۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۵۵۳۷۴۷
یادداشت؛

۲۲ بهمن در حکم عید غدیر است

بیست و دوم بهمن در حکم عید غدیر است؛ زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی، برای ملت ایران صورت عملی و تحقق خارجی گرفت.
حجت الاسلام حمید واحدی‌زاده

به گزارش خبرگزاری رسا، بی‌شک دهه فجر انقلاب اسلامی از ایام الهی است که در آیات الهی امر به یادآوری و بزرگداشت آن داده شده است، ایامی که موسای زمان، امام خمینی(ره) ،امت ما را از ظلمات استبداد به نور وحدانیت، استقلال، آزادی و انسجام ملی رهنمون شد. 

وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللّهِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لآیَاتٍ لِّکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ«ابراهیم/5» 
 ایام الله در آموزه های دینی نقطه عطف تحولات اجتماعی است و رهنمون شدن ملتها و امتها و جهت‌گیری و جهت‌یابی آنها به سوی ارزشهای الهی است.  

بی شک گسترش اسلام و ارزش‌های مذهبی در ایران اسلامی و جهان معاصر و رویکرد آزادگان جهان به اسلام و قرآن، احیاء ارزش‌ها و مقدسات دینی در میان جوانان کشورهای اسلامی اشتیاق مردم جهان به درک حقایق، آشکار شدن ماهیت پلید طرفداران دروغین حقوق بشر، دموکراسی و عدالت نزد ملت‌های تحت ستم جهان، رسوایی و انفعال امپریالیسم و طرد استکبار و استبداد، همه و همه از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

چنان که بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) در این باره فرمودند: «بحمداللّه از برکت انقلاب اسلامی ایران دریچه‌های نور و امید به روی همه مسلمانان جهان باز شده است و می‌رود تا رعد و برق حوادث آن، رگبار مرگ و نابودی را بر سر همه مستکبران فرو ریزد». 

و این انقلاب نعمت بزرگ الهی است که در این عصر در اختیار ما قرار گرفته است چرا که در عصر غیبت زمینه‌ساز تحقق آموزه‌های دینی است همانطور که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای فرمودند: ۲۲ بهمن در حکم عید غدیر است؛ زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی، برای ملت ایران صورت عملی و تحقق خارجی گرفت. 

البته نقش حضور جهادی و گسترده امت مسلمان و مومن ایران اسلامی مردان، زنان در نقش مادری، همسری و جوانان حتی کودکان مخصوصا قشر محروم در پیروزی انقلاب اسلامی نقشی بی‌بدیل و مثال‌زدنی در تاریخ است، رهبر فرزانه انقلاب قشر محروم جامعه را طرفداران واقعی نظام اسلامی می‌دانند و چنین می‌فرمایند: «حامیان اصلی انقلاب اسلامی طبقه محرومند که باید مورد توجه خاص برای خدمت قرار بگیرند، به دو دلیل: اولاً، چون احتیاجات شان بیشتر است و عدل این را اقتضا می‌کند و ثانیا چون آنها پشتیبانی‌شان از نظام جدی‌تر و همیشگی‌تر است و از اول اینگونه بوده است، در جبهه ها چه کسانی بودند؟ نسبت‌ها را ملاحظه کنید.»  

بی‌شک برقراری عدالت و نفی تبعیض، استقلال همه جانبه در ابعاد فرهنگی‌، سیاسی، اقتصادی ،علمی و حاکمیت شریعت و ارزشهای اسلامی، مبارزه بی‌امان با استکبار و استبداد و خودکامگی تنها بخشی از شعارهای دوران انقلاب بود که با سرنگونی رژیم ستم‌شاهی و استقرار نظام جمهوری اسلامی می‌بایست به بار نشیند. 

بی‌تردید با پیروزی انقلاب اسلامی تحول عظیمی در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و علمی صورت گرفت و ملت ما در عرصه‌های علمی در میان کشورهای پیشرفته قرار گرفت و این دستاوردی است که باید برای آن خدا را شاکر باشیم. در سایه این تحول عظیم اکنون نوبت همه عزیزان دانشگاهی و دانشجویان عزیز است تا با دست مایه علمی استقلال اقتصادی را نیز از راه تبدیل علم به فناوری و ایجاد زمینه برای تولید و اشتغال بدست آورند و نهضت خدمت‌رسانی برای ولی نعمتان انقلاب یعنی امت سرافراز  ایران اسلامی در سرلوحه برنامه‌های دولتمردان و مدیران جامعه توسعه مفهومی و عملیاتی یابد. 

انتظار می‌رود مجامع دانشگاهی، اساتید فرهیخته و نخبگاه فرهنگی، سیاسی با برگزاری کرسی‌های نقد و نظریه‌پردازی، گفتمان عدالت، اهداف فرهنگی و اجتماعی، سیاسی و اقتصادی انقلاب و آسیب‌ها و راه کارهای برون رفت از مشکلات را در محیطی عقلانی و منطقی، بررسی، بازخوانی عالمانه و با نقد سازنده و نظیریه‌پردازی و تولید علم زمینه‌های رشد علمی و شکوفایی و تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی را فراهم نمایند. 

در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران یاد و خاطره معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و تمامی شهیدان به حق پیوسته انقلاب و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را بزرگ می‌دارم و ایام فرخنده و خاطره انگیز دهه مبارک فجر را به حضور مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای، امت فداکار و قهرمان ایران اسلامی و استادان و دانشجویان و کارکنان خدوم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل تبریک می‌گویم.

یادداشت از حجت الاسلام حمید واحدی‌زاده

/۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات