۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۵۵۳۷۴۲
حجت الاسلام والمسلمین قوامی:

حوزه انقلابی باید خادم، سخنگو و مدافع حقوق مردم باشد

امام جمعه پردیسان قم با اشاره به این که ملت ایران به رهبری امام راحل، انقلابی آفریدند که مانند آن را تاریخ تجربه نکرده بود، گفت: حوزه انقلابی باید خادم، سخنگو و مدافع حقوق مردم باشد.
قوامی

حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با تاکید بر این که حوزه و روحانیت باید خادم، مشکل گشا و سخنگوی مردم باشند، اظهار داشت: هویت خادمی برای امت اسلام  زمینه افزایش رغبت و تمایل مردم به نظام و انقلاب اسلامی ایران می شود.

امام جمعه پردیسان قم با اشاره به اغتشاشات و ناآرامی های اخیر ابراز داشت: حوزه و روحانیت باید سخنگوی مردم برای نظام اسلامی باشد تا ضمن مشکل گشایی از مسائل مردم، مدافع حقوق آنان باشد؛ در غیر این صورت دشمن در پروژه  ریزش و کاهش تمایل مردم به حوزه و  روحانیت موفق خواهد بود.

 حجت الاسلام والمسلمین قوامی ملت ایران را مردمی هوشمند و با بصیرت و با وفا نسبت به آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: حوزه و روحانیت برای در دفاع از جبهه مقاومت باید به شبهات مردم پاسخگو باشد؛ بر این اساس باید انقلاب و ابعاد آن از سوی حوزه برای مردم تبیین شود.

وی افزود: حوزه انقلابی معیار آن حوزه ای است که وجود خود را برای مردم بداند؛ بر این اساس حوزه و روحانیت انقلابی حوزه ای است که دادرس برای مردم انقلابی و با بصیرت باشد.

 امام جمعه پردیسان قم  با اشاره به این که ملت ایران به رهبری امام راحل انقلابی آفریدند که مانند آن را تاریخ تجربه نکرده بود، ابراز داشت: ملت شریف ایران مردمی هستند که به توصیف امام راحل مثال این مردم انقلابی در تاریخ وجود نداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در ادامه به توصیف روحیه انقلابی ملت شریف ایران پرداخت و عنوان داشت: باید توجه داشت که انقلاب را در دهه چهارم انقلاب با همان ادبیات روزهای اول آن حمایت می کنند؛ بر این اساس مردم نسبت به انقلاب وفادرا و پایدار بوده و نمره آنها در تعامل با حوزه و روحانیت 20 است.

امام جمعه پردیسان قم  در ادامه نمره حوزه و روحانیت در تعامل با مردم را پایین تر از نمره مردم توصیف کرد و گفت: هر چند خداوند مهر نظام را در دل این مردم شریف قرار داده است؛ اما باید توجه داشت که این مردم هستند که ولی نعمت حوزه انقلابی به حساب می آیند.

وی ادامه داد: مردم همواره تا پای خون خود با انقلاب و حوزه بوده اند؛ بر این اساس حوزه انقلابی برای صیانت از کیان نظام و انقلاب اسلامی باید خادم، سخنگو و مدافع حقوق مردم باشد./837/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات