۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۵۵۳۱۷۱

نامه شیخ ماهر حمود به رییس جمهور لبنان

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در نامه ای به رییس جمهور لبنان خواستار پایان اختلاف وی با رییس پارلمان این کشور شد.
ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در نامه ای به میشل عون رییس جمهور لبنان تصریح کرد: بنده به نمایندگی از بسیاری از لبنانی ها که از اختلاف میان شما و نبیه بری رییس پارلمان رنج می برند، تأکید می کنیم که ما به هر دو شما نیاز داریم و شما باید راه حل هایی برای مشکلات کنونی کشور بیابید.

وی با اشاره به اینکه راه حل ها موجود و آسان هستند، افزود: اختلاف میان رییس جمهور و رییس پارلمان زیبنده نیست و بر مشکلات کشور می افزاید.

این عالم اهل تسنن اظهار داشت: امید می رود از مواضع خود در قبال مصالح ملی کوتاه آمده و به جای اینکه یکی از شما برنده باشد اجازه دهید که لبنان و لبنانی ها برنده باشند.

وی ادامه داد: لبنانی ها همانند کودکی که بدون اطلاع از اختلاف، از آنان می خواهد صلح کنند، شده اند و می خواهیم رییس جمهور به عنوان پدر همه لبنانی ها به این اختلافات پایان دهد.

شیخ ماهر حمود خطاب به میشل عون تأکید کرد: ما انتظار گام های شجاعانه برای پایان این اختلاف هستیم و امیدواریم همانگونه رفتار کنید که پس از توطئه ثامر السبهان وزیر سعودی و تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور احمق آمریکا علیه قدس از شما شاهد بودیم.

وی خاطرنشان ساخت که پس از این دو مساله احساس کردیم که لبنان در خیر و نعمت قرار دارد و تهدید جنگ داخلی را پشت سر گذاشته است.

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت همچنین در دفتر آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی لبنان حضور یافت و آخرین تحولات منطقه به ویژه فلسطین را مورد بررسی قرار داد.

وی با اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس نیز به صورت تلفنی گفت وگو کرد./۹۸۰/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات