۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۵۳۷۲۷

مشاوره مذهبی از سوی فارغ‌التحصیلان مدرسه علمیه الزهرا گناوه

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه گفت: در حال حاضر حدود ۲۴ نفر از فارغ‌التحصیلان این حوزه به صورت مشاور مذهبی در مدارس مشغول به کار هستند که در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم کار مشاوره را انجام می‌دهند.
حوزه علمیه الزهرا (س) خواهران گناوه استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا، سیده زهرا موسوی‌نسب اظهار داشت: مشاورین مذهبی مدارس از میان فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه  انتخاب و پس از گذراندن دوره‌هایی در مدارس مشغول به کار می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر حدود 24 نفر از فارغ‌التحصیلان این حوزه به صورت مشاور مذهبی در مدارس مشغول به کار هستند که در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم کار مشاوره را انجام می‌دهند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه تصریح کرد: برگزاری جلسات توجیهی آموزشی و فرهنگی ویژه اولیای دانش آموزان، فعالیت‌های قرآنی،  جلسات دعا و نیایش، برگزاری هیات دانش‌آموزان، برنامه‌های مناسبتی، جلسات با خانواده‌ها و مشاوره با  دانش‌آموزان و خانواده‌ها از فعالیت‌های این مشاورین مذهبی در مدارس است.

موسوی‌نسب یادآور شد: تقویت روحیه انقلابی در میان دانش‌آموزان، ایجاد علاقه بین دانش‌آموزان و افراد مذهبی، بالابردن سطح فرهنگ عمومی انتظار و مهدویت در دانش‌آموزان، نهادینه‌کردن مباحث دینی و اعتقادی و تقویت آن در بچه‌ها، آموزش نماز و احکام و مباحث اخلاقی در قالب شعر و نمایش و انیمیشن توسط مشاور مذهبی، پاک‌کردن اذهان دانش‌آموزان از خرافات آخرالزمانی و تفهیم ارزش‌ها و نفی ضد ارزش‌ها و تشویق و ترغیب دانش‌آموزان و سوق دادن آنها به راه و روش و سیره دین مبین اسلام از دیگر فعالیت‌های این مشاورین است.

وی ادامه داد: این حوزه علمیه هر چند وقت یک بار جلسه‌ای با این  مشاورین مذهبی برگزار و آخرین چالش‌های پیش‌رو را در این جلسات بررسی می‌کند./۹۶۹/د102/ب1

منبع: فارس

ارسال نظرات