۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۵۴۷۰۷
ایستاده پای انقلاب؛

خواب دشمن برای متزلزل کردن مردم همیشه در صحنه ایران هرگز تعبیر نخواهد شد

وزیر اطلاعات گفت: دشمنان بدانند خواب های آنها برای متزلزل کردن مردم همیشه در صحنه ایران هرگز تعبیر نخواهد شد و این انقلاب با هدایت های رهبر معظم انقلاب تداوم خواهد یافت.
حجت الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات وزیر اطلاعات وزیر اطلاعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات پیش از ظهر امروز در سخنرانی یوم الله 22 بهمن کرمانشاه ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران نشانه نصرت و یاری خداوند متعال در لحظه ناامیدی بود که با پایمردی و استقامت مردم به بهشت آرمان ها می رسد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: کسانی که راه خدا در پیش می گیرند و پرچم دین خدا را برافراشته کرده و در راه خدا استقامت می کنند، فرشتگان به آنها بشارت بهشت می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تصریح کرد: رسیدن به بهشت بی زحمت نبوده و سختی ها و زحماتی که در راه دستیابی به بهشت کشیده می شود بهای ارزنده ای دارد.

وزیر اطلاعات تأکید کرد: انقلاب به وسیله امام راحل در دو مرحله یکی در سال 41 و 42 و یکی در سال 56 و 57 به صورت شعله ای فروزان درآمد و این انقلاب در زمانی رخ داد که هیچ تحلیلگر سیاسی باور نداشت.

وی یادآور شد: امام در یأس و نا امیدی انقلابیون پرچم انقلاب را برافراشته کردند، انقلاب ما مصداق این آیه است که نصرت خدا در زمان نا امیدی می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی بیان داشت: در سال 1340 آیت الله بروجردی از دنیا رفت و مردم رهبری که با اشاره او به حرکت درآیند را از دست دادند، یک انقلاب تا رهبری با نفوذ نداشته باشد به جایی نخواهد رسید، در این زمان رژیم شاه نیز برنامه های ضداسلامی خود را آغاز کرد.

وی مطرح کرد: در آن زمان خاستگاه انقلاب از جمله حوزه علمیه، دانشگاه و بازار دچار یأس و سرخوردگی شده بودند، امام در شرایطی پرچم مبارزه را بلند کرد که زمینه های انقلاب فراهم نبود اما امام با تشکیل شورای فقها جای مرجعیت واحد را پر کرده و در دانشگاه ها نیز با تشکیل انجمن های اسلامی جای پای دانشجویان مسلمان را محکم کردند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: امام با رهنمودهای خود جوانان مسلمان را فراخوانده و پرچم مبارزه دینی را برافراشتند و بازاریان را به تشکیل هیأت های واحد برای مبارزه علیه شاه تشویق کردند که هیأت های مؤتلفه اسلامی شکل گرفت و بازار در سایه این هیأت ها وارد عرصه مبارزه شد.

وی افزود: امام می دانست مبارزه با طاغوت خطر زندان و اعدام و شهادت دارد اما این خطرات را پذیرفت و فرهنگ شهادت را در رگ های جامعه به جریان انداخت و مردم انقلابی را آماده شهادت و جانفشانی در راه انقلاب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی گفت: در هر انقلاب دو فاز سیاسی و نظامی با هم کار می کنند اما امام راحل هیچگاه سراغ فاز نظامی نرفت زیرا ارتش را از ملت می دانست، امام با ارتشیان با ادبیاتی سخن می گفت که با مردم و علما صحبت می کرد.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: با شکل گیری انقلاب، دشمن خواب براندازی انقلاب را می دید و توطئه های بسیاری علیه انقلاب شکل می داد اما امام با تدبیر خویش در مقابل توطئه ها ایستادگی کرد و نیروهای مسلح را با مردم گره زده و ارتش بیست میلیونی بسیج را پایه گذاری کرد و توطئه ها یکی پس از دیگری خنثی شد.

وی عنوان داشت: امروز انقلاب اسلامی به قدرتی در دنیا تبدیل شده و اثرگذاری این انقلاب مرزهای کشور را درنوردیده و در لبنان و سوریه و یمن و عراق و دیگر کشورها حماسه می آفریند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی در پایان ابراز داشت: دشمنان بدانند خواب های آنها برای متزلزل کردن مردم همیشه در صحنه ایران هرگز تعبیر نخواهد شد و این انقلاب با هدایت های رهبر معظم انقلاب تداوم خواهد یافت تا پرچم پرافتخار انقلاب به دستان مبارک امام زمان (عج) سپرده شود./857/پ203/ب1

ارسال نظرات