۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۵۴۴۶۶
حجت الاسلام والمسلمین احدی:

گرامی‌داشت یوم الله ۲۲ بهمن عاملی برای عقب راندن دشمنان است

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه ۲۲ بهمن یوم الله است، گفت: براساس آیات الهی یوم الله را باید گرامی داشت از این رو گرامی‌داشت یوم الله ۲۲ بهمن عاملی برای عقب راندن دشمنان به شمار می‌رود.
احدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی استاد اخلاق حوزه علمیه قم، جمعه شب در جلسه هفتگی درس اخلاق مسجد الزهرا(س)، گفت: انبیای الهی به هیچ وجه در مقابل انکار منکرین در انجام وظایف الهی خود عقب نشینی نکردند.

وی افزود: انسان‌های مومن هرگز از غیر خدا ترسی به دل راه نمی‌دهند و از کسی واهمه‌ای ندارند چرا که همه امور خود را به دست خدا می‌سپارند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پیامبران الهی تنها از خداوند خوف داشتند و نه از غیر او، عنوان کرد: انسان مومن در اندیشه معنوی خود کمترین ترسی از انسان‌ها و شیاطین ندارد از این رو انبیای الهی زمانی که با مخلفت مخالفان مواجه می‌شدند از موضع خود عقب نشینی نمی‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی تحصیل و کسب دانش در حوزه‌های علمیه را بسیار ارزشمند دانست و بیان داشت: تفقه در دین انسان را به کمال می‌رساند در حالی که گذراندن کلاس‌های صوفی گری انسان را به بیراهه هدایت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه انسان باید نگاه تربیتی باشد تا بتواند بر دیگران اثری مطلوب بگذارد، گفت: انسان با انکار منکرین نباید از موضع خود عقب نشینی کند و چادر از سر بردارد بلکه با انجام احکام الهی عملا باید دیگران را به حق دعوت کرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم ادامه داد: همه پیامبران باید پیامبر بعدی را بشارت می‌دادند و پیامبران قبلی را نیز نام می‌بردند گاهی در یک برهه زمانی 70 پیامبر زندگی می‌کردند و هر یک مسؤولیتی بر عهده داشتند در عین حال به هیچ وجه با یکدیگر درگیری و نزاع درونی و لفظی نیز نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی اضافه کرد: اسلام مکتبی تدریجی بود تا مردم به رشد عقلی برسند و اسلام را بپذیرند انقلاب اسلامی نیز تدریجی بود زیرا انقلاب می‌توانست سال 32 به پیروزی برسد اما چون مردم هنوز به آن رشد عقلی لازم نرسیده بودند این امر محقق نشد زیرا اگر انقلاب در همان سال‌های نخست به نتیجه می‌رسید به سرعت نیز نابود می‌شد.

وی بیان داشت: امروز ترویج اینکه ما روحانی و مسجد انقلابی نمی‌خواهیم حربه دشمن برای نابودی انقلاب است امروز دشمنان با این افکار درصدد ضربه زدن به انقلاب هستند برهمین اساس روز 22 بهمن که به فرموده امام راحل یوم الله است این روز بزرگ را باید گرامی داشت و این امر با شرکت پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن عملی می‌شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات