۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۵۵۵۲۸۹
دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین:

عماد مغنیه رهبر پیروزی‌های لبنان بود

دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین گفت: عماد مغنیه رهبر پیروزی‌های لبنان و مبارزات او در مقابل اسرائیل نشانگر خلاقیت ایشان بود که تبلور آن در جنگ ۳۳روزه دیده می‌شد.
دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد جبرئیل دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین در مراسم راز رضوان ویژه دهمین سالگرد شهادت عماد مغنیه که در تالار وزارت کشور برگزار شد با اشاره به دوران جوانی عماد مغنیه اظهار داشت: مغنیه در آغاز جوانی خود به مقاومت فلسطین پیوست تا آرزو ملت فلسطین را تعبیر کند و این مردم مظلوم را آزاد کند.

وی ادامه داد: ایشان همیشه در مسیر حرکت می‌کرد که مخالف با ظلم حاکم بر جامعه بود، در واقع او به دنبال مقابله با جریانی بود که امت اسلامی را برده خود قرار می‌داد و از این جهت همیشه درگیر این موضوع بود.

دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین تاکید کرد: حاج عماد مغنیه نقش مهمی در تشکیل مبارزه ضد صهیونستی در لبنان ایفا کرد و جزء مجاهدین و رهبران مبارز خلاقی است که این خلاقیت را وارد صحنه مبارزه کرد.

جبرئیل یادآور شد: او آموزش‌های خلاقانه در مبارزه دارد که در جنگ با اسرائیل شاهد این خلاقیت بودیم، در اصل مبارزاتش در مقابل اسرائیل نشانگر خلاقیت او بود که بیشتر هم تبلور آن در جنگ 33روزه دیده می‌شد.

وی افزود: عماد مغنیه رهبر پیروزی‌های لبنان بود، تاریخ ایشان و پیروزی‌های او ضد رژیم صهیونیستی بود، حزب الله؛ حزب فلسطین است و در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین شهداء زیادی را تقدیم کرد، در نهایت فلسطین از بهر تا نهر آزاد خواهد شد.

دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین ابراز داشت: نباید فراموش کنیم که یادآور نقش عماد مغنیه در ارسال اسلحه و حمایت از فلسطینی‌ها غیرقابل وصف است.

جبرئیل تصریح کرد: وقتی از عماد مغنیه صحبت می کنیم یک شخصیت انقلابی را معرفی می‌کنیم، که فلسطین برای او یک اولویت و برای خود مهم می دانست.

وی ابراز داشت: ما می‌توانیم مغنیه را یک رهبر برجسته در امر مبارزه و جهاد بدانیم، ما نیاز به پیروی از چنین رهبری را داریم، در واقع او از واقعیت جهان اسلام آگاهی داشت و این آگاهی او از برکت شناخت و درک عمیق خود از تحولات و معارف اسلامی بود.

دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین با اشاره به پیروزی‌های انقلاب اسلامی ایران گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و یارانش که در راس آن امام خامنه ای بود، این پیروزی در ایران یک موهبت الهی بود که خداوند بعد از قرارداد کمپ دیوید به امت اسلامی هدیه داد.

جبرئیل با اشاره به سخنی از امام راحل مبنی بر اینکه «پیروزی انقلاب اسلامی فقط متعلق به ملت ایران نیست و متعلق به تمام مستضعفان جهان در زمین است و اینکه اسرائیل غده سرطانی است و باید از بین شود را فراموش نمی‌کنیم» خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) همیشه اعتقاد داشتند که باید همه برای قدس جهاد کنند و به همین خاطر روز جهانی قدس را بنیان کردند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نقش مهم و بزرگی را در خصوص شخصیت عماد مغنیه داشت، در واقع عماد مغنیه در راه مبارزه فلسطین تلاش زیادی کرد و همیشه قلبش با انقلاب اسلامی در تهران بود.

دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین بیان کرد: ما در برهه‌ای شاهد بودیم که مقامات وزارت خارجه وقت آمریکا اعلام کردند که دنیا بعد از عماد مغنیه بهتر خواهد بود، اما آنچه در واقعیت وجود دارد این است که قدرت مقاومت بیش از گذشته است.

جبرئیل توضیح داد: در زمانی که پیروزی‌های محور مقاومت در عراق و سوریه بیشتر شد شاهد اقتدار بیشتر مقاومت بودیم، این محور امروز از تهران، عراق و فلسطین، سوریه و لبنان قدرت خود را می‌گیرد و اقتدار خود را در پیروزی‌ها نشان داده است.

وی در پایان گفت: خوشبختانه تمام طرح‌ها و سناریوهای آمریکا زیر پای مقاومت و محور مقاومت از بین رفت./816/ب۲۰۲/ف

ارسال نظرات