۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۵۵۳۸۳۹
خزعلی:

مسؤولان مراقب نفوذ سند ۲۰۳۰ در مدارس باشند

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: سند ۲۰۳۰ سبب ناراحتي و نگراني خانواده ها و معلمان شده و شكايات زيادي به شوراي انقلاب فرهنگي شده است از این رو از مسؤولان می خواهیم مراقب نفوذ این سند در مدارس باشند.
كبري خزعلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، كبري خزعلي ظهر امروز در همايش زن انقلابي، رسالت فاطمي› گراميداشت دهه فجر که در كانون فرهنگي پرورشي جوانه هاي كاشان، برگزار شد، گفت: زنان انقلابي ما الگويي فاطمي و زينبي دارند.

وي افزود: زنان ايران اسلامي امسال نيز همچون آغاز انقلاب با حضور همگاني خود در راهپيمايي روز 22 بهمن ضمن عهد و پيمان مجدد با امام و رهبري و آرمان ‌هاي انقلاب و شهدا، ثابت خواهند كرد پاي انقلاب و ارزشهاي انقلاب ايستاده اند و همگام با مردان در همه عرصه هاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي نظام حضور دارند.

خزعلي گفت: امروز زنان ايران اسلامي، بازگشت به ارزشهاي انقلاب، اينترنت ملي و اينترنت پاك و آموزش هايي كه در مصوبات و قوانين نظام و مصوبات شوراي عالي براي فرزندان خود در زمينه تعليم و تربيت، مسائل حجاب و عفاف و خانواده تدوين و تصويب شده اما در اجرا آثاري از آن ديده نمي شود را از دولتمردان مطالبه مي كنند.   

وي با اشاره به اينكه امروز جوانهاي ما بعد از 12 سال در آموزش و پرورش و حدود 10 سال در آموزش عالي از اغناي ذهني كافي برخوردار نيستند، عنوان كرد: جوانهاي ما هنوز نمي داند حجاب و يا ارزشهاي اجتماعي اسلام و حقوق اجتماعي اسلام با حقوق فردي متفاوت است و عرصه حقوق فردي و حقوق اجتماعي قابل تفكيك و قابل بررسي به صورت دو حق مجزا است.

به گفته وي، ممكن است فردي در زمينه حقوق فردي براي هر نوع انتخابي آزاد باشد و هيچكس حق دخالت ندارد به جز در مواردي كه شرع و قانون مشخص كرده است، اما در مورد حقوق اجتماعي اولويت با حقوق مردم است و به محض تشكيل حكومت، وظيفه حكومت و دولت زمينه سازي براي رشد ارتقاي فرهنگي مردم و جلوگيري از انحراف و انحطاط است.

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان تصريح كرد: همانگونه كه در تغذيه جسمي مؤسساتي مانند استاندارد مسؤول سلامت مردم و مانع آلودگي غذا و دارو است، مسؤولان نيز وظيفه رسيدگي به مسائل فكري و فرهنگي و اجتماعي و جلوگيري از انحرافات را دارند.

خزعلي افزود: در راهپيمايي 22 بهمن امسال از مسؤولان كشور مي خواهيم تا بازگشت به ارزشهاي انقلاب و اجراي احكام و ايجاد فضاي مستقل علمي و استقلال اقتصادي و اقتصاد مقاومتي به صورت عملي در برنامه ششم توسعه قابل مشاهده باشد.

وي تأكيد كرد: بايد جلوي قراردادهايي مانند سند 2030 و FATF و قراردادهاي تراريخته كه به نام منابع ژنتيك براي تسلط بيشتر بر منابع اقتصادي، تغذيه، امنيت غذايي و دارويي و بر سلامت و تربيت نسل جوان است گرفته شود.

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به اينكه سند 2030 با حكم رهبر معظم انقلاب و فتواي مراجع تقلید و دستور رييس جمهور لغو شده است، گفت: ما اسنادي را در اختيار داريم كه سند 2030 را در مدارس، مراكز بهداشتي، دانشگاه ها و در كتاب ها پياده مي‌كنند.

خزعلي از مسؤولان خواست براساس حكم رهبري و فرمان رييس جمهور مبني بر لغو سند 2030 در مقابل اجراي سند 2030 كوتاه نيايند و با ايادي نفوذي كه 2030 را مدارس، مراكز بهداشتي، دانشگاه ها و در كتاب ها پياده مي‌كنند برخورد كنند.

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به اينكه اجراي سند 2030 سبب ناراحتي و نگراني خانواده ها و معلمان شده و شكايات زيادي به شوراي انقلاب فرهنگي شده است، گفت: مسؤولان بايد به نداي مردم و مطالبه مردم پاسخ داده و بعد از بررسي موضوع از سوي دستگاه هاي ناظر و اجرايي، وزير آموزش پرورش، وزير بهداشت و ديگر مسؤولان ذيربط با آنهايي كه ناآگاهانه برنامه هاي سند 2030 را پياده مي‌كنند برخورد كنند./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات