۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۵۳۲۳۲
آیت الله اراکی:

اسلام زبانی اهل مقاومت نیست

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: در مقابل اسلام ابراهیمی، اسلامی وجود دارد که به زبان ادعا دارد اسلام را قبول دارد اما در زمان عمل و فشار، دستانش را بالا می‌گیرد و اهل مقاومت نیست.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب در کنفرانس دانشجویی «حمایت از انتفاضه فلسطین» شامگاه چهارشنبه 11 بهمن که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر بین دو هویت متضاد نقطه مشترکی نیست.

وی با بیان اینکه هویت ما ضد استکباری، آمریکایی و ضد اسرائیل است، تصریح کرد: تفسیر وجودی ما نفی استکبار و آنان نفی خدا و فرمانروایی پروردگار است تا راه برای مذاکره و سازش و مصالحه وجود داشته باشد.

اسلام ابراهیمی در مقابل اسلام اعرابی

آیت الله اراکی با بیان اینکه هویت ما اسلام ابراهیمی است که در سوره صافات نه تنها مفهومش بلکه مصداق آن نیز به روشنی نشان داده شده است، بیان داشت: در مقابل اسلام ابراهیمی، اسلام اعرابی وجود دارد که به زبان ادعا دارد اسلام، ولایت‌فقیه و جمهوری اسلامی را قبول دارد اما در زمان عمل و فشار، دستانش را بالا می‌گیرد و اهل مقاومت نیست. 

وی با بیان اینکه مقاومت تحریم و گرسنگی دارد، ابرازکرد: مگر محاصره اقتصادی برای ما موضوع جدیدی است چرا که 1400 سال است که اسلام در تحریم مالی و اقتصادی قرار دارد و در چنین شرایط برای رسیدن به پیروزی باید این محاصره دشمن را تحمل کنیم.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: مثال دیگر، قاسم برادر امام رضا(ع) است که سال‌ها در روستا کارگری کرده و به‌عنوان سقا امرارمعاش می‌کرد و هیچ‌کس نمی‌دانست او نوه پیامبر است تا روز مرگش که می‌خواهد وصیت کند و می‌گوید «من فرزند رسول‌الله هستم و دیدید چگونه بین شما زندگی کردم»؛ این معنای زندگی است که می‌تواند اسلام و قرآن را حفظ کند.

وی با بیان اینکه ادعای ما این است که این تضاد سرنوشت‌ساز است به این معنا که یا باید ما بمانیم یا اسرائیل و آمریکا که هیچکدام در آن انتخابی نداریم چرا که این اتفاق برحسب یک جبر تاریخی صورت گرفته است، اظهار کرد: در واقع مسأله تضاد بین انقلاب اسلامی، استکبار جهانی و نماد استکبار در منطقه ما که رژیم غاصب اسرائیل است، وجود دارد.

اسرائیل هویت ندارد

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب با اشاره به این مطلب که کسانی که با مفهوم مقاومت بیگانه هستند از این هویت بی‌بهره‌اند، تصریح کرد: در واقع آنان در زمره منافقینی هستند که گاهی بین ما حضور دارند و همیشه امیدوارند جبهه مقاومت شکست بخورد اما این جبهه، تا نقطه پیروزی مقاومت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یقین داریم مردم فلسطین پیروز خواهند شد، افزود: اسرائیل سرزمین ندارد و از طرفی ملت اسرائیل هویت ندارد چرا که هیچکدام آنان از فلسطین نیستند و از کشورها و نقاط مختلف جمع شده‌اند، در نهایت حاکمیت با مردم فلسطین است، آنان بر سر هویت خودشان می‌جنگند.

آیت الله اراکی با اشاره به این مطلب که جنگ اسرائیل بر سر موضوع هویت است، تصریح کرد: از آنجا که این رژیم موجودیت ندارد برای این هدف در حال جنگیدن با کشورهای همسایه و با خود مردم فلسطین است./934/پ202/ب1

ارسال نظرات