۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۵۴۹۲۹

انقلاب اسلامی ایران؛ جریانی در راستای حاکمیت نور الهی

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی می‌گوید: هر انقلابی که در دنیا رخ داده عموماً مقطعی و با شعارهای مادی بوده، اما خالص‌ترین انقلاب که برخاسته از معنویت و حاکمیت نور بوده، انقلاب اسلامی ایران است.
حجت‌الاسلام حمیدرضا بصیری گلپایگانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمیدرضا بصیری عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، گفت: تعبیر «نور» در تعابیر دینی و قرآنی از جایگاه والایی برخوردار است و در قرآن کریم نیز از خداوند با این تعبیر نام برده شده است ﴿اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکاةٍ﴾ (نور/35). پیام‌ها و آموزه‌های الهی نیز نور است و هر قدر انسان‌ها‌ مانند اولیا‌الله به خدا قرب بیشتری پیدا کنند، منبع نور می‌شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به کلام امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی انفجار نور بود، اظهار کرد: هر انقلابی که در دنیا رخ داده عموماً انقلاب‌هایی مقطعی و با شعارهای مادی، دنیوی و حزبی یا طایفه‌ای بوده است، اما باید گفت خالص‌ترین انقلاب که برخاسته از معنویت و در راستای رضایت خداوند و همچنین حاکمیت نور بوده، جریان نورانی انقلاب است.

وی با تأکید بر اینکه جنس انقلاب اسلامی متفاوت از سایر انقلاب‌ها و جنبش‌ها بود، گفت: انبیاء و اولیاء الهی همواره در دنیا به ‌دنبال استقرار حاکمیت دین خداوند بوده‌اند و تمام توان خود را برای برپایی این هدف به‌کار گرفته‌اند. امروز اراده الهی تعلق گرفته تا انقلاب اسلامی ایران در این مقطع از زمان به عنوان مصداقی از استقرار حاکمیت اسلام در دنیا شکل گیرد و الگویی برای سایر انقلاب‌های نورانی در سراسر جهان باشد.

حجت‌الاسلام بصیری خاطرنشان کرد: نوع اول مبارزات دشمنان با این انقلاب، مبارزاتی فیزیکی و گرم بوده و این بدین جهت بود که آنان گمان می‌کردند این انقلاب مانند سایر انقلاب‌های دیگر جهان است و می‌توان با تحریم و جنگ و اغتشاش آن را سرکوب کرد، اما سال‌هاست که از ماهیت حقیقی و نورانی این انقلاب با خبر شده‌اند و به مبارزه نرم روی آورده‌اند، اما از آن جایی که محور این حرکت نور خداوند و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) بوده است، هرگز سپاه ظلمت نمی‌تواند خدشه‌ای به آن وارد کنند.

وی افزود: وقتی دشمنان دریافتند که در فضای سخت‌افزاری نمی‌توانند با انقلاب اسلامی مقابله کنند، با تغییر تاکتیک و استفاده از فناوری‌های اینترنتی بزرگ‌ترین ترفندشان هم نفوذ فکری و فرهنگی و ایجاد انحراف در حرکت انقلاب و القای یأس و تردید است./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: تسنیم

ارسال نظرات