۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۵۵۴۳۰۰

حکیم عشائر را عامل حفظ عراق از آسیب‎های مختلف توصیف کرد

رییس ائتلاف ملی عراق خاطرنشان کرد که عشائر، مرجعیت و شعائر حسینی سه عامل اساسی حفظ عراق از آسیب‎های مختلف هستند.
سید عمار حکیم

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق در جمع عشائر، نخبگان و جوانان استان ذی قار عراق گفت: عشائر نقش بسیار تاثیرگذاری از دوران صدام دیکتاتور سابق عراق تا کنون داشتند و در واقع یکی از ارکان حفظ عراق پس از مرجعیت و شعائر حسینی هستند.

وی عشائر عراق را ضامن امنیت و ثبات این کشور توصیف کرد و افزود: عشائر استان‎های جنوبی عراق هزاران شهید را در راستای دفاع از وحدت ارضی و ملی عراق اعطا کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

رییس ائتلاف ملی عراق تصریح کرد: عشائر با توجه به توصیه‎های حضرت آیت الله در زمینه‎های مختلفی به انسجام جامعه کمک می‎کنند.

وی ادامه داد: در دیدار با مردم و بازدید از استان‎های مختلف از نزدیک با مشکلات آشنا می شویم و با انتقال این مسائل به مسؤولان ذی ربط بر بهبود وضعیت مردم عراق تاکید می‎کنیم.

حجت الاسلام سید عمار حکیم اظهار داشت: نخبگان، عشائر و جوانان باید نسبت به کشور خود احساس مسؤولیت داشته باشند و در راستای تشکیل دولت عادل تلاش کنند.

وی تاکید کرد که عشائر باید از طرح‎های ملی و شخصیت‎های سیاسی پاکدست و لایق برای هدایت عراق در حکومت جدید حمایت کنند.

رییس ائتلاف ملی عراق افزود: ثبات سیاسی در عراق موجب افزایش فرصت کار و جذب سرمایه‎های خارجی برای این کشور می‎شود.

وی وضعیت عراق در دوران کنونی را بهتر از سابق توصیف کرد و بیان کرد: ملت عراق به علت پشت سرگذاشتن مشکلات مختلف نظیر مسائل طائفه گری از وضعیت بهتری نسبت به سابق برخوردار است و دارای وحدت ملی هستند. ما باید پیروزی‎های گذشته را ادامه دهیم و به فکر پیشرفت و آبادانی این کشور باشیم.

حجت الاسلام حکیم خواستار مشارکت فعال اقشار و طوائف مختلف مردم عراق در انتخابات آینده پارلمان عراق شد و تصریح کرد: ما باید عقل خود را حاکم قرار دهیم تا بتوانیم به شکل صحیح تصمیم بگیریم و افرادی را برای راهیابی به پارلمان انتخاب کنیم که بتوانند به پیشرفت عراق کمک کنند.

وی افزود: نامزدان انتخابات و طرفداران آن‎ها باید بر برنامه‎های انتخاباتی خود تمرکز و از تخریب و تهمت دوری کنند./994/ب901/ف

ارسال نظرات