۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۵۵۳۳۶۹
صفارهرندی:

جامعه دچار زوال ایران با رهبری امام راحل به سیادت رسید

صفار هرندی گفت: در طول تاریخ پس از اسلام هر جا تبعیت از انسان‌های معتقد به نظام اسلامی و دینی برگرفته از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) در پیشوایی مسلمانان وجود داشته شاهد سروری و سیادت بوده‌ایم و هر زمان جلودارها، انسان‌هایی ضعیف بوده‌اند، جامعه دچار انحطاط و زوال شده است.
محمدحسين صفارهرندی

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد حسین صفارهرندی پبش از ظهر امروز در آغاز مراسم گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر اظهار  داشت: در آستانه چهل سالگی انقلاب قرار داریم که علامت یک بلوغ از انباشت تجربه‌های زیاد و رسیدن به نقطه اقتدار است که انشالله به قیام امام عصر(عج) متصل شود.

وی افزود: در طول تاریخ پس از اسلام، هر جا تبعیت از انسان‌های معتقد به نظام اسلامی و دینی برگرفته از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)  در پیشوایی مسلمانان وجود داشته شاهد سروری و سیادت بوده‌ایم و هر زمان جلودارها، انسان‌هایی ضعیف بوده‌اند، جامعه دچار انحطاط و زوال شده است که تجربه پیش و پس از انقلاب اسلامی خود گواهی این مدعاست.

عضو مجمع تشخیص نظام تصریح کرد: وقتی در دوران شکوفایی اسلام در عصر حاضر دل‌های مومنین در اوائل دهه چهل به سمت رهبر انقلاب می‌رود و هدایت و رهبری مردم به سمت ایشان سوق می‌یابد، شاهد یک دوره جدید از سیادت اسلام هستیم در حالی که در همان دوران گروه‌های مختلف از ملی‌گرایان تا چریک‌های چپ‌گرا هم فعالیت کردند اما نگاه عموم مردم به انها گرایش پیدا نکرد.

صفارهرندی یادآور شد: در حالی که مبارزات گروه‌های مختلف به بن‌بست رسیده بود و بسیاری از سرمدار‌های آنها کشته و یا به زندان افتاده بودند و  برخی نیز راهشان به سمت دنیا رفته بود و به بک نوعی دچار ورشکستگی سیاسی شه بودند، حضرت امام راحل(ره) اقدام به دعوت از مردم به مبارزه بر علیه طاغوت کرد و کاری که دیگران نتواستند مردم را به سمت مبارزه‌ای فراگیر بکشانند، امام توانست مردم را به صحنه مبارزه رهنمود کنند.

وی بیان کرد: در اواخر دهه چهل برخی از سران مجاهدین خلق به سمت امام راحل(ره) در نجف رفتند و به قول حضرت امام سه هفته  آمدند و با خواندن قرآن و نهج البلاغه مسیر مبارزه را تشریح می‌کردند در حالی که امام به آنها فرمودند چون نسبت شما با مردم قطع است نمی‌توانید موفق باشید، هر چند در همان دوران نیز برخی از بزرگان تحت تاثیر این افراد، نگاهی همسو داشتند و حتی با امام هم مخالفت کردند در حالی که امام با حکمت خود خیلی شفاف راه این گروه‌ها را به رستگاری ملت مرتبط ندانست.

عضو مجمع تشخیص نظام عنوان کرد: وقتی امام پراکندگی‌ها را به یک‌پارچگی برای مقابله با نظام ظلم دعوت کرد، همین مارکسیت‌ها هم امام را پیشوا تلقی کردند گرچه در جاهایی گنده‌گویی کردند تا خود را در بین مردم محک زنند و بتوانند اندیشه مردم را به دست گیرند که موفق نشدند.

صفارهرندی بیان کرد: یکی از مصادیق این بخش، اعتصاب عمومی جبهه ملی در تابستان سال 57  بود که این جبهه طی فراخوانی گسترده از مردم برای یک اعتصاب عمومی در یک روز خاص دعوت به عمل آورد در حالی که امام از طریق یک نوار ضبط‌شده با یک جمله کوتاه فرمودند که اعتصاب روز فلان ربطی به ما ندارد که همین پیام کوتاه سبب شد که جبهه ملی فراخوانش از مردم برای برگزاری اعتصاب را پس بگیرد. 

وی یادآور شد: سیطره حضرت امام بر انقلاب به گونه‌ای پیش رفت که هر فرد و یا گروه سیاسی هم بخواست سخنی غیر از سخن حضرت امام(ره) بگوید مردم به آن توجه نمی‌کردند هر چند گروه‌های مخالف و دولت‌های سال 57 شاهنشاهی به دنبال این بودند که با ترفند‌های مختلف، نقش اثرگذار امام امت را در هدایت مردم به سمت ایجاد انقلاب خنثی کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: همانطور که امروز شاهد هستیم که عده‌ای برای ضربه‌زدن به انقلاب، مرکزیت رهبری را نشانه گرفته و می‌خواهند بین مردم، انقلاب و رهبری فاصله بیاندازند که البته هرگز موفق نخواهند شد، در سال 57  نیز عده‌ای بر علیه رهبری حضرت امام خمینی(ره) در روزنامه کیهان پیش از انقلاب، توطئه‌چینی‌های وسیعی کردند، در حالی است که انقلاب اسلامی ایران با محوریت رهبری در همه جهان فراگیر شد.

صفارهرندی یادآور شد: در حالی که برخی به دنبال برجام دو، سه و چهار هستند همه دنیا دید که چگونه امریکایی‌ها با برجام برخورد کردند و مطمئن باشید که برجام نسخه شفابخش برای رفع مشکلات کشور نیست، امریکایی‌ها می‌آیند و به نام خلع سلاح وارد کشورها می‌شوند و بعد از آن لشکرکشی می‌کنند همچنان که در لیبی و عراق انجام دادند.

وی با اعلام این که ایران اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری و بدون یورش نظامی، هم اینک  قلب مردم منطقه و بسیاری از کشورهای جهان را تسخیر کرده است، گفت: یکی از  جاسوسان سیا در پوشش روزنامه‌نگاری بعد از آمادن به عراق و نشست و برخواست با قبایل مختلف  عراقی در گزارشی به سیا ، یادآور می‌شود  که در عراق با هر قبیله‌ای که صحبت کردم با افتخار می‌گوید که مشکلات منطقه‌اش را برای حل‌شدن به سردار سلیمانی گفته و یا منتظر دیدن ایشان برای گفت‌وگو برای رفع آن است که نشان می‌دهد سیاست‌های آمریکا در عراق شکست خورده و ایران به عنوان مدیر اصلی منطقه به حساب می‌آید.

صفارهرندی عنوان کرد: راه‌اندازی القاعده، داعش و النصره تدبیری از جانب امریکا برای در هم شکستن محوریت ولایت فقیه در منطقه بود و به دنبال این بودند که با معرفی افرادی در قالب داعش به عنوان خلیفه مسلمین، به مقابله با حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای به عنوان ولی فقیه جهان اسلام بپردازند که تزویز آنها به خودشان برگشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: امروز آنهایی که دست به قلم می‌شوند و به ولی فقیه نامه می‌نویسند بهتر است با امکاناتی که در اختیار دارند بروند و کشور را مدیریت کنند تا مردم این قدر در سرما، گرما، زلزله و سیل مشکل نداشته باشند و حداقل بتوانند پولی که در فلان بانک و موسسه گذشته‌اند به دست آورند./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات