۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۵۴۰۶۷
به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی؛

آیت الله شفیعی ۴ هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی خوزستان اهدا کرد

چهار هزار جلد کتاب از سوی آیت الله شفیعی به کتابخانه های عمومی استان خوزستان اهدا شد.
آیت الله شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و غنی تر شدن کتابخانه های استان، چهار هزار جلد کتاب را به کتابخانه های عمومی استان اهدا کرد.

طرح تقدیم کتاب از سوی آیت الله شفیعی همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز شد و تاکنون چهارهزار جلد کتاب در زمینه های حوزوی و علوم دینی و اهل بیت به کتابخانه های عمومی استان اهدا شده است که در مرحله نخست کتاب ها به کتابخانه های اهواز اهدا شد و در ادامه در کل استان توزیع خواهند شد.

در این کتابخانه نزدیک به 20 هزار جلد کتاب وجود دارد که  آن کتب عربی و بقیه علوم دینی و مذهبی هستند.

کتابخانه شهید شفیعی 20 بهمن سال 1392 مصادف با ولادت امام حسن عسکری(ع) افتتاح شد که دارای دو سالن مطالعه ویژه خواهران و برادران بوده هم اکنون طرح مشاوره کتاب در آن فعال شده و به زودی هم سالن«پژوهش» آن راه اندازی می شود.

در همین زمینه آیت الله شفیعی، بیش از دو هزار جلد کتاب به کتابخانه شهید مرتضی شفیعی از بدو تأسیس تاکنون اهدا کرده چنان که 750 جلد از کتاب های شهید سید مرتضی شفیعی که در زمان حیاتشان تهیه کرده، خوانده و در برخی ها حاشیه نوشته و امضا و تاریخ زده بودند، در کتابخانه نگهداری می شود و آخرین کتابی هم که خریده بودند در کتابخانه موجود است که به 20 روز پیش از شهادت باز می گردد.

شایان ذکر است؛ آیت الله شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، رییس تولیت کتابخانه شهید سید مرتضی شفیعی است و دارای 35 تالیف چاپ شده و 50 اثر چاپ نشده به زبان فارسی و عربی هستند./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات