۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۵۵۳۷۴۱
به همت شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛

بررسی عوامل تشتت و راهکارهای انسجام جبهه فرهنگی انقلاب

برگزاری نشست تخصصی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، عوامل تشتت، راهکارهای انسجام با ارائه حجت الاسلام جعفری و نقادی جلیلی و حجت الاسلام آقاجان لو برگزار شد.
جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست تخصصی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی؛ عوامل تشتت، راه کارهای انسجام از سوی شورای تخصصی حوزوی شواری عالی انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در سالن همایش های مدرسه معصومیه(س) قم برگزار شد.

این نشست علمی با ارائه و نقادی حجت الاسلام علی جعفری از اساتید حوزه علمیه قم و نقادی وحید جلیلی رییس دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و حجت الاسلام آقاجان لو برگزار شد.

درآغاز این نشست حجت الاسلام علی جعفری به پیشینه تحقیق خود پرداخت و گفت: آنچه که در این نشست بیان می شود گزارشی از یک پروژه است که بیش از دوسال در شورای تخصصی حوزوی شواری عالی انقلاب فرهنگی بر روی آن کار شده است.

وی ادامه داد: در تحلیل زمینه‌ های تشتت در عبور از جناح مؤمن فرهنگی به جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی باید توجه داشت که جمهوری اسلامی با هدایت رهبر معظم انقلاب به دنبال ایجاد جبهه فرهنگی انقلاب است بنابراین در راستای تبیین مفهوم جبهه فرهنگی انقلاب باید به مبدا و مرجع آن که بیانات رهبرمعظم انقلاب است مراجعه کرد.

پس از سخنان ارائه دهنده وحید جلیلی به عنوان ناقد سخنان خود را با یک سؤال آغاز کرد و گفت: این دوره از شورای انقلاب فرهنگی که بیش از 70 جلسه را برگزار کرده است تاکنون چه میزان از جلسات خود را به بحث جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اختصاص داده است؟

وی ادامه داد: از میان مسؤولان، تنها رهبر معظم انقلاب است که قائل به جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است و حتی شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را در حد یک شوخی قبول دارد؛ من این نظر را به عنوان یک نظریه ابطال پذیر بیان کردم و اگر اشتباه می گویم می توانند این نظریه را رد کنند.

پس از جلیلی نیز حجت الاسلام آقاجان لو به بیان نظرات خود پرداخت و گفت: انتظار داشتیم ناقد محترم به مباحث پژوهش ارائه شده بپردازند تا مباحث دیگر.

لازم به ذکر است، گزارش کامل نشست تخصصی نشست تخصصی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، عوامل تشتت، راه کارهای انسجام بزودی در سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا منتشر می شود./1324/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات