۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۵۵۴۱۹۷
نماینده مجلس:

خالی شدن مرزها برای جامعه مشکل ایجاد می کند

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چند سال اخیر جمعیت شهرستان با مهاجرت روبرو بوده است، گفت: این مهاجرت ها سبب خالی شدن مرزها می شود و خالی شدن مرزها نیز برای جامعه مشکل ایجاد می کند.
نظرافضلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، نظرافضلی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در کارگروه اشتغال خراسان جنوبی اظهار داشت: وضعیت استان قرمز است و دولتمردان باید به این منطقه از کشور توجه کنند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر جمعیت شهرستان با مهاجرت روبرو بوده است، گفت: این مهاجرت ها سبب خالی شدن مرزها می شود و خالی شدن مرزها نیز برای جامعه مشکل ایجاد می کند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علت بسیاری از مهاجرت ها، خشکسالی است، افزود: میانگین بارندگی استان در سال های اخیر کم شده و منابع آبی استان کاهش داشته است.

نظرافضلی تصریح کرد: درصد بیکاری شهرستان نهبندان در کشور 16 اعلام می شود اما با توجه به وضعیتی که وجود دارد به مراتب این درصد بیکاری بالای 25 است.

وی ادامه داد: حدود 18 سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی به شهرستان نهبندان سفر کرد اما بعد از سفر ایشان هیچ گونه اشتغالزایی انجام نشده و صنعت شهرستان روبه رشد نیست.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان دارای پتانسیل و ظرفیت های بالایی است، خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه مجلس مبلغ 12 هزار میلیارد تومان به روستاها تزریق می شود هرچند بنده امیدی ندارم که مردم این پول را بگیرند زیرا دانش فنی برای گرفتن این پول وجود ندارد.

نظرافضلی اظهار کرد: ادارات تعاون در شهرستان های سربیشه و نهبندان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند از این رو باید وزارت خانه به وضعیت ادارات تعاون توجه کند./880/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات