۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۵۵۴۲۸۳

انقاد معاون وزیر کشور از ساختمان سازی های غیر اصولی در کشور

نجار از برخی ساختمان سازی های غیر اصولی در کشور انتقاد کرد و گفت: در کنار سیمان، ایمان هم در ساختمان سازی کشور نیاز داریم.
اسماعیل نجار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور پیش از امروز در دیدار با آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی با اشاره به زلزله اخیر در کرمانشاه گفت: تجربه همزمان سه زمین لرزه بالای 6 ریشتر در کشور بی سابقه است؛ این زلزله هزار و ۹۳۰ روستا، ۷ شهرستان و وسعت ۲۰ هزار هکتار از اراضی را تحت تأثیر قرار داد.

وی با بیان اینکه وجود نیروهای ارتش و سپاه در زمینه امدادرسانی بسیار مؤثر بود، اظهار داشت: مدیران ستاد بحران کشور در همان ساعات اولیه خود را به مناطق زلزله زده رساندند و پس از تقسیم کار به سرعت وارد عملیات نجات شدند و پس از 9 ساعت توانستند همه مجروحان که تعدادی بالغ بر هفت هزار و ۷۱۷ نفر بودند را به وسیله آمبولانس و بالگرد به بیمارستان برسانند؛ متأسفانه در این حادثه ۶۲۱ نفر کشته شدند که هر کدام از آنها را به صورت کاملاً شرعی و جداگانه به خاک سپردیم.

نجار با اشاره به اینکه همه مردم ایران به ویژه مردم قم در زمینه کمک رسانی و اهدای لوازم ضروری سنگ تمام گذاشتند، عنوان کرد: پیام رهبر معظم انقلاب و حضور ایشان در مناطق زلزله زده سبب شد تا همه نگاه ها متوجه مناطق زلزله زده شود.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه هم اکنون اسکان موقت برای همه شهروندان روستاییان در مناطق زلزه زده صورت پذیرفته است، خاطرنشان کرد: ۱۲۰هزار واحد مسکونی در منطقه زلزله زده مورد بررسی قرار گرفته و میزان خسارت آنها برآورد شده است؛ همچنین 54 هزار دفترچه امدادی در منطقه توزیع شده است که طی آن یک بسته غذایی سه روزه و2  بسته غذایی یک ماهه به افراد تقدیم شد.

وی عنوان کرد: برای آسیب دیدگان مناطق شهری ۵ میلیون تومان و برای آسیب دیدگان مناطق روستایی ۳ میلیون تومان وام بلاعوض در نظر گرفته و به سرعت به حساب های آنها واریز شده است؛ همچنین باید گفت که بنیاد مسکن بازسازی خانه های تخریب شده را در دستور کار خود قرار داده است.

نجار از برخی ساختمان سازی ها در کشور انتقاد کرد و تصریح کرد: در کنار سیمان، ایمان هم در ساختمان سازی کشور نیاز داریم؛ ما بیشترین خرابی ها را در سرپل ذهاب داشتیم، در همین شهر ساختمان هایی هم وجود داشت که حتی شیشه های آن نیز نشکسته بود و این نشانگر کم کاری برخی مهندسان و پیمانکاران است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در پایان با بیان اینکه در زمینه بارش ها در کشور به ویژه در تهران در حال بررسی نقاط ضعف هستیم، یادآور شد: سازمان مدیریت بحران سازمانی است که بیشتر در عرصه سیاست گذاری و مدیریت فعالیت می کند  مأموریت اجرایی ندارد، بنابراین بازسازی راه ها وظیفه وزارت راه و ترابری است./841/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات