۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۵۵۳۲۴۵
استاد حوزه علمیه:

شیعه حقیقی در احیای ایام فاطمیه باید سهم داشته باشد

استاد حوزه علمیه گفت: شیعه حقیقی در احیای ایام فاطمیه باید سهم داشته باشد.
علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدباقر علوی تهرانی استاد حوزه علمیه شامگاه چهارشنبه در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) که در مسجد امیر(ع) برگزار شد، درباره ضرورت پرداختن به عزاداری فاطمیه و علت احیای آن گفت: شیعه حقیقی در احیای ایام فاطمیه باید سهم داشته باشد.

وی با بیان اینکه مناسبت‌ها و بزرگداشت‌های مطرح هر جامعه ریشه در مذهب یا آداب و سنن آن جامعه دارد، عنوان کرد: اما همین بزرگداشت‌ها برخی در سطح جهان، برخی در سطح کشور و برخی در سطح یک فرد برگزار می‌شود.

استاد حوزه علمیه درباره بزرگداشت‌های مذهبی عنوان کرد: برخی بزرگداشت‌ها که ریشه در مذهب دارند یا برای همه جهان اسلام محترم است نظیر عید فطر و عید قربان؛ یا برای فرقه‌ای از جهان اسلام محترم است.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به بزرگداشت‌های شیعیان، اظهار داشت: بزرگداشت عید غدیر، ولادت امام زمان(عج)، شهادت حضرت زهرا(س) و حضرت سیدالشهدا(ع) ریشه در اعتقادات، محبت و مودت شیعه دارد.

وی افزود: دشمنان ما شهادت حضرت زهرا(س) را افسانه معرفی می‌کنند در حالیکه هیچ شهادتی را اینگونه معرفی نکردند،  اما از نظر ما پرداختن به شهادت زهرا(س) تاریخی نیست بلکه اعتقادی است.

استاد حوزه علمیه با استناد به سوره آل عمران آیه ۱۹ ابراز کرد: دین نزد خداوند اسلام است، کسانی که برای فرار از دینداری به آیه «لا اکره فی الدین» استناد می‌کنند آیا این آیه را هم دیدند.

حجت الاسلام علوی تهرانی با استناد به آیه 67 سوره مائده گفت: پیامبر(ص) به دستور خداوند در غدیر خم با حضور ۱۲۰ هزار امیرمومنان امام علی(ع) را به جانشینی خود تعیین کردند، خداوند در این آیه می‌فرمایند که امروز دین شما را کامل کردم و به آن راضی شدم؛ یعنی دیروز که اسلام بود بدون علی کافی نبود فردا دین اسلام هم بدون علی کامل نیست.

وی با استناد به آیه 104 سوره آل عنزان گفت: بعد از آمدن هر پیامبری این خطر همواره جامعه را تهدید می‌کند که با رفتن او مردم منحرف شوند؛ حضرت فاطمه زهرا(س) تنها شهید غدیر است بنابراین باید مراسم سوگواری فاطمیه را پررنگ برگزار کرد چراکه شهات حضرت فاطمه زهرا(س) بر سقیفه مهر باطل زده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه غدیر هویت تشیع  و ایام فاطمیه جان‌فشانی برای آن است، ابراز کرد: دشمنان در تلاش هستند که فاطمیه را کم رنگ کنند برخی هم در داخل به بهانه همراهی با دیگران با آنان همراهی می‌کنند، باید پرسید چطور شما به سلیقه دیگران توجه دارید اما به منطق ما توجه ندارید در حالیکه احیای فاطمیه در احیای غدیر و نرفتن به دوران جاهلیت است.

وی افزود: اندیشمندان و جوانان ما باید هم‌اندیشی کنند که چگونه فاطمیه را بزرگ کنند چراکه فاطمیه احیاء غدیر و نرفتن به دوره جاهلیت است و چیزی از این مهم‌تر وجود ندارد، دشمن از احیای فاطمیه دردش می‌آید و به همین دلیل حرف‌هایی می‌زند که شما را مایوس کند بهانه آنها هم این است که واکاوی کردن شهادت حضرت زهرا(س) وحدت یک عده را به هم می‌زند در حالیکه اینگونه نیست همه امت اسلامی می توانند در برابر استکبار متحد باشند در عین حال که عقاید خود را حفظ کنند.

حجت الاسلام علوی تهرانی بیان داشت: همه منادیان وحدت این عقیده را دارند که همه فرق اسلامی در برابر استکبار جهانی که شاکله آن در آمریکا و اسراییل نمود دارد امت واحده شوند، ما مسلمانان جهان اسلام در سطح تعارض و مقابله با آمریکا و اسرائیل امت واحده خواهیم بود اما این به معنا نیست که عقاید خود را کنار بگذازیم./۸۰۷/پ202/ب1

ارسال نظرات