۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۵۵۴۰۰۷

جلسه سه‌جانبه «عون، بری و الحریری» در لبنان برگزار شد

امروز جلسه‌ای میان رییس جمهور، نخست‌وزیر و رییس پارلمان لبنان در کاخ بعبدا برگزار و نتایج این جلسه «مثبت» اعلام شد.
میشل عون، نبیه بری و سعد الحریری مقامات لبنانی

به گزارش خبرگزاری رسا، کاخ بعبدا (کاخ ریاست‌جمهوری لبنان) امروز شاهد دیدار سه‌جانبه «میشل عون» رییس جمهور، «سعد الحریری» نخست‌وزیر و «نبیه بری» رییس پارلمان بود.

الحریری پس از این جلسه گفت: جو جلسه و نتایج آن مثبت بود، تمام مرحله سابق تشریح شد و ان‌شاءالله طی ماه‌های آینده «اقدام» و همکاری میان همه به خاطر مصلحت لبنان را خواهید دید.

وی افزود: آنچه ما خواهیم دید این است که چگونه می‌توانیم در کشور پیشرفت کنیم. امروز ریاست‌جمهوری بیانیه‌ای رسمی درباره امور جاری صحبت خواهد کرد.

سعد الحریری تصریح کرد: جلسه مفید فایده بود و بین همه و تمام امور مورد اختلاف «گشایشی» حاصل شد.

«نبیه بری» نیز این جلسه را موفقت‌آمیز خواند و از بیانیه رسمی ریاست‌جمهوری لبنان در امروز خبر داد.

اخیرا پرونده افسران منجر به تنش میان عون و بری شده بود و سعد الحریری هفته پیش از امیدواری برای حل این موضوع خبر داد.

نخست‌وزیر لبنان گفت: می‌بینیم که بحران‌های به مراتب مهم‌تر وجود دارد و ما باید را راستای حل آن بکوشیم. موضوع ترفیع افسران، موضوعی سیاسی است و ما باید آن را حل کنیم.

 اختلاف میان میشل عون و نبیه بری بر سر اجرای حکم ترفیع افسرانی بود که در سال 1994 (دوره‌ای که عون فرماندهی ارتش را بر عهده داشت) فارغ‌التحصیل شده بودند.

در این پرونده، درگیری مستقیم میان رییس جمهور و پارلمان بود و با اختیارات قانونی در سازمان‌های ریاست‌جمهوری، پارلمان و نخست‌وزیری ارتباط پیدا می‌کرد؛ این سبب شد اختلافات به صورت اداری آغاز شود و سپس رنگ و بوی سیاسی بگیرد./۹۸۰/ب۱۰۲/د

ارسال نظرات