۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۵۵۴۳۴۶
سفیر ایران در لبنان:

ایران عمق استراتژیک ملت‌های مستضعف است

سفیر ایران در لبنان، جمهوری اسلامی را حامی واقعی و عمق استراتژیک ملت‌های مستضعف توصیف کرد.
محمد فتحعلی سفیر ایران در لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در مراسم سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که در منطقه جیه برگزار شد، روابط میان ملت های لبنان و ایران را تاریخی و بسیار خوب توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به مبانی حق و عدالت و وحدت و ایستادگی در کنار مظلومان جهان پایبند بوده و حامی واقعی و عمق استراتژیک ملت های مستضعف و قهرمان به ویژه لبنان و سوریه و فلسطین در برابر تروریسم تکفیری و صهیونیستی به شمار می آید.

وی افزود: تلاش ها و جانفشانی ها نتیجه داد و پیروزی بزرگی بر تروریست های تکفیری بدست آمد تا صلح و ثبات مبتنی بر کرامت انسانی و عدالت بر جهان حاکم شود. گفت وگوی داخلی در سوریه و یمن و بحرین بهترین راه حل برای پایان مشکلات و بحران های منطقه است.

فتحعلی با اشاره به اجماع اسلامی و بین المللی در قبال مخالفت با تصمیم آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تصریح کرد: قدس پایتخت فلسطین بوده و باقی خواهد ماند و جنگ ها و بحران های منطقه نمی تواند قطب نما را از مساله فلسطین دور کند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در سی و نهمین عید خود و در پرتو رهبری حکیمانه امام خامنه ای، درستی راه و روش خود را به اثبات رسانده و با عزمی راسخ و اخلاص و وفاداری در حال پیشرفت در زمینه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و نظامی و علمی است.

سفیر ایران در بیروت اظهار داشت: پس از اذعان جهانیان به حق ما در استفاده از تکنولوژی هسته ای برای اهداف مسالمت آمیز برای همگان ثابت شد که تحریم ها بی فایده بوده و بر عزم و اراده ما جهت ادامه راه افزوده و اعتماد به نفس و قدرت ما را بیشتر می کند.

وی تأکید کرد که دست ما برای گفت وگو و تفاهم بر اساس حق مشروع امت دراز است و توافق هسته ای بهترین الگو برای همکاری جمهوری اسلامی ایران با جامعه جهانی محسوب می شود./980/ب902/د

ارسال نظرات