۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۵۵۴۳۳۶
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

نماز جمعه حصاری معنوی در برابر هجمه های دشمن است

حجت الاسلام حاج علی اکبری نماز جمعه را حصاری معنوی در برابر هجمه های دشمن دانست و گفت: نماز جمعه می تواند سنگرهای مقاومت فرهنگی و اجتماعی مناسبی را به وجود آورد.
حجت الاسلام حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور روز گذشته در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، احیای نماز جمعه را از برکات مهم انقلاب اسلامی دانست.

وی افزود: امروز خوشبختانه جامعه از این لطف الهی بهره مند است، حدود 900 نقطه کشور نماز جمعه برگزار می شود، حجت الاسلام والمسلمین تقوی در طی سال های طولانی اقدامات خوبی انجام دادند و این شبکه به صورت قابل توجهی از نظر کمی گسترش پیدا کرده است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که احیای نماز جمعه در طول این 40 سال برکات بسیاری داشته است، اظهار داشت: سازماندهی اجتماعی مؤمنان، پشتیبانی از دفاع  مقدس و خدمات اجتماعی از برکات حضور ائمه جمعه و برگزاری نمازهای جمعه است.

وی ادامه داد: نماز جمعه ظرفیتی بسیار عظیم و مهم است که باید مورد استفاده قرار گیرد، در امر رهبر معظم انقلاب برای این دوره مأموریتی که بر بنده تکلیف شده تأکید بر ارتقای کیفیت است تا نمازهای جمعه شکوفا باشند و بتوانند چتر خود را بیش از گذشته بالای سر مردم قرار داده در برابر هجوم دشمن اقشار مختلف را پوشش دهد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری نماز جمعه را حصاری معنوی در برابر هجمه های دشمن دانست و ابراز داشت: نماز جمعه می تواند سنگرهای مقاومت فرهنگی و اجتماعی مناسبی را به وجود آورد، باید برای جذب نسل جوان به نماز جمعه برنامه ها ریزی های ویژه ای صورت گیرد که در دستور کار خواهد بود.

وی عنوان کرد: امروزه خوشبختانه از مراکز استان تا شهرهای کوچک نماز جمعه برگزار می شود، برکات نماز جمعه در طول سالیان انقلاب قابل احصا نیست به ویژه خدمات ائمه جمعه ای که تراز بودند و از فضل خوب برخوردار بوده و روحیه مردمی داشتند و اصل بصیرت بودند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات