۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۵۳۲۳۰
آیت الله صدیقی:

رفاه‌گرایی مسؤولان و سازش با بیگانگان سدی دربرابر تحقق اقتصاد مقاومتی است

آیت الله صدیقی با اشاره به نبود مدیریت صحیح حکومتی بر تولیدات داخل و تأکید بر الگوبرداری از قناعت و خودکفایی حضرت زهرا(س) در راستای اقتصاد مقاومتی، گفت: حضرت زهرا(س) به ما درس خودکفایی و اقتصادمقاومتی می دهند تا محتاج بیگانه و اهل سازش با آنها نباشیم.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران چهارشنبه شب، در حرم مطهر رضوی با تأکید بر الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا(س) در امر خودکفایی و اقتصاد اظهار کرد: کسانی که با بیگانه می سازند، تولید داخل را از بین می برند خائنان به ملت هستند و دلشان برای مردم نمی سوزد که برای جوانان بیکار و سرگردان اقدامی نمی کنند.

حضرت زهرا؛ بهترین الگوی خودکفایی

وی تصریح کرد: خودکفایی حضرت فاطمه زهرا(س) برای همه ما با ویژه بانوان الگو است، ایشان که دختر بهترین خلق خدا و همسر دوم شخص عالم هستند بسیاری از کارها را خود دست‌ساز انجام می دادند؛ با دستان مبارک خود گندم آسیاب می‌کردند به قدری که دستهایشان متورم می‌شد.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: بانوان در این شرایط رکود و گرانی سطح توقعات خویش را پایین بیاورند، قناعت مایه عزت و طمع مایه ذلت است و انسان هایی که با قناعت زندگی می کنند خدای متعال سربلندشان می کند.

وی با بیان اینکه برخی دائم خود را با دیگری مقایسه کرده و برای داشته های آنها آه می کشند، افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) گاهی سه شبانه روز گرسنگی را تحمل می کردند بانوان با الگوقرار دادن چنین شخصیتی توقعات را بالا نبرند ممکن است با تجمل گرایی و چشم و هم چشمی‌‌های بیخود شیرازه زندگی‌ها از هم بپاشد و طلاق‌ها روزافزون شود که این مایه ننگ ما و ناراحتی امام زمان(عج) است.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه خطبه‌های‌ حضرت صدیقه طاهره(س) معجزه قطعی ایشان است، مطرح کرد: رسول اکرم(ص) فدک را به دختر را هبه کردند و در آن 11 اصل درخت نخل کاشتند، در واقع خداوند فدک را به فاطمه(س) داد تا اختیاج به غیر نداشته باشند و خودکفا باشند که هنگام غصب آن حضرت زهرا(س) خطبه می‌خواند و حکومت غاصب را در جمع مردم استیضاح می کند.

عدم مدیریت صحیح حکومتی بر کشاورزی

وی بیان کرد: امروز حکومت باید برای کشاورزی و برنح کاری مدیریتی اعمال می کرد که برنج خارجی وارد و شالیکارها را بیچاره نمی‌کردیم، تولیدات کشاورزی و صنعتی باید حاصل دست رنج خود مردم باشد، مسلمان نباید دست بسوی کافر دراز کند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مسؤولان ما اگر توقع دارند بدون هیچ مشکلی کار مملکت را پیش ببرند و با رفاه و خوشی خود سرگرم باشند، وضعیت مملکت بدتر می شود.

آیت الله صدیقی بر الگوبرداری از قناعت و خودکفایی حضرت زهرای مرضیه(س) در راستای اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و افزود: حضرت زهرای اطهر(س) مانند اشراف زندگی‌ نمی‌کردند ایشان با دست‌سازی خود به ما درس اقتصادمقاومتی می دهند که با سخت‌کوشی، زحمت و رنج کشیدن خودکفا بوده و محتاج بیگانه نباشید، منتظر سازش با آنها نباشید، آنها هیچ گاه مشکلات شما را حل نخواهند کرد بنابراین همیشه باید به دنبال آنها باشید./934/پ202/ب1

ارسال نظرات