۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۵۵۴۷۶۵
ایستاده پای انقلاب؛

اندیشه ولایت فقیه عامل محدثه و مبقیه انقلاب است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران یک حرکت دینی بزرگ بود، گفت: اندیشه ولایت فقیه هم عامل محدثه و هم عامل مبقیه انقلاب است.
عالم زاده نوری

حجت الاسلام عالم زاده نوری عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در حاشیه راهپیمایی عظیم یوم الله ۲۲ بهمن مردم قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این این که انقلاب ما انقلابی اسلامی است، اظهار داشت: این انقلاب در حقیقت می خواهد فرهنگ اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را در عالم گسترش بدهد و به همین جهت انقلاب ما توحیدی است.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی در صدد بسط عبودیت و توحید در سراسر جهان است، افزود: گاهی توحید و عبودیت و بندگی فردی است که مربوط به مسجد و محراب می شود ولی گاهی می خواهیم این عبودیت و بندگی را جهانی کنیم و ذره ای از ابعاد کفر و طاغوت را تحمل نکنیم.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اضافه کرد: یک انسان موحد غیوراست یعنی شرک و کفر را نه در وجود خود و نه در سطح کلان اجتماعی نمی تواند تحمل کند به همین جهت امام راحل فرمود: «تا کفر و شرک هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم» بنابراین انقلاب اسلامی بازگشت به توحید و ایمان و بازگشت به دین و گسترش بندگی در سراسر جهان بود.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان این که روحانیت یک نهاد دینی است و در راه تبلیغ و گسترش دین و دفاع از دین تلاش می کند، خاطرنشان کرد: البته دفاع از دین فقط روی منبر و با زبان نیست بلکه گاهی با عمل است و گاهی در سطح کلان روابط و نظامات اجتماعی به وقوع می پیوندد.

حجت الاسلام عالم زاده نوری تصریح کرد: وظیفه اصلی روحانیت فهم دین، ترویج و تحقق بخشیدن به آموزه های دینی است به همین جهت عنصر اصلی انقلاب تبیین معارف اسلام، ترویج معارف دین، در استقرار معارف اسلام و در تداوم بخشیدن به آن است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدا هم رهبر اسلامی این انقلاب روحانی بوده و اندیشه ولایت فقیه هم عامل محدثه و هم عامل مبقیه انقلاب است و ان شاءالله که ما هم بتوانیم در این مسیر قرار بگیریم./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات