۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۵۵۴۸۰۶
سفیر ایران در بغداد:

ایران در دوران سازندگی در کنار ملت عراق است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد ضمن اعلام حمایت از دولت و ملت عراق خاطرنشان کرد که ایران در دوران سازندگی در کنار ملت عراق است.
ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در مراسم جشن 39مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که در شهر کربلا برگزار شد، گفت: ایستادن در کنار دولت و مردم عراق در سال‎های گذشته مایه خرسندی ماست.

وی افزود: مرزهای میان ایران و  عراق، مرز صداقت، امانت و همکاری است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ایران همان طور که از ملت و دولت عراق در برابر جریان تروریستی داعش و ادعای استقلال اقلیم کردستان دفاع و در کنار آنان ایستاد اکنون نیز در دوران سازندگی ملت عراق را تنها نمی‎گذارد.

وی تاکید کرد که ملت عراق ثابت کرده است که در سایه توجه به توصیه‎های مراجع تقلید، ایمان و شجاعت خود می‎توانند هر امر ناممکنی را برای خود ممکن سازند.

سفیر ایران در بغداد گفت: عراق با توجه به منابع انسانی و طبیعی سرشاری که دارد و با اتکا و اعتماد به توانایی ذاتی خود می‎تواند از مرحله سازندگی نیز به خوبی عبور کند. عراق می تواند مرحله بازسازی و رونق را در کوتاه ترین زمان ممکن به پایان برساند.

وی آمار زائران ایرائی و عراق را 6 میلیون در سال دانست و بیان کرد: امیدواریم که این آمار با همکاری بهتر مسؤولان عراقی و لغو ویزا افزایش یابد.

گفتنی است که مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کنسولگری ایران در کربلا با حضور مسؤولان دولتی، نمایندگان مراجع تقلید، مسؤولان آستان‎های مقدس حسینی و عباسی، رؤسای عشائر و مسؤولان احزاب و شخصیت‎های استان کربلا و بابل برگزار شد./994/ب901/ف

ارسال نظرات