۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۵۴۷۹۳
دبیرکل عصائب اهل الحق عراق:

ارتش عراق احتیاجی به آمریکا ندارد/سرنگونی جنگنده رژیم صهیونیستی معادلات منطقه را تغییر داد

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق بیان داشت: ارتش عراق از نظر قدرت و شجاعت در منطقه اول هستند بنابراین احتیاجی به نظامیان آمریکایی ندارد.
«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش ا‌هل‌الحق عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در واکنش به سرنگونی جنگنده F16 رژیم صهیونیستی به دست ارتش سوریه در شبکه اجتماعی توییتر خود نوشت: سرنگونی این جنگنده موجب تغییر جدی در معادلات رژیم صهیونیستی شد.

وی افزود: سقوط جنگنده به دست سوریه به معنی آن است که رژیم صهیونیستی قدرت خود را از دست داده و در زمینه هوایی نیز دچار ضعف شده است.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق همچنین در دومین کنفرانس عشائر «الفرات الاوسط» که از سوی این جریان در کربلا برگزار شد، گفت: ما باید میان دوست و دشمن تفاوت قائل باشیم.

وی ادامه داد: برخی از کشورها میلیاردها دلار کمک مالی و لجستیکی به جریان تروریستی داعش کردند.

حجت الاسلام الخزعلی تصریح کرد: آمریکا در عملیات‎های نظامی علیه داعش ورود نمی کرد ولی وقتی که در اربیل احساس خطر کرد و یا مواضع داعش مورد هدف قرار گرفت به ظاهر اشتباهی مردم بی گناه عراقی را هدف قرار می داد که آخرین مورد آن منطقه «البغدادی» بود.

وی ادامه داد: نیروهای هوایی عراق جنگنده F16 دارد پس چه احتیاجی به هواپیماهای آمریکایی می‎تواند داشته باشد؟ نیروهای هوایی ارتش عراق از نظر قدرت، شجاعت و شایستگی در منطقه اول است پس چه احتیاجی به بالگردهای آپاچی آمریکایی دارد؟

گفتنی است که پداهند هوایی سوریه روز گذشته یک فروند جنگنده اف 16  رژیم صهیونیستی را پس از تجاوز به خاک سوریه مورد هدف قرار داد و ساقط کرد.

بعد از سرنگونی این جنگنده، اسرائیل به 12 هدف در خاک سوریه حمله کرده که هشت هدف سوری و چهار هدف ایرانی بوده است.

در عین حال مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند قصد جنگ ندارند و عملیات از نظر آنها تمام شده است./994/ب901/ف

ارسال نظرات