۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۵۵۵۳۱۴
نماینده ولی فقیه در اردبیل:

مسؤولان سرمایه‌گذاران را اسیر بروکراسی اداری نکنند

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: سعی و اهتمام مسؤولان می‌بایست بر این اصل استوار باشد که تمامی بروکراسی‌ها و کاغذ بازی‌های اداری را از پیش روی سرمایه‌گذار بردارند.
آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید حسن عاملی امروز دردیدار با نخبگان بخش کشاورزی استان اردبیل که در دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: سعی و اهتمام مسؤولین می‌بایست بر این اصل استوار باشد که تمامی بروکراسی‌ها و کاغذ بازی‌های اداری را از پیش روی سرمایه‌گذار بردارند تا سرمایه‌گذار وقت و انرژی خود را صرف کارهای بیهوده و پر پیچ و خم اداری نکند.

وی با اشاره به اینکه نباید بگذاریم سرمایه‌گذار خسته شود گفت: مسؤولان باید شرایطی را فراهم کنند تا این افراد با روحیه‌ای مضاعف واحد تولیدی و یا خدماتی خود را که باعث ایجاد ثروت و اشتغال می‌شود، راه‌اندازی کرده و به بهره‌برداری برساند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: بهره‌برداران  و تولید کنندگان بخش کشاورزی می‌بایست به آخرین یافته‌های تحقیقاتی و علم روز جهانی مجهز باشند کشوری که نتواند هم پای تولید جهانی و منسجم پا به پای کشورهای توسعه یافته حرکت کند مسلما ً به استقلال و خودکفایی نخواهد رسید و آینده‌ای درخشان نیز نخواهد داشت.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: زحمتکشان بخش کشاورزی ولی نعمتان کشور اسلامی هستند و پشتوانه کشور اسلامی در عرصه اقتصادی و سیاسی، این قشر زحمتکش است.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: نمایندگان محترم مجلس می‌بایست به این نکته باور قلبی داشته باشند که اولویت نخست استان حل مسائل و مشکلات بخش کشاورزی است و به همین دلیل باید سعی و اهتمام وافری در حل مشکلات این قشر زحمکتش از خود نشان دهند. 

نباید با غفلت زمینه مهاجرت از روستاها به شهرها فراهم شود

وی افزود: نباید با غفلت و بی‌توجهی موجبات مهاجرت روستائیان را به عنوان تولید کننده به شهرها که مصرف کننده هستند فراهم آوریم و حل  مسائل و مشکلات عشایر زحمتکش استان یکی دیگر  اولویت‌های استان است که مسؤولان باید سعی و اهتمام بیشتری در حل مشکلات بهداشتی عشایر و تامین سلامت جسمی و روانی استان داشته باشند تا شکوفایی بخش کشاورزی استان فراهم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خوشبختانه کشور پیشرفت‌های خوبی در عرصه علم و فن آوری داشته است ولی می‌بایست همین علم  و فن با تجربیات تولید کنندگانی که سالیان سال به صورت تجربی زحمتکش کشیده‌اند تلفیق  شود تا به بهترین نحو ممکن بتوانیم زمینه‌های رشد و شکوفایی بخش کشاورزی استان ایجاد نمائیم.  

آیت‌الله عاملی گفت: یکی از مهمترین ابزارهای ترقی و پیشرفت در بخش کشاورزی بکارگیری علم و فن بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی است بخش کشاورزی استان در تولید محصولات کشاورزی می‌بایست به سمتی حرکت کند که با استفاده از حداقل آب و خاک زراعی بیشترین میزان محصول را تولید کند و در حال حاضر در بسیاری از کشورها محصولاتی تولید می‌کنند که اصلاً نیازی به خاک زراعی ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل عنوان کرد: می‌بایست دست اندرکاران و برنامه‌ریزان بخش کشاورزی استان نهایت استفاده را از علم مهندسی ژنتیک در تولید ارقام پرمحصول انواع محصولات زراعی و دامی بکار ببندند زیرا کشاورزی سنتی دیگر جایگاهی در کشور ندارد و بهره‌برداری از آخرین علم روز جهانی راهگشای تنگناهای بخش کشاورزی استان است.

معاون عمرانی استانداری اردبیل نیز در این جلسه افزود: مشکل تامین آب کشاورزی یکی ازمهمترین چالش‌های فراروی بخش کشاورزی است و تمامی سعی و اهتمام مسؤولین و دست اندرکاران بخش کشاورزی باید بر مدیریت استفاده بهینه از آب کشاورزی استوار باشد.

بهروز ندایی تصریح کرد: بسیاری از کشورها مثل ترکیه تمرکز خود را بر تولید محصولات گلخانه‌ای با نیاز آبی کم و محصول بیشتر متمرکز کرده‌اند در این کشور که محصولات گلخانه ای خود را به روسیه صادر می‌کند برنامه زمانبندی بسیار دقیقی در تولید محصولات گلخانه‌ای اعمال می‌شود تا در زمان و مشخص محصول مشخصی را به کشور هدف صادر نمایند.

وی بیان کرد: تنوع کشت باید در استان اعمال شود محصولات می‌بایست بر اساس نیاز داخل کشور و مبنای صادرات تولید شود  و  اصلاح الگوی کشت و اصلاح ساختار صادرات و واردات محصولات کشاورزی باید به گونه‌ای باشد که تولید کننده متضرر نشود.

معاون هماهنگی استانداری اردبیل تصریح کرد: زحمات سازمان جهاد کشاورزی استان در تبدیل اراضی دیم به آبی و اجرای پروژه عظیم سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی پایاب سد خداآفرین جزو اقدامات شاخص و مهمی است که قطعاً تحولات مهمی در عرصه افزایش تولید محصولات کشاورزی خواهد داشت./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات