۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۵۵۴۴۱۷
ائمه جمعه استان تهران مطرح کردند؛

تاکید بر حضور حداکثری مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

ائمه جمعه در خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان های استان تهران بر حضور حداکثری مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید کردند.
نماز جمعه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدحسین حسینی‌نوری امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ملارد که در مصلای بزرگ شهر ملارد برگزار شد، عنوان کرد: پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند که خداوند متعال من را به هفت نکته وصیت کرده‌اند و فرموده‌اند که آن نکات در کارهایت چه در نهان و چه در آشکار اخلاص داشته باش، اگر کسی بر تو ظلم کرد او را مورد بخشش قرار بده، اگر کسی تو را محروم کرد او را بخشش‌ کن و اگر کسی تو را قطع رحم کرد با او ارتباط بگیر، سکوت کنید همراه با تفکر باشد، به هر چیز که می‌نگری با عبرت نگاه کن تا درس بگیریم.

وی ادامه داد: در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروهای هوایی با مقام معظم رهبری که در روز گذشته برگزار شد و رهبر کبیر انقلاب به ایراد نکاتی پرداختند که به مواردی از این نکات خواهیم پرداخت؛ انقلابیان امروز ایستاده‌تر و آگاه‌تر و بصیرت از انقلابیان روزهای اول انقلاب هستند و این مهم را ثابت کرده‌اند و در حوادث بعد از انقلاب تا به امروز جوانان ما اثبات کرده‌اند که به‌پای نظام و انقلابشان ایستاده‌اند و در امتحانات سخت سربلند بوده‌اند.

‌امام جمعه ملارد افزود: در دومین نکته فرمودند که دشمن خیلی شیطنت می‌کند و در مبحث فضای مجازی خیلی از رسانه‌ها و نرم‌افزارها تلاش می‌کند تا جلوی مردم را بگیرد و حضور در خیل تجمعات را نداشته باشند و باوجود شیطنت‌های بدخواهان 22 بهمن امسال پرشورتر از قبل خواهد بود.

حسینی‌نوری ادامه داد: نکته دیگری که به آن تذکر شد، برخورد با ظلم و فساد در بین کارگزاران نظام باید شدیدتر و جدی‌تر از بقیه موارد باشد و مردم باید مسؤولان را بشناسند و بشنوند زیرا مردم از انقلاب خسته نشده‌اند اما از مسؤولانی که با فساد و تبعیض خسته شده‌اند و انتظار دارند که هرچه زودتر ریشه این مدیران برچیده شود.

وی گفت: دیده‌ شده که در پاره‌ای از ادارات ما فساد و ناعدالتی و نابرابری در آن فریاد می‌زند و اینجاست که باید به‌شدت وارد شد و با این‌ها برخورد کرد زیرا تأکید مقام معظم رهبری است.

امام ‌جمعه ملارد ادامه داد: بزرگ‌ترین ویژگی انقلاب مردمی‌بودن آن است زیرا به دست مردم ایجاد و به دست مردم حفظ‌ شده است و هر برکتی که از انقلاب به‌جای مانده و ایجاد خواهد شد به‌واسطه حضور مردم درصحنه بوده و برای مردم است زیرا این حضور باعث ناکامی و ناامیدی دشمن شده‌اند و خواهند شد.

حسینی‌نوری افزود: در این شهرستان همه با هم باید بسیج شویم تا با حرکتی جهادی در شهرستان ملارد مانع عملکرد مدیران غیرجهادی شویم؛ زیرا مدیر غیرجهادی و غیرانقلابی نمی‌تواند موفقیتی برای مردم به همراه داشته باشد و این شهرستان با تمام مشکلات زیرساختی خود باید با مدیریتی جهادی خاسته‌های به‌حق مردم را محقق کند.

وی افزود: امروز شهرستان ملارد با دارابودن 400 هزار نفر هنوز فاقد یک ‌تخت بیمارستان است و این ظلم واقعی به این مردم است که مسؤولان ارشد ما هیچ کاری در این زمینه نکرده‌اند، حتی وزیران مختلف آمدند و از نزدیک این ستون‌های علم شده را دیدند و رفتند؛ اگر در زلزله اخیر قدرت زمین‌لرزه بیشتر بود چه بلایی سر مرد این شهرستان و این شهر می‌آمد؟ همه باید پاسخگو باشیم و دست‌به‌دست همدیگر بدهیم تا به‌زودی زود شاهد افتتاح و بهره‌برداری بیمارستان و دیگر کاستی‌های این شهرستان باشیم.

مسؤولان در رفع تبعیض و فساد بیشتر تلاش کنند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن لزومی نیز امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی و دشمن‌شکن نماز جمعه پاکدشت، با اشاره به تقوای الهی اظهار داشت: تقوای الهی از مسائل دینی در زندگی همه است و با رعایت صحیح آن از آلوده‌شدن به گناه و فساد ایمن شویم.

وی ضمن اشاره به ملاقات عمومی مردم و مسؤولان گفت: ملاقات عمومی مردم و مسؤولان بسیار خوب و گام مؤثری در رفع مشکلات مردمی است؛ ولی باید بدانیم مسؤولی موفق است که در جاهایی که مردم بیشتر حضور دارند؛ در بازار، تاکسی‌ها حاضر شوند و بدون اینکه کسی بداند ایشان کیست پای درد و دل مردم بنشیند و مشکلات را بررسی کند.

امام جمعه پاکدشت گفت: رهبری بارها بر رفع تبعیض و فساد تأکید فرمودند و بارها بیان داشتند که مردم از این دو مورد ناراحت هستند؛ تبعیض در بهره‌مندی مردم از ذخایر کشور و امکانات نقدی و غیرنقدی بسیار ناراحت هستند؛ فساد اداری و بانکی از مسائلی است که مردم را ناراحت می‌کند.

لزومی افزود: در مراجعات مردم به بانک‌ها اگر کاری غیرقانونی و نشدنی است، از همان ابتدا بگویید نه آن‌که مردم را سردرگم کنید شاید انجام شود؛ این خود فسادی است که در حال انجام است، مسؤولان بدانند مردم از کارهای غیرقانونی خوششان نمی‌آید.

وی بیان داشت: اگر به‌درستی مسؤولان به کار و امورات رسیدگی کنند مردم از آن‌ها راضی هستند و می‌توان با کمک مردم مدینه فاضله را ساخت؛ دیگر نیاز نیست دشمنان بگویند مردم چه مشکلاتی دارند و دیگر کسی نمی‌تواند باعث نفاق بین مردم و مسؤولان نظام اسلامی شوند.

امام جمعه پاکدشت به تکبیر شب 22 بهمن و راهپیمایی روز 22 بهمن اشاره کرد و گفت: تکبیر شب 22 به همت بسیار مهم است ما با این تکبیرها بر رژیم فاسد ستم‌شاهی پیروز شدیم با همین تکبیرها در 8 سال دفاع مقدس پیروز شدیم باید هرسال نسبت به سال گذشته فریاد 22 بهمن بیشتر شود؛ این همان اقتدار کشور ایران است.

لزومی افزود: راهپیمایی 22 بهمن امسال به کوری چشم دشمنان با حضور همه اقشار برگزار می‌شود تا همه بدانند ما بر میثاق خود با امام راحل و شهدا ایستاده‌ایم.

وی گفت: به برکت انقلاب ما حرکت‌های بزرگ بسیاری داشته‌ایم، در حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، علمی و دینی رشد بسیاری داشته‌ایم و امروز در رتبه‌های نخست جهان قرار گرفته‌ایم.

امام جمعه پاکدشت افزود: در رژیم شاه حتی گندم را کشورهای دیگر به ما می‌دادند و می‌گفتند اگر حرفی بزنید باید از نداشتن غذا بمیرید؛ کجا می‌توانستیم مراسم عاشورا و تاسوعا برگزار کنیم، کوچک‌ترین چیزها را اجازه ساخت نداشتیم و باید وارد می‌کردیم.

لزومی بیان داشت: امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران و جوانان مؤمن آن حرف‌های بسیاری در دنیا برای بیان داریم و می‌توانیم سرمان را بالا بگیریم.

وی گفت: رهبری روز گذشته فرمودند که دشمن مگر خواب آن را ببیند که بتواند به ایران حمله کند؛ این مهم به برکت اسلام و قرآن در کشور است، همه قدر نظام اسلامی، رهبری معظم و دولت و حتی خود ملت را بدانیم.

امام جمعه پاکدشت افزود: اگر مسؤولی اشتباهی می‌کند باید نامش بیان شود و از کار برکنار شود؛ مسؤولان ببینند هر کوچه‌ای به نام مقدس شهدا مزین شده چگونه با فساد جواب شهدا را خواهند داد، برای رفع فساد بیشتر تلاش کنیم.

لزومی به صندوق‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: برخی از جاهای دیگر در شهرستان اقدام به جمع‌آوری صندوق‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) کرده‌اند؛ مردم به‌درستی نذورات خود را به نیروهای کمیته امداد بدهند و برگه مأموریتشان را ببینند.

وی به پیروزی ایران در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: همه جهان می‌دانند که آمریکا برای گرفتن منطقه خاورمیانه چه هزینه‌های هنگفتی کرده است ولی این ایران است که با درایت توانست قدرت برتر منطقه باشد و این نیروی اسلام و ایمان است.

دشمنان نظام تا مردم درصحنه هستند، راه به‌جایی نخواهند برد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر طزری هم امروز در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته خیرآباد اظهار داشت: یکی از عواملی که موجب تزلزل در افراد و خانواده می‌شود، بدحجابی است.

وی اظهار داشت: امروز بحث ما راجع به عوامل بدحجابی بوده و از این دیدگاه عوامل را بررسی می‌کنیم؛ چراکه نمی‌توان بدحجابی را منوط به یک علت کرد و ثانیاً اگر ریشه‌های بدحجابی مشخص شود بهتر می‌توان با این پدیده برخورد کرد و آن را علاج کرد، بدحجابی عوامل متعددی دارد که امروز به چند نمونه آن اشاره می‌کند.

امام جمعه خیرآباد افزود: کسب موفقیت عده‌ای به خاطر آنکه در خانواده و خصوصاً جامعه دارای هیچ پایگاه و موقعیتی نیستند و از هیچ‌گونه کمالی برخوردار نیستند به دنبال کمال ظاهری می‌گردند و گمان می‌کنند با زینت و آرایش خود می‌توانند در جامعه دارای کمال و موقعیت شوند و غافل از آنکه این‌گونه کارها نه‌تنها کمال نیست بلکه حقارت و زبونی دارد.

طزری خاطرنشان کرد: چراکه این‌گونه زنان باید ساعت‌ها از عمر خود را صرف ظاهر خود کند و خود را در معرض دید افراد قرار دهند تا دیگران به آنان توجه کنند و ثانیاً این توجه موقتی است و ثالثاً زن بیشتر شبیه کالا است که خود را به دیگران عرضه می‌کند.

وی بیان کرد: چراکه ایمان، معنویت و خدمت‌گزاری به خلق خدا کمال آن است که انسان فرزندانی تربیت کند که در جامعه اسلامی اثرگذار باشند و مشکلات مردم را حل کنند مانند مادران شهدا.

امام جمعه خیرآباد گفت: این ایام را تبریک عرض می‌کنم، 39 سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و انقلاب در این سال‌ها فراز و نشیب‌های بسیاری داشته است که اگر بخواهیم نگاهی به این فراز و نشیب‌ها داشته باشیم متوجه می‌شویم هرجا حرکت انقلاب کند شده است به خاطر آن بوده که در اصول و اهداف و شعارهای انقلاب کوتاه آمده‌ایم و هرگاه پیروز شده‌ایم به خاطر عملکرد درست ما نسبت به آرمان‌های انقلاب بوده است.

طزری گفت: ما برای آن‌که انقلاب کنیم اصولی را مشخص کردیم و همه ملت حول آن اصول را متحد شدند و حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را باآن‌همه قدرت و امکانات با دستان خالی برانداز کردیم و هشت سال دفاع مقدس را با پیروزی به پایان رساندیم.

وی عنوان کرد: یکی از این اصول آن بوده که انقلاب متعلق به مردم است و کسی نمی‌تواند انقلاب را مصادره کند و آن را متعلق به خود بداند و امروز خود را وارث انقلاب بدانند انقلاب ما مردمی بود مردم از ابتدا تاکنون هرکجا که احساس‌کردن انقلاب درخطر است با وجود همه مشکلات به صحنه آمدند و از آن حفاظت کردند حتی در این راه فرزندان خود را از دست دادند.

امام جمعه خیرآباد تصریح کرد: دشمنان این نظام باید بدانند تا این مردم درصحنه هستند راه به‌جایی نخواهند برد.

طزری بیان کرد: امروز دشمنان با علم به این مطلب به دنبال جدایی مردم از انقلاب هستند و از هر ابزاری برای ایجاد این مطلب استفاده می‌کنند از انسان‌های به‌ظاهر روشن‌فکر و ایده‌پردازان انقلابی و از ابزار رسانه و مطبوعات، تا این‌گونه القا کنند که انقلاب جز مشکلات و گرفتاری‌ها هیچ ثمری نداشته است و جواب این مطلب روشن است و آن اینکه اگر انقلاب هیچ ثمری نداشته است پس چرا شما این‌قدر حرص‌وجوش می‌خورید و عصبانی هستید و چرا سرمایه خود و دیگران را خرج انقلاب می‌کنید.

وی ضمن بیان اینکه مردم هم از مسؤولان و مدیران نظام انتظاراتی دارند، گفت: مردم به خاطر انقلاب با مشکلاتی که دشمنان برای نظام و مردم ایجاد می‌کنند کنار می‌آیند اما با فساد و تبعیض در داخل کشور مخالف‌اند، نباید در جامعه اسلامی فاصله طبقاتی وجود داشته باشد، نباید بین مدیر و کارمند فاصله بسیار باشد و نباید در جامعه فساد باشد.

امام جمعه خیرآباد خاطرنشان کرد: مردم با فساد و ظلم مخالف‌اند و از مسؤولان سه قوه می‌خواهند با فساد در هر طبقه و به هر شکلی که وجود دارد برخورد شود.

طزری تصریح کرد: آنچه مردم را از انقلاب و اهداف آن دور می‌کند دشمنی استکبار نیست، فساد و ظلم بعضی از مدیران است هرگز دشمن، بیگانگان و استکبار به این انقلاب ضرر نخواهد زد و نمی‌توانند ضرری اساسی بزنند.

وی افزود: اینکه مردم ببینند مسؤولی در نظام اسلامی هرچند تعداد این افراد کم است فساد می‌کنند و تبعیض قائل می‌شوند و خلاف عدالت اجتماعی عمل می‌کنند نسبت به انقلاب دلسرد می‌شوند، هرچند مردم حساب این‌گونه افراد را از انقلاب جدا می‌دانند و آنان را خارج از انقلاب می‌دانند.

حفظ انقلاب از خود انقلاب مهم‌تر است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسی سالمی نیز امروز در جمع کثیری از نمازگزاران در مصلای بزرگ شهریار اظهار کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند از سه گروه مردم دوری کنید؛ افراد خائن، افراد ظالم و افراد خبرچین و در راستای دلیل این پند توضیح می‌دهند که شخصی که در سرشت او خیانت وجود دارد و به دیگری خیانت می‌کند، بر تو هم حتماً خیانت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: گروه دوم هم افرادی هستند که تحت هر شرایطی در حقوق دیگران دخالت بی‌جا می‌کنند و اگر امروز به نفع تو بر حق دیگران ظلم کند، روزی فرا خواهد رسید که به خود تو ظلم خواهد کرد و گروه سوم هم کسی که خبر دیگری را برای تو می‌آورند و خبر تو را نیز برای دیگران خواهد برد و باید از وی دوری کرد.

سالمی گفت: همه ما می‌دانیم که یکی از وظایف بندگان شکر نعمت است و بزرگ‌ترین نعمتی که امروز نصیب ما شده، نعمت انقلاب اسلامی است.

امام جمعه شهریار ادامه داد: به لطف خداوند متعال انقلاب اسلامی جای حکومت پادشاهی به لطف بیداری مردم به امت اسلامی ایران اعطا شد و نظام انقلابی ایران دارای دو حسن بزرگ است که مردمی و انقلابی است.

سالمی افزود: مهم‌تر از نعمت حفظ نعمت است و طبق فرموده امام خمینی (ره) نباید بگذاریم انقلاب به دست نااهلان بیفتد؛ پس حفظ انقلاب مهم‌تر از رسیدن به انقلاب است و باید با بیداری در مسیر انقلاب باقی بمانیم و در این مسیر فعال و پویا باشیم.

وی ادامه داد: تمام سعی دشمن، تفکیک دین از سیاست است؛ در صورتی‌ که تمامی ادیان واقعی معتقد به یکی‌ بودن دین و سیاست هستند و این دو اصل از ابتدای اسلام تاکنون کاملاً قابل لمس است.

امام جمعه شهریار ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب فرموده‌ای بسیار زیبا داشتند که کمتر دیده‌شده تا امروز به آن پرداخته شود و آن نکته «نصب پرچم پرافتخار ایرانی و اسلامی جمهوری اسلامی ایران در سر در خانه‌ها و مغازه‌ها و معابر است که باید به آن پرداخته شود».

سالمی افزود: امروز دشمنان انقلاب با هر قدرتی که دارند، سعی‌شان انتقال موج ناامیدی بین مردم از طریق ابزار تبلیغات گسترده است که اگر انقلاب اسلامی ناتوان بود، تاکنون هزار بار توسط ظالمان بلعیده‌شده بود؛ اما به‌واسطه رهنمودهای انقلابی رهبر کبیر انقلاب تاکنون نگاه چپی به مواضع اسلامی ایران نشده است و این برکت باید حفظ شود.

وی ادامه داد: فرموده مقام معظم رهبری که راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال باید نمونه‌ای در نوع خود باشد؛ پس بر ما وظیفه است که این مهم را با حضور حداکثری در ۲۲ بهمن این امر را به ثمر برسانیم.

نسل‌ جوان حضوری قوی در راهپیمایی 22 بهمن داشته باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله باقری هم امروز در خطبه‌های نماز جمعه پیشوا و در جمع نمازگزاران با بیان اینکه در دهه فجر و در آستانه جشن و یوم‌الله بزرگ 22 بهمن قرار داریم، اظهار داشت: بعد از ورود اسلام به کشور ایران بزرگ‌ترین خاطره ملت ایران دهه فجر و 22 بهمن است.

وی افزود: تا قبل از انقلاب، نظام اسلامی در ایران حاکم نبود و ارباب‌ و رعیتی و نظام پادشاهی و غالب و مغلوبی بود.

امام‌ جمعه پیشوا بیان کرد: 12 تا 22 بهمن مثل اعیاد ملی و مذهبی ما و بلکه بهتر از آن‌ها باید زنده بماند و جشن گرفته شود.

باقری با اشاره به ارزش‌هایی که انقلاب اسلامی برای ملت ایران زنده کرد، گفت: خدمت، صداقت، برداشتن فاصله میان مردم و حاکمیت، آموزش، جهاد، شهادت، غیرت، آزادگی، مقاومت و ارزش‌های دیگر در دوران انقلاب اسلامی زنده شد و به‌خصوص در دوران دفاع مقدس شاهد اوج این ارزش‌ها بودیم و امروز نیز در جامعه وجود دارد.

وی با اشاره به اخلاقیاتی که در جامعه اسلامی باید وجود داشته باشد، افزود: مردم باید حافظ این انقلاب باشند، حفظ انقلاب از اوجب واجبات است و این فرمایش حضرت امام است.

امام‌ جمعه پیشوا اظهار کرد: امروز برخی ناجوان‌مردانه خدمات جمهوری اسلامی را با خدمات قبل از انقلاب مقایسه می‌کنند و بعضاً مغرضانه چهره پلید و منحوس پهلوی پدر و پسرش را تطهیر می‌کنند.

باقری با بیان اینکه ازنظر سیاسی، امنیتی و آزادی بیان قابل‌مقایسه با قبل از انقلاب نیستیم، افزود: آزادی بیانی را که امروز در جامعه شاهد هستیم و قدرت نظامی که امروز نظام جمهوری اسلامی دارد در کدام برهه از تاریخ ایران بوده است؟

وی بیان کرد: امروز اگر قدرت نظامی و نیروهای مقتدر و با عزتی نداشتیم دشمنان ما را راحت نمی‌گذاشتند و تکه‌تکه می‌کردند اما امروز نمی‌توانند و یکی از عوامل آن، قدرت نظامی و موشک‌های با برد بالای دو هزار کیلومتر ماست که باید به این‌ها افتخار کرد.

امام‌ جمعه پیشوا ادامه داد: در دوران محمدرضا شاه فردی که می‌خواست مجوز روزنامه‌ای بگیرد حتماً باید ساواک آن را امضا می‌کرد اما امروز چندین هزار روزنامه، ماهنامه، هفته‌نامه، سایت‌های اینترنتی، کانال‌های تلگرامی و فضای مجازی داریم که مردم و حتی مخالفان و معاندان حرفشان را می‌زنند و نه‌تنها علیه مسؤولان رده دوم و سوم نظام بلکه علیه مسؤولان رده اول نظام اظهارنظر می‌کنند.

باقری گفت: در مباحث شهری، روستایی و عمرانی قابل قیاس با گذشته نیستیم و در یک جلسه و صد جلسه نمی‌توان این خدمات را بیان کرد.

وی بیان کرد: شما مردمی که سن و عمرتان به قبل از انقلاب می‌رسد وضعیت زندگی مردم را ازنظر رفاهی در روستاها و شهرها با وضعیت امروز مقایسه کنید و ببینید به چه پیشرفت‌هایی دست ‌یافته‌ایم.

امام‌ جمعه پیشوا افزود: خدمات عمومی و شهری، آب، برق، گاز، تلفن، صدا و سیما و خدمات شهری که امروز شهرداری‌ها به مردم ارائه می‌دهند اصلاً قابل قیاس با گذشته نیست.

باقری یادآور شد: امروز در همین شهرستان پیشوا بر اساس گزارش‌ها، بالای 95 درصد جاده‌ها و کوچه‌های روستایی ما آسفالت است؛ در بحث سدسازی، راه‌آهن، زیرساخت‌های عمرانی، آموزشی، دانشگاه‌ها، معنویت و تحول درونی مردم قابل‌مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی نیستیم.

وی بیان داشت: در کدام دوره از تاریخ ایران چنین نماز جمعه‌ها و تجمعاتی را داشتیم و اربعین به این عظمت و این عاشورای عظیم را برگزار می‌کردیم؟ همه این‌ها در دوران انقلاب اسلامی و به برکت این انقلاب است.

امام‌ جمعه پیشوا گفت: مردم چه می‌دانستند ایام فاطمیه و اربعین حسینی چیست؟ اعتکاف چه محلی از اعراب دارد و چند درصد مردم می‌توانستند به زیارت امام رضا (ع) بروند؟

باقری ادامه داد: البته مشکلات فراوان است؛ بی‌اخلاقی‌ها و فساد هم داریم اما در کلان مملکت که نگاه کنیم پیشرفت‌های معجزه گونه‌ای داشته‌ایم آن‌هم برخلاف جهت دنیا و در اوج تحریم‌های ناجوان‌مردانه‌ای که دشمنان علیه ملت و مردم ما روا داشتند.

وی اظهار کرد: ازلحاظ پزشکی قبل از انقلاب و تا همین دهه اول انقلاب پزشک‌های هندی، بنگلادشی و فیلیپینی به ایران می‌آمدند اما امروز ازنظر پزشکی پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم و از کشورهای دیگر برای مداوا به اینجا می‌آیند.

مردم مقابل زیاده‌خواهی دشمنان خواهند ایستاد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت‌الله اسماعیلی نیز امروز در نماز جمعه این هفته قرچک، بعد از دعوت خود و همگان به تقوای الهی اظهار داشت: جز با معرفت نمی‌توان از سیره و اندیشه پیامبران و ائمه اطهار (ع) استفاده کنیم و این موضوع به معرفت خود ما بازمی‌گردد که چقدر باخدا ارتباط داریم.

وی گفت: امروز در محضر دو شهید والامقام قرار داریم که با تقدیم جان خود آسایش و امنیت را به کشور تقدیم کردند و نام و یاد همه شهدای انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم.

امام‌ جمعه قرچک افزود: انسان باید بنده خدا و خداترس باشد و فرمان خدا را اجرا کند و فقط برای معبود بندگی کند.

اسماعیلی افزود: بنده خدا مقابل پست و مقام نباید گناه کند و باید مقابل وسوسه‌های شیطانی ایستادگی کند؛ آخرت خود را با پست‌های دنیوی عوض نکنید و خدا را مدنظر قرار دهید.

وی گفت: ای مردم دین‌دار باشید و بر ایمان خود بیفزایید و دین‌داری را از شهدا بیاموزید که با افزایش بصیرت و دین و ایمان خود در این راه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

امام‌ جمعه قرچک خطاب به مردم گفت: ای مردم توکل بر خدا داشته باشید خداوند یاری‌تان می‌کند و اعتماد به خدا داشته باشید و بدانید که مشکلات شما حل خواهد کرد خداوند چراغ امید است تقوا داشته باشید و تقواپیشه کنید.

اسماعیلی افزود: خداوند تقوا را دژ محکم در مقابل شیطان و دشمنان دین می‌دانند و می‌فرماید در مقابل دشمنان دین آمادگی داشته باشید و به دشمن حمله کنید.

وی افزود: نام و یاد فجرآفرینان را گرامی می‌داریم، انقلاب اسلامی با حضور شهدا و امام شهدا آغاز شد و شعار انقلاب اسلامی الله‌اکبر آغاز شد و شعار الله‌اکبر منطق عاشورا بوده است.

امام‌ جمعه قرچک تصریح کرد: خواسته حضرت امام شعار استقلال و آزادی بود که این شعار تا حد زیادی مسجل شده و قدر این شعار بدانیم و در کشور خود آزادی را به‌طور کامل معنی کردیم و در منطقه جمهوری اسلامی ایران تصمیم‌گیری می‌کنند.

اسماعیلی بیان داشت: تنها انقلابی که به فکر سلامت سایر نظام‌های اسلامی بود انقلاب علوی ایران بود که بدون پشتیبانی استکبار تشکیل شد و هرچه به دست آورد برحسب توان داخلی بود.

وی اظهار داشت: تمام پیشرفت‌ها در کشور حاصل می‌شود بر محور اسلام حرکت کنند و مسؤولان کشور مالک‌وار خدمت کنند و درد نظام و انقلاب را داشته و دلسوز مردم باشند.

امام‌ جمعه قرچک بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران یک پدیده زنده بود و هر روز به رشد و بالندگی می‌رسد.

اسماعیلی گفت: پیشرفت‌های کشور در راستای اسلام باشد، ملاک‌های پیشرفت اسلامی باشد، مهندسی این انقلاب را رهبری مشخص ‌می‌کند که همه باید انجام دهند.

وی گفت: دشمن رهبر انقلاب را به‌عنوان بزرگ‌ترین مشکل بر سر راه خود می‌دانند و باید پشتیبان رهبری باشیم و از این انقلاب حمایت کنیم، به فرمایشات رهبری توجه کنید و پیرو این رهبر بابصیرت باشید.

امام‌ جمعه قرچک تأکید کرد: ای مسؤولان ای مردم با افزایش بصیرت خود از رهبری اطاعت کنید و گوش به‌فرمان این رهبر فرزانه باشید و رهبر از انقلابی محافظت می‌کند که برای خود مردم است.

اسماعیلی بیان کرد: این انقلاب برای مردم است، مردم از اصل انقلاب راضی هستند و اگر هم مشکلی وجود دارد مشکل معیشت دارند که آن‌هم حل خواهد شد.

وی گفت: ایران مملکت شهیدان است؛ مردم مقابل زیاده‌خواهی دشمنان خواهند ایستاد و در این راه شهید تقدیم انقلاب کردند و هیچ‌وقت از این انقلاب جدا نمی‌شوند.

امام‌ جمعه قرچک خطاب به مسؤولان تصریح کرد: به مشکلات بیکاری و اشتغال رسیدگی کنید، ساخت‌وساز را افزایش دهید، مقابل واردات ایستادگی کنید و از ورود اقلام و اجناس خارجی جلوگیری کنید.

اسماعیلی اظهار داشت: انقلاب به راه خود ادامه می‌دهد و به پیشرفت و ترقی دست پیدا می‌کند و ما نیز باید واحدهای فرهنگی را افزایش دهیم و به مشکلات فرهنگی مردم رسیدگی کنیم.

جامعه نیازمند بازگشت به اسلام واقعی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمرتضی صفایی هم امروز در خطبه‌های نماز جمعه بخش گلستان، نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه کرد و عنوان داشت: بدون تردید داشتن تقوای الهی سبب می‌شود تا در انجام سایر امور دین نیز مصمم‌تر و بااراده‌تر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه ایمان باید در وجود انسان وجود داشته باشد، تبیین کرد: ایمان افراد نباید تنها به گفتن ذکر تشهد باشد بلکه باید در وجود انسان اثر بگذارد و رنگ خون فرد باایمان را تغییر بدهد چراکه ایمان واقعی کلید رسیدن به کمال است.

امام جمعه بخش گلستان با تأکید بر اینکه نگرانی در خصوص انقلاب وجود ندارد، بیان داشت: انقلاب به مسیر خود ادامه خواهد داد اما باید مراقب باشیم مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد را بر دوش یکدیگر نگذاریم و وظایف خود را به‌درستی انجام دهیم.

صفایی همچنین به اهمیت بصیرت در انتخابات اشاره کرد و گفت: باید توجه کرد که افرادی را که انتخاب می‌کنیم و بر خود مسلط می‌کنیم، بر اساس فامیل‌بازی یا برای یک شام نباشد؛ چراکه اگر فرد منتخب خطایی انجام دهد، ما نیز در آن خطا مقصر هستیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب‌ کردن از اصلاح‌کردن بسیار سخت‌تر است، تصریح کرد: ما انقلاب کرده‌ایم و امروز باید نقاط ضعف و مشکلات موجود را شناسایی و اصلاح کرد یا از افراد مسؤول خواستار اصلاح شد.

امام جمعه بخش گلستان همچنین توجه به برخی نکات در خصوص انقلاب را الزامی برشمرد و تأکید داشت: در وهله اول باید به اسلام واقعی برگردیم و بعدازآن باید نسبت به ولایت فقیه توجه بیشتری داشته باشیم و در حفظ و پیروی از آن کوشا باشیم.

صفایی با اشاره به دستگیری چند شعارنویس در شهرستان بهارستان افزود: نیروی انتظامی چند تن را که با چهره‌های پوشیده، شعارهای ضدانقلابی را روی دیوارها می‌نوشتند، دستگیر کرده و در بررسی‌ها مشخص‌ شده است که این افراد از فردی که در سال ۸۸ از کشور فرار کرده است، پیروی می‌کرده‌اند.

مبارزه با ظلم و فساد لازمه حکومت اسلامی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند، ضمن گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر اظهار کرد: امروز 39 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی مردم عزیز ایران گذشته است.

وی افزود: انقلاب تحولی اسلامی و مردمی بوده است، افزود: اکنون باید بررسی کنیم که حکومت و انقلاب ما چقدر اسلامی و مردمی است و اصلاً لازمه اسلامی و مردمی بودن نظام چیست؛ حکومت برای اینکه اسلامی باشد، باید قوانین آن نیز اسلامی و برگرفته از قرآن و روایات اهل‌بیت (ع) و پیامبر (ص) باشد.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه قانون اساسی ما بسیار محکم، ارزشمند و اسلامی است، گفت: چراکه اسلام‌شناسان و متخصصانی همچون آیت‌الله شهید بهشتی آن را بنا نهادند.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: مجلس و شورای نگهبان باید مواظب باشند که قوانین اسلامی باشد و قانون مخالف شرع نداشته باشیم که خوشبختانه این دقت‌ها وجود دارد.

وی بیان کرد: نتیجه عمل به قانون اسلامی باید ایجاد عدالت، رفع ظلم و تبعیض و فساد باشد؛ اسلام برای مبارزه با ظلم‌ها، تبعیض‌ها و ایجاد عدالت آمده است؛ وقتی امام راحل ظلم، فساد و تبعیض و غارت بیت‌المال را در نظام پپلوی مشاهده کردند، فریاد زدند و انقلاب اسلامی را آغاز کردند.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه اسلام ایمان بدون عدالت را به رسمیت نمی‌شناسد، افزود: هرکسی حقی دارد که باید به حق خود برسد؛ عدالت هم یعنی اینکه حق هر کسی را انسان به او بدهد، نه اینکه همه مساوی باشند و همه به یک مقدار حقوق بگیرند، بلکه هر کسی به انداز حق و سعی و تلاش و همچنین مطابق عدل و انصاف از حقوق خود بهره‌مند شود.

فتاح‌دماوندی گفت: خداوند متعال هم در آخرت عدل دارد و هر کسی را به میزان تلاش و کارش پاداش می‌دهد، نه اینکه همه در بهشت در یک رتبه باشند؛ برخی در درجات بالا و برخی در درجات پایین بهشت قرار می‌گیرند.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: عدالت این نیست که همه در یک رتبه و درجه باشند، بلکه عدالت این است که هر کسی کار خوبی بیشتر کرده، درجه بالاتری را داشته باشد؛ عموم مردم در دنیا حقوق و از بیت‌المال حقی دارند که باید به عدالت دریافت کنند، نه اینکه عده‌ای بی‌دلیل حقوق‌ نجومی بگیرند یا اختلاس کنند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «در بحث عدالت کم‌کاری داریم و در مورد عدالت اجتماعی و برداشتن فاصله بین قشرهای مختلف مردم هم کم‌کاری و عقب‌ماندگی داریم»؛ مبارزه با ظلم و فساد لازمه اسلامی بودن حکومت ماست که البته این مبارزه در حال انجام است.

امام جمعه دماوند ادامه داد: ما از قوه قضاییه و اداره اطلاعات و کسانی که وظیفه‌ آنها شناسایی مفسدام اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را شناسایی است، می‌‌خواهیم این افراد را دستگیر و محاکمه کنند؛ مسؤولان مربوطه بدانند که مردم در مبارزه با فساد و مفسدان از آنها حمایت خواهند کرد.

فتاح‌دماوندی با تأکید بر اینکه مردم اگر فساد، رشوه و تخلفی را مشاهده می‌کنند، معرفی کنند، افزود: مردم در مبارزه با فساد باید به نظام کمک کنند و در همه عرصه‌ها حضور داشته باشند که تاکنون نیز چنین بوده است.

وی با بیان اینکه این انقلاب و نظام به همین مردم تعلق دارد، گفت: صاحب حکومت و کشور همین مردم هستند؛ این مردم بودند که با عنایت خداوند متعال، تظاهرات و انقلاب کردند و شهید دادند؛ البته مسؤولان دلسوز هم از دل همین مردم برآمدند.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند که حکومت ما جمهوری اسلامی نباشد؛ در این جهت، از همه وسایل استفاده می‌کنند تا مردم دل‌سرد و مأیوس شوند و از اسلام و انقلاب دور شوند و برای تحقق اهداف خود از فضای مجازی و تحریم‌ها استفاده یا تهدید به جنگ می‌کنند.

فتاح‌دماوندی با اشاره به اینکه دشمنان درصدد این هستند که فساد را گسترده و ما را به اسلام و انقلاب بی‌توجه کنند تا دوباره بر این کشور تسلط یابند، بیان کرد: دشمنان از جمله آمریکای بدتر از داعش و آل‌سعود قاتل و رژیم کودک‌کش صهیونیستی بداند، راهپیمایی امسال با حضور مردم بیشتر و باشکوه‌تر از همه سال‌ها برگزار خواهد شد.

وی افزود: آمریکایی که مردم را به اغتشاش دعوت می‌کند و خودش را حامی حقوق بشر می‌خواند در جای‌جای جهان آثار ظلم و ستم آن قابل مشاهده است؛ داعش را آمریکا به وجود آورد و طالبان را نیز آن حمایت کرد؛ خون‌ریزی‌های جهان همچون رضاشاه، محمدرضاشاه، صدام، مبارک و قذافی در لیبی دست‌پرونده آنها بودند که یکی یکی سقوط کردند.

امام جمعه دماوند گفت: امروز در یمن، بحرین و عربستان به واسطه حاکمان دست نشانده به مردم ظلم می‌شود؛ امروز در یمن یک میلیون و 800 هزار کودک یمنی دچار سوءتغذیه و بحران سلامت هستند؛ به زودی همه ظالمان جهان به‌سزای اعمال پست و پلید خود می‌رسند.

راه انقلاب حفظ شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالعلی ابراهیمی هم امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرری بیان داشت: امسال ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با دهه فجر مقارن شده است و باید به سخنی از این بانو اشاره داشت که فرمودند هر کسی عمل صالحش را به‌سوی خدا روانه کند، خدای متعال بهترین مقدراتش را بر او نازل خواهد کرد و این مصداق بارز عمل امام راحل از زبان زهرای اطهر (س) است.

وی تصریح کرد: امروز نیز رهبر معظم انقلاب در تداوم همان سیاست‌ها و در همان مسیر قاطعانه مردم ایران را هدایت و رهبری می‌کنند.

امام جمعه موقت ری با اشاره به ۲۱ بهمن‌ماه و روز شکسته‌شدن حکومت‌ نظامی به‌ فرمان امام راحل گفت: علی‌رغم تذکر یا نصیحت‌های گوناگون، امام ایستادگی کرد و به قول آیت‌الله طالقانی می‌گوید وقتی ما اصرار کردیم که این نظر شما ممکن است حمام خون در کشور راه بیندازد، امام فرمودند شما آیا واقعاً می‌دانید که این حرف من باشد، شاید دستور از جایی دیگر باشد و در آینده شاهد قیام مردم و پیروزی انقلاب شدیم.

ابراهیمی گفت: در ۲۳ بهمن‌ماه و فردای پیروزی، امام فرمان تشکیل کمیته‌های انقلاب اسلامی را صادر کردند که هدف از تشکیل کمیته برای محافظت از اموال عمومی و بیت‌المال و پیگیری سران رژیم شاه و دستگیری آنان بود؛ امام بزرگوار در جهت توجه به اصول ارزش‌های دینی و اسلامی هیچ‌گاه مصلحت‌جویی‌ها را بر ارزش‌های اسلامی و الهی مقدم نداشت.

ابراهیمی اظهار کرد: امروز باید از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کنیم و نسل‌های دوم و سوم بعد از انقلاب به این فکر نباشند که این انقلاب هیچ فوایدی نداشته است و باید بر این انقلاب افتخار کرده و برکات آن را بازگو کنیم.

وی افزود: در میان دستاوردهای مهم انقلاب توانستیم بر همه چالش‌های ایجادشده از سوی دشمنانمان پیروز شویم؛ اگر در جنگ همه سلاطین در طول سال‌ها و قرن‌های گذشته بخشی از زمین و کشورمان را واگذار کردند، ولی انقلاب اسلامی مقابل متجاوزان به برکت حضور مردم بر همه مسائل غلبه کرده و پیروز شد.

امام جمعه موقت ری ادامه داد: در عین‌ حال، بعد از پیروزی انقلاب تحریم شدیم و درباره مایحتاجی که باید از خارج وارد کشور می‌کردیم، جلوگیری‌هایی شد و موانعی ایجاد کرد‌ند؛ با این‌ حال، باز نظام اسلامی خدمات را از مرکز به اکثر نقاط کشور توزیع کرد.

ابراهیمی اظهار کرد: با همه مشکلاتی که امروز داریم، باید توجه داشته باشیم که در نظام ستم‌شاهی جمعیت به ۴۵ میلیون نفر هم نمی‌رسید و 6 میلیون بشکه نفت صادر می‌شد که بهره‌وری آن معلوم نبود.

وی اظهار داشت: در آن روزها، تحولی در کشور اتفاق نیفتاد و روستایی‌ها از تمدن و فرهنگ بهره نمی‌بردند و راه ارتباطشان با مرکز به‌طورکلی قطع بود؛ بعضی از روستاهای ما در فصل بارش‌های زمستانه نزدیک به 6 ماه برای سیر به شهرها راهی نداشتند ولی انقلاب با ۷۰ میلیون نفر در بهترین شرایط، دو میلیون بشکه نفت صادر می‌کند؛ با این‌ همه مشکل، کارهای خوبی که صورت می‌گیرد.

امام جمعه موقت ری اضافه کرد: ما در میان کشورهای جهان سوم حرف اول می‌زنیم و برابر اروپاییان حرف‌هایی برای گفتن داریم؛ ما توانستیم بعد از گذشت ۳۹ سال حافظ راه اصلی این انقلاب بودیم و برای یک خطای کوچک مسؤولان مردم دادشان درمی‌آید و رهبری معتقد هستند دادتان بلندتر باشد و مطالبتان را جدی‌تر از مسؤولان درخواست کنید./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات