۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۵۵۳۱۸۳
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

زنجانی‌ها در انجام اعمال خیر زبانزد خاص و عام هستند

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: زنجان دیار کریمان است و حضور زنجانی‌ها در امور خیر زبانزد عام و خاص است.
آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی امروز در همایش تجلیل از سمن‌ها و خیرین استان زنجان اظهار کرد: زنجان دیار کریمان است و حضور زنجانی‌ها در امور خیر زبانزد عام و خاص است.

وی با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته اقدامات ارزشمند و قابل توجهی توسط خیران در حوزه‌های مختلف انجام شده است، تصریح کرد: آنچه مسلم است کار خیر ماندگار بوده و ثواب اخروی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه ثواب اصلی برای کسانی است که در راه‌اندازی نهادهای خیریه پیش‌رو و پیشگام هستند، اضافه کرد: در واقع هرکس پاسخگوی عمل خودش است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه کسانی که مال، فکر و وقت خود را در راه خیر صرف می‌کنند، این عمل آنها در طول زمان برکت پیدا می‌کند، افزود: باید زمینه بیشتر شدن امور خیر در جامعه فراهم شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت مطلوب سمن‌ها در استان گفت: هر چه عمق سمن‌ها و نفوذ در بدنه‌ها بیشتر شود، به همان میزان موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

سید بیوک موسوی با اشاره به اینکه باید به سمن‌ها کمک کرد تا فعالیت گسترده‌ای داشته باشند، گفت: امروز در این حوزه در سطح پایینی قرار داریم.

وی با بیان اینکه کشور مثل هند بالای 4 میلیون سمن دارد و ایران فقط حدود 10 هزار سمن دارد، تصریح کرد: با این وجود حتی تعداد اندکی از تشکل‌ها قادر هستند آن تاثیرگذاری لازم را  در حوزه‌ایی همچون بهداشت و فرهنگ داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه کیفی‌سازی فعالیت سمن‌ها به کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحقق آرمان‌های حوزه سلامت کمک شایانی می‌کند، تصریح کرد: باید قبول کنیم که در حوزه‌های مختلف نیازمند همکاری سمن‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه فعالیت سمن‌ها به صورت تاثیرگذار موجب موفقیت دولت‌ها خواهد شد، اضافه کرد: البته باید یادآور شویم که دستگاه‌ها موظف به پاسخگویی به مطالبات سمن‌ها هستند.

موسوی با بیان اینکه امروزه تشکل‌های مردم‌نهاد، ماحصل افکار انسان‌های بزرگواری است که ستون جامعه هستند، تصریح کرد: انچه مسلم است، نام این خیرین تا ابد ماندگار خواهد بود./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات