۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵
کد خبر: ۵۵۳۴۱۴
کارشناس دینی مصری:

قرآن کریم فصیح‌ترین کتاب آسمانی است

کارشناس امور دینی مصری قرآن کریم را فصیح‌ترین و بلیغ‌ترین کتاب آسمای توصیف کرد.
عصام الروبی از علمای الازهر مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عصام الروبی از علمای الازهر و کارشناس امور دینی در برنامه «سبک زندگی» تاکید کرد قرآن فصیح‌ترین و بلیغ‌ترین کتاب آسمانی است و در آن هیچ تضاد، تعارض، اختلاف و پیچیدگی وجود ندارد.

الروبی با اشاره به وجود داستان‌های تکراری در قرآن افزود: اینکه برخی تکرار قصه‌های قرآن کریم را دلیلی بر نبود فصاحت در قرآن ذکر می‌کنند، سخن صحیحی نیست.

وی خاطر نشان کرد: در قرآن داستان تکراری وجود ندارد بلکه خداوند در هر سوره‌ای از قرآن بخشی از قصه‌های قرآنی را به دلیل نکات بدیع و تازه‌ای ذکر می‌کنند که آن نکات در سوره‌های دیگر نیست.

عالم الازهر مصر با اشاره به داستان فرعون و حضرت موسی(ع) گفت: خداوند این قصه را به دلیل پیام‌های فراوانی که داشته در جاهای مختلف ذکر کرده است که نشان دادن سرانجام منکران رسالت پیامبر اکرم(ص) یکی از آموزه‌های آن است.

عصام الروبی اظهار داشت: غرق شدن فرعون و لشکریانش در دریا یک پیام آشکار برای تمامی سرکشان و طغیانگران است. خداوند فرعون را در دنیا غرق ساخته و در آخرت به جهنم خواهد انداخت تا سرنوشت منکران نبوت رسولان را نشان دهد.

وی در پایان تصریح کرد: یکی دیگر از پیام‌های این قصه قرآنی تعلیم شیوه تعامل با مشرکان و نحوه دعوت آنان به اسلام به پیامبر اسلام(ص) است. خداوند فرعون و حضرت موسی(ع) را الگویی تبلیغی برای چگونگی دعوت مشرکان به اسلام از سوی رسول گرامی اسلام(ص) قرار داده است./981/ب902/ر

ارسال نظرات