۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۵۳۵۲۵
حجت ‌الاسلام موحدی:

اقتصاد مقاومتی گره گشای مشکلات اقتصادی است

 امام جمعه تویسرکان گفت:  متاسفانه برخی معتقدند که پیشرفت کشور در گرو ارتباط با آمریکا و اروپا است  و به همین دلیل رفع همه مشکلات را به اجرای برجام گره زده‌اند.
حجت‌الاسلام  مرتضی موحدی

حجت‌الاسلام  مرتضی موحدی، امام جمعه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با بیان اینکه ولایت فقیه نقش کلیدی در شکل گیری انقلاب داشته است اظهار کرد: با نگاهی گذرا بر روند و بستر شکل گیری و تکوین انقلاب اسلامی، باید گفت هدف اصلی و اصیل این نظام نوین، احیای اسلام است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی درصدد احیای ارزش ‌های دینی و حاکمیت بخشیدن به دین الهی، فارغ از هر گونه گرایش و تاثیر پذیری از مکتب ‌های بشری، در جامعه بوده است.

حجت ‌الاسلام موحدی درباره آرمان ‌های انقلاب اسلامی، اذعان کرد: سه کلمه جمهوری اسلامی ایران باید مورد بررسی قرار گرفته و باید توجه کرد که آرمان ‌های امام خمینی(ره) نیز در حول این سه واژه می‌تواند محقق شود.

وی با بیان اینکه سخنان امام خمینی(ره) بر اساس تفکر اسلامی است و اسلام در قالب انقلاب اسلامی متجلی می‌شود، افزود: مبنای دینی در نظام ما بر هر حقوق بشری اولویت دارد و تنها حوزه ‌ای که متاسفانه با گفتمان امام خمینی(ره) زاویه دارد، همین موضوع است چراکه برخی از آقایان بر "خواهی نشوی رسوا؛ همرنگ جماعت شو" معتقد هستند.

امام جمعه تویسرکان گفت: باید توجه کرد که اسلام بدون روحیه انقلابی خطری برای استکبار ندارد و سر دادن شعار "مرگ بر آمریکا" روحیه انقلابی است و  تجمیع سه کلمه جمهوری اسلامی ایران در قالب روحیه انقلابی متجلی می‌شود.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خود بر حفظ روحیه انقلابی‌گری تأکید داشته‌اند و اگر انقلابی گری فراموش شود آرمان های انقلاب از بین خواهد رفت.

وی در ادامه سخنان خود به مشکلات اقتصادی کنونی اشاره کرد و افزود: جلوگیری از کالای قاچاق و واردات بی ‌رویه و حمایت از تولید داخلی از مهم ‌ترین اقداماتی است که باید برای رفع مشکلات اقتصادی مردم ایران انجام شود.

حجت‌ الاسلام موحدی با بیان اینکه بیکاری و رکود اقتصادی مشکل دیگر کشور است، گفت: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی نباید با مشکلات جدی اقتصادی روبه رو باشد بنابراین مسؤولان در رفع آن باید بسیار کوشا باشند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در عرصه سیاسی، نظامی و جنگ سرد شکست سختی از انقلاب اسلامی خورده است و تنها نقطه ای که دشمن می تواند به انقلاب ضربه وارد کند مساله اقتصاد داخلی است.

وی افزود: برای مقابله با این حربه دشمن باید در پویا کردن اقتصاد به خوبی تلاش کرد و دولت برنامه مناسب اقتصادی را در جامعه به کار بگیرد که اگر بخش اعظم مشکلات اقتصادی جامعه رفع شود، دشمن دیگر نمی‌تواند بر نظام جمهوری اسلامی آسیب برساند.

 امام جمعه تویسرکان گفت:  متاسفانه برخی معتقدند که پیشرفت کشور در گرو ارتباط با آمریکا و اروپا است  و به همین دلیل رفع همه مشکلات را به اجرای برجام گره زده‌اند.

وی تشریح کرد: این باور غلط، دولت را فلج کرده است  و به همین دلیل است که اجرای اقتصاد مقاومتی را  در دستور کار خود قرار نمی‌دهند و تذکرات مکرر رهبری را نیز جدی نمی‌گیرند.

وی در پایان تصریح کرد: نفوذ هایی وجود دارد که مانع اجرای سخنان رهبری در بدنه دولت شود بنابراین دولت باید از نفوذ دشمن در بدنه خود جلوگیری کند./979/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات