۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۵۵۵۰۲۵
با حضور مسؤولان استانی؛

آیین معارفه رییس جدید تبلیغات اسلامی شهرستان پارس‌آباد برگزار شد

آیین معارفه رییس جدید تبلیغات اسلامی شهرستان پارس‌آباد با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.
حجت‌الاسلام مهدی ستوده

به گزارش خبرگزاری رسا، بعد از ظهر امروز آیین تودیع و معارفه رؤوسای قدیمی و جدید تبلیغات اسلامی شهرستان پارس‌آباد با حضور حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، مسؤولان شهرستانی، علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه پارس‌آباد برگزار شد.

حجت الاسلام ستوده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ضمن تبریک آغاز چهلمین سالگرد شکوهمندانه انقلاب اسلامی و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: حضور در راهپیمایی پرشور یوم الله دهه فجر امسال نشان داد مردم ولایی و انقلاب دوست استان اردبیل همزمان با سایر شهرهای کشور با اتحاد و وحدت خود در مسیر انقلاب ثابت قدم  و ادامه راه امام و انقلاب هستند.

وی تاکید کرد: حمایت و دفاع از مدافعان حرم و مدافعین جبهه و جنگ مقاومت جز منظومات و بحث‌های امر به معروف و نهی از منکر جامعه اسلامی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: مطالبه‌گری حق مردم است و مسؤول باید جوابگو باشد و در غیر اینصورت باید برکنار شود.

حجت الاسلام ستوده، بحث روحانیت و مبلغین، تشکلهای مردم نهاد، فعالیت قرآنی و فضای مجازی را پنج محور فعالیتهای تبلیغات اسلامی دانست و تصریح کرد: در تشکلهای مردم نهاد در استان، 10 مورد کانون مداحان و شعرای آئینی، نزدیک هزار و ۴۰۰ مداح، هزار و ۳۰۰ مورد هیات‌های مذهبی و 10 مورد شوراهای هیئت مذهبی فعالیت دارند.

وی گفت: در بخش فضای‌های مجازی 180 میلیون نفر در جهان از تلگرام استفاده می‌کنند که 40 میلیون نفر آن از کشور ما است و 93 درصد استفاده کنندگان در ایران نسبت به برنامه‌های دیگر از تلگرام استفاده می‌کنند که تهران استان هفتم و اهواز استان اول می‌باشد و 93/9 استفاده کنندگان در ایران نسل سومی‌ها هستند.

حجت الاسلام ستوده اضافه کرد: علت عقب ماندن جامعه ایرانی در شرایط موجود عدم اهتمام به سند بیست ساله  است که هم از طرف مجمع تشخیص مصلحت نظام و هم از طرف مقام معظم رهبری تاکید شده است که باید مو به مو انجام شود و تبلیغات اسلامی استان هم در این راستا موفق عمل می کند.

وی حجت الاسلام حسن باقری را مدیری توانمند و پاک‌دست معرفی و اضافه کرد: حجت‌الاسلام حسن باقری به عنوان معاون فرهنگی، پژوهشی استان آذربایجان ‌شرقی منصوب شده است.

حجت الاسلام رشادی امام جمعه شهرستان پارس‌آباد نیز در این مراسم از نقش و اهمیت مساجد در فرهنگ اسلامی توضیح داد و افزود: در مساجد باید نماز سه وقت برگزار شود و در شهرستان پارس‌آباد در مسجدی که در این مورد کوتاهی کنند عامل و مسؤول آن باید شناسایی و برکنار شود.

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی جز پیشگامان در عرصه فرهنگ‌سازی هستند و ضمن تشکر از فعالیتها و زحمات حجت‌الاسلام حسن باقری در طول این مدت از رئیس جدید این مجموعه خواستند که در مورد فرهنگ‌سازی  وظایفشان را به نحو احسن انجام دهند.

حجت الاسلام حسن باقری رئیس اسبق اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پارس‌آباد نیز در این مراسم بیان کرد: یکی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی از بدو تاسیس تا امروز بحث فرهنگ‌سازی است که اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پارس‌آباد توانسته در این موضوع موفق عمل کند، طوری که مردم ولایت‌مدار این شهرستان در تمامی مراسمات خصوصا جشن اعیاد شعبانیه بصورت خودجوش محله به محله مراسمات فرهنگی را برگزار می‌کنند.

حجت الاسلام باقری در ادامه پارس‌آباد را شهری فرهنگی و مردمانش را روحانی دوست معرفی کرده و گفت: تمام ادارات، جامعه روحانیون، هیات‌های مذهبی، کانون مداحان تعاملی ویژه با این اداره داشتند و ضمن تشکر از زحماتشان در طول این مدت از یکایک این بزرگان طلب حلالیت کرد.

در این آئین حجت‌الاسلام حسن باقری تودیع و حجت‌الاسلام یعقوب علیزاده بعنوان رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان پارس‌آباد معارفه شدند./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات