۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۵۵۳۷۳۱
حجت‌الاسلام علی‌اکبری:

اطلاع‌رسانی خوبی در حوزه وقف نشده است

امام جمعه شهر نوربهار استان زنجان با بیان اینکه وقف باید به زبان عامه مردم تبلیغ شود، گفت: آنچه مسلم است، اطلاع‌رسانی خوبی در حوزه وقف نشده است.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وقف یکی از سنت‌های حسنه است که باید تلاش کنیم در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه از دیرباز فرهنگ وقف در جامعه بوده است، تصریح کرد: خود پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومان (ع) نیز در انجام سنت حسنه وقف پیشگام بوده‌اند.

امام جمعه شهر نوربهار با اشاره به اینکه با ترویج فرهنگ وقف می‌توان مشکلات جامعه را حل کرد، تصریح کرد: باید در کنار روش‌های سنتی ترویج وقف از منابع و روایات بیشتر استفاده کرد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه اغلب مردم با منابع وقفی آشنایی کامل ندارند، اضافه کرد: معرفی منابع وقفی به مردم کمک به سزایی در تبلیغ وقف دارد.

وی با اشاره به اینکه برای تاثیرگذاری بیشتر امور باید وقف به زبان عامه مردم تبلیغ و تبیین شود، اضافه کرد: آنچه مسلم است، در مورد وقف اطلاع‌رسانی مناسبی نشده است، از همین رو باید مسؤولان تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند.

امام جمعه شهر نوربهار تصریح کرد: متولیان امور وقفی باید با استناد به آیات و روایات در نهادینه‌سازی سنت حسنه وقف تلاش کرده و در این زمینه اقدام کنند./۹۶۹/د102/ب1

منبع: فارس

ارسال نظرات