۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۵۳۱۲۵
حجت الاسلام رزاقی:

حضرت زهرا آینه تمام نمای الهی است

حجت الاسلام رزاقی حضرت زهرا(س) را آینه تمام نمای الهی دانست و گفت: بقای نبوت و امامت به وسیله حضرت زهرا(س) صورت گرفته است.
حجت الاسلام رزاقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا رزاقی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری فاطمیه که در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) عنوان کرد: وجود مقدس و نورانی حضرت زهرا(س) به عنوان یکی از شخصیت های استثنایی در تاریخ بشر، آینه تمام نمای کمال و بندگی خداوند است.

وی افزود: بهترین تابلو برای ارائه و معرفی شخصیت حضرت زهرا(س) سوره مبارکه کوثر است که خداوند برای مقابله با طعنه دشمنان پیامبر(ص) این سوره را در شأن حضرت زهرا(س) نازل کرد.

این کارشناس دینی تصریح کرد: علت غایی در نظام ارزشی این است که مردم به انسان هایی که نماد ارزش های الهی هستند نزدیک شده و به آنها اقتدا کنند و حضرت صدیقه طاهره(س) در رأس و گردنه ارزش ها قرار دارد.

وی حضرت زهرا(س) را آینه تمام نمای خدا دانست و خاطرنشان کرد: اگر فلسفه خلقت را تقرب به خدا بدانیم، حضرت زهرا(س)، آینه تمام نمای خدا است.

حجت الاسلام رزاقی اضافه کرد: همانگونه که در حدیث قدسی آمده است که اگر حضرت زهرا(س) نبود، پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) خلق نمی شدند، این موضوع نشان دهنده این است که بقای نبوت و امامت به وسیله حضرت زهرا(س) صورت گرفته است.

وی ادامه داد: آغاز و ادامه هستی که از اراده پروردگار نشأت گرفته است، از خانه پیامبر(ص)، امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) شکل گرفته و در پایان نیز منجی عالم که نتیجه رسالت تمام انبیای الهی را به ثمر می نشاند، از ذریه حضرت زهرا(س) است.

این کارشناس دینی ابراز کرد: وجود حضرت زهرا(س) خیر محض است و برای پیامبر(ص)، امیرمؤمنان(ع) و تمامی انسان ها تا پایان تاریخ خیر کثیر به همراه داشته و خواهد داشت.

حجت الاسلام رزاقی در پایان خاطرنشان کرد: فخر رازی که در تمامی مسائل شیعه تشکیک وارد کرده است، نتوانسته در موضوع عصمت و توسعه معنای رجس در آیه تطهیر خدشه وارد کند و می گوید که معنای رجس تنها نداشتن گناه و شک و تردید نیست بلکه هرچه که در آن خیر نباشد در وجود زهرا(س) دیده نمی شود./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات