۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۵۳۵۷۸
خواهرشهید حمیدرضا مشهدالکوبه:

رهبری سپر دفاع مردم در بحران‌ها هستند

"در کوی نیکنامان" عنوان برنامه‌ای است که با هدف تجلیل از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.
شهدا

 به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام وحیدی در برنامه این هفته "در کوی نیک‌نامان" اظهار داشت: تمام انبیاء یکی از وظایف خودشان را این قرار داده بودند که مردم را با مرگ آشنا کنند در حقیت مسئول بودند که مردم مرگ را بپذیرند، قبول داشته باشند و مرگ خودش را به بهترین شکل بسازند.

وی با بیان اینکه وقتی خانه می‌سازیم در نهایت انتظار خانه ای خوب و زیبا داریم افزود: دقیقا وقتی نماز می خوانیم باید به گونه ای باشد که نماز را برای خودمان بسازیم در حقیقت این درست
نیست که با مرگ کاری نداشته باشیم و بگوییم وقتش که بشه سراغ ما می‌آید.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه دین به ما آموزش می‌دهد که باید مرگ خودمان را بسازیم، اظهار داشت: این کسانی که نماز می‌خوانند و مرگ اندیش نیستند، از نمازشان فایده ای نمی برند همانطور که اگر اصول دین را نسازند فروع دین ساخته نمی‌شود.

حجت الاسلام وحیدی تأکید کرد: پایه‌ی دینداری ما اصول دین است و اگر اصول دین ما محکم نباشد با یک زلزله پایه‌های اصول دین ما به هم می‌ریزد؛ اگر اصول دین ما محکم نباشد، حتی اگر در راه خدا شهید بشود، شهادت هم نمی‌تواند مشکل ما را حل کند.

در ادامه این مراسم خواهر شهید حمیدرضا مشهدالکوبه با بیان اینکه همه شهدا در آرمان و اهداف مشترک بودند گفت: حفظ دین، ناموس، تمامیت ارضی و پیروی از سخنان رهبری اهدافی بود که جوانان شهید بخاطر آن جانشان را فدا کردند.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم یاد و خاطره شهدا زنده بماند باید تک تک ما اهداف و آرمان های فرزندان شهید این خاک را حفظ کنند، افزود: امروز همه ما باید اولویت زندگی و رفتارمان تبعیت از سخنان رهبری باشد ما باید چشم به رهبری بدوزیم و به لحظه براساس سخنان ایشان رفتار کنیم.

این خواهر شهید با تأکید بر اینکه نقش رهبری همیشه حامی و سپر بوده است که ایران را از بحران ها رها کرده است، تصریح کرد: کشور ما بواسطه انقلاب و جنگی که پشت سر گذاشته دشمنان زیادی دارد طبیعی است که این دشمنان هربار در لباسی متفاوت تلاش کنند زخم بزنند خوشبختانه به پشتوانه حضور رهبری ما توانسته ایم طوفان این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح از خواهر شهید حمیدرضا مشهدالکوبه تجلیل بعمل آمد.

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر از خانواده شهید داوود گلشن دوست تجلیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی با بیان اینکه انقلاب و پیروزی آن ثمره خون ها و مقاومت هایی بود که سبب شکوفا شدن اسلام، پیروزی بر کفر جهانی و ایجاد رفاه و آسایش برای ملت عزیزمان بود،گفت: امسال در اتفاقی تفکر برانگیز دهه فجر با دهه فاطمیه تقارن پیدا کرده است که برای اهل تفکر این اتفاق حقیقتا جای تأمل دارد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر اعتراض داشتند و ناراحت بودند و همین باعث شد که با ایشان برخورد شد و به بدترین وضعیت کتک زدند و ایشان آسیب دیدند، افزود:یکی از مهمترین دلایل اعتراض حضرت زهرا(س) راه طاغوت بود، زیرا کار طاغوت در جامعه بالا گرفت، راه ولایت بسته شد و حضرت زهرا(س) می دانستند با اعتراضشان حداقل می‌توانند به مردم آگاهی بدهند.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه ممکن است تشخیص طاغوت برای مردم عادی سخت باشد و مهمترین نکته این است که طاغوت خلیفه شرعی و قانونی را کنار می زند، اظهار داشت: طاغوت جریانی است که به قانون احترام نمی‌گذارد و در حقیقت از ولایت فاصله می گیرد به همین دلیل زمان زندگی ائمه ما ظالم‌ترین افراد حکومت می‌کردند و هر کدام هم به نحوی دست به شهادت امامان می زدند چون می دانستند امامان معصوم براساس قانون خداوند رهبری می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی با اشاره به اینکه دومین دلیل اعتراض حضرت زهرا (س) حق کشی و پایمال کردن حق حضرت علی (ع) بود، تصریح کرد: کسانی که به جای امیرالمؤمنین علی (ع) نشستند طاغوتیانی بودند که حق را زیر پا گذاشتند، به جای علی(ع)  که لایق ترین شخص به ولایت بود نشستند این در حالی است که اگر کسی بهتر از ما در یک منصب بود و ما به جای او نشستیم این عین طاغوت است و با ولایت سازگار نیست.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) فرمودند: ای مردم در طاغوت دارد باز می‌شود، اگر در طاغوت باز شد خیانت، تهدید و زورگویی گریبانگر شما می‌شود؛ اگر ولایت همسرم را می‌پذیرفتید، دو نفر با هم جنگ و ستیزه نمی‌کردید.

در ادامه این مراسم مادر شهید داوود گلشن دوست با بیان اینکه آخرين باري که داوود به مرخصي آمده بود با تعجب نگاهش کردم گفت : دوستانش به او گفته بودند در اين ماه رمضان چرا به خانه نمي روي ؟ داوود در جوابشان گفته بود چون مادرم به حضور من در اين ماه عادت مي کند ، که سحرها مرا بيدار کند اگر بروم به ماندنم عادت می کند.

وی با بیان اینکه اين خواهر و برادر خيلي به هم وابسته و صمیمی بودند، افزود: با همدیگر خیلی شوخي مي کردند يکبار نامه داد که نوشته بود که تخريبچي شده ام و خواهرش در جوابش به او گفته بود : داداش تو رفتي تو اين کار ولي بپا خودت را تخريب نکني.

این مادر شهید با بیان اینکه من از مردن مي ترسيدم ، اظهار داشت: پسرم همیشه می گفت «اين ماشينهايي که تو ميدان محل مي گذارند ، بيا برو بهشت زهرا که ياد بگيري رفتن به بهشت زهرا؛ مردن چيزي نيست مامان آدم نفس نکشه راحت مي شه چرا از بهشت زهرا مي ترسي به بستر مردن بهتره يا شهادت ؟ هرکه از اين در بيرون رفت به بهشت رفته ، هر که نرفت عقب مي ماند و درها بسته مي شود.

مادر شهید داوود گلشن دوست تصریح کرد: به داوود گفتم : 2 سال جبهه اي، ديگر وقت آن رسیده که برگردین، در جوابم گفت: من از تو و خواهرم و از مملکت دفاع مي کنم .

گفتنی است ویژه برنامه «در کوی نیکنامان» همزمان با ایام دهه فجر و دهه فاطمیه با قرائت زیارت عاشورا با روضه خوانی و مداحی محمدباقر ربیعی ذاکر اهل بیت(ع) آغاز شد و در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر سنگی از خانواده شهید داوود گلشن دوست تجلیل شد.

سربلندي ملت ايران در پرتو جمهوري اسلامي

رئیس فرهنگسرای گلستان با بیان اینکه  تقویت هویت انقلابی، تقویت  جریان  انقلابی گری  و  ایجاد آگاهی در نسل جوان نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی از اهداف مهم برنامه  های دهه فجراست، گفت: گرامیداشت و معرفی چهره های موثر در انقلاب اسلامی، ایجاد پیوند بین نسل  جوان  با  مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی، ایجاد فضای پرنشاط با  شور انقلابی در دهه فجر و  شناسایی آسیب های نوظهور و تأثیرگذاری در شناخت مخاطبان نسبت  به دستاوردهای انقلاب اسلامی اهدافی است که براساس  آن برنامه  های این دهه مبارک تدوین شده  است.

ناصر امین زاده با بیان اهمیت تکریم  و ارج نهادن به هویت ملی و جایگاه رفیع شهید و شهادت در برنامه های دهه فجر افزود: برهمین اساس برنامه در کوی نیکنامان با محوریت تجلیل از خانواده  شهید داوود گلشن  دوست، ویژه برنامه هر شهید یک پرچم  با هدف تجلیل از خانواده شهید ترور اکبر عباسی و برنامه تجلیل از خانواده های شهدای انقلاب اسلامی منطقه هشت  با مشارکت  پایگاه شهید بهشتی درهمین ایام برگزار خواهد شد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸ با اشاره  به برگزاری نمایشگاه عکس  حماسه حضور اظهار داشت: این نمایشگاه و نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی به روایت  تصویر با هدف ارج نهادن به هنر انقلابی و مردمی در دهه فجر و در نگارخانه فرهنگسرای گلستان با موضوع روایتگری بخشی از تاریخ کشور در دهه فجر سال 57 برگزار می شود.

رئیس فرهنگسرای گلستان با بیان اینکه تجلیل از نویسندگان حوزه انقلاب اسلامی  و ترویج فرهنگ کتابخوانی از دیگر اهداف تدوین بسته  برنامه های ویژه دهه فجر است تصریح کرد: بر همین اساس برنامه ترنم قلم  با موضوع نقد و بررسی کتاب شاه کُشی و نمایشگاه کتاب در امتداد  بیداری به همت کتابخانه گلستان و در این ایام  برگزار می شود.

امین زاده با بیان اینکه بسیاری از برنامه های دهه فجر با هدف ترویج فرهنگ مشارکت جمعی و گسترش فضاهای فرهنگی در راستای تقویت هویت دینی و باورهای  انقلابی تدارک  دیده شده است،  ادامه داد: نمایش های صحنه ای "آدینه های انقلابی" و دومین جشنواره  خانه های فرهنگ  و مراکز مشارکتی وکانون های منطقه8 در باغ موزه قصربا همین محوریت در دهه  فجر برگزار می شود.

به گفته وی، فرهنگسرای گلستان در روز 22 بهمن، با  برپایی غرفه با شعر"من انقلابی ام" و رویکرد "تقویت جریان انقلابی گری"  در راهپیمایی این روز حضور پررنگی خواهد داشت./۸۷۶/د۱۰۳/س

ارسال نظرات