۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۵۵۵۳۹۴
جهان اسلام در هفته‌ای که گذشت؛

از شلیک مقاومت به بلندپروازی‌های صهیونیستی تا روایت هفت سال صلابت و پایمردی بحرینی

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: سرنگونی جنگنده صهیونیستی به معنای پایان قاعده تجاوز بدون پاسخگویی است و این رژیم از امروز به بعد دیگر نمی تواند از این قاعده در درگیری ها استفاده کند.
جهان اسلام در هفته ای که گذشت

خبرگزاری رسا ـ گروه بین الملل: در بسته خبری این هفته «جهان اسلام در هفته‌ای که گذشت» سرخط مهمترین اخبار هفته گذشته را مرور خواهیم کرد:

سرنگونی F16 و پایان دوره "بزن در رو" برای رژیم صهیونیستی
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه «به نظر می‌رسد کل منطقه در کانون جنگ نفتی و گازی قرار گرفته است» گفت که دشمن اسرائیلی دنبال فرصتی مثل حضور دونالد ترامپ در رأس قدرت در آمریکا می‌گشت تا جولان را به خاک فلسطین اشغالی الحاق کند. جولان دیگر فقط مسئله امنیت ملی نیست بلکه منبع بزرگی برای آب، نفت و گاز است. 

آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان با تاکید براینکه "هر آمریکایی که به لبنان سفر کند مطمئنا حامل پیامی از خواسته های رژیم صهیونیستی است" گفت: این افراد یا خشکاندن منابع مالی مقاومت را می خواهند یا بر لزوم خروج نیروهای مقاومت از سوریه تأکید دارند یا اینکه خلع سلاح مقاومت را خواستار هستند و یا درصدد ترسیم مرزهای خاکی و دریایی لبنان را دنبال می کنند.

تجمع علمای مسلمان لبنان در پیامی تصریح کرد: آمریکا هیچگاه میانجی نزاع عربی ـ صهیونیستی نبوده است و نمی تواند این نقش را درباره اختلاف مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی ایفا کند چرا که کاملا به سود دشمن صهیونیستی عمل کرده و درصدد فشار برای کوتاه آمدن لبنانی ها از حق خود هستند.

شیخ ماهر حمود دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت در گفت‌وگو با رسا تصریح کرد که جریان‌های معتدل در اولویت بندی دچار اشتباهاتی شدند وبین امر واجب و واجب‌تر گزینه اول را انتخاب کردند و گاها به مسائلی پرداختند که از اهمیت کمتری برخوردار است.

 شیخ احمد القطان رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان خطاب به الحریری گفت: از تو انتظار تعریف و تمجید از حزب الله به دلیل جانفشانی در راه بقای لبنان و دفاع از این کشور در برابر خطر صهیونیستی و تکفیری نداریم اما انتظار نداریم که با لبنانی ها با زبان فتنه آفرین مذهبی سخن بگویی.

حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با اشاره به سرنگونی جنگنده صهیونیستی به وسیله ارتش سوریه گفت: سوریه با این اقدام توانست سازمان تدافعی و گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را سرنگون سازد و ادعاها درباره ارتش صهیونیستی را از بین ببرد.

شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در پیامی به مناسبت سرنگونی جنگنده صهیونیستی نوشت: سقوط جنگنده متجاوز صهیونیستی نشان داد که این سوریه و همپیمانان آن در محور مقاومت هستند که زمان پاسخ به تجاوزهای صهیونیستی علیه لبنان و سوریه را تعیین می کنند.

حجت الاسلام نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی در همین راستا گفت: سرنگونی این جنگنده به معنای پایان قاعده تجاوز بدون پاسخگویی است و این رژیم از امروز به بعد دیگر نمی تواند از این قاعده در درگیری ها استفاده کند.

حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان اظهار  داشت که سرنگونی جنگنده صهیونیستی یک تصمیم از سوی مسؤولان سوریه بوده و پیامدهای بزرگی در این کشور و منطقه به همراه دارد. وی افزود: ارتش سوریه به دستاوردهایی دست یافته که ارتش های عربی به صورت مشترک از تحقق آنها عاجز  بوده اند. 

تمجید علمای عراق از نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه
شیخ مهدی الصمیدعی مفتی اهل تسنن عراق از جایگاه، نقش و تاثیر جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان قدردانی کرد و گفت: ایران بزرگترین حامی فلسطین و مردم فلسطین است.

شیخ خالد الملا رییس جماعت علمای اهل سنت عراق گفت: انقلاب اسلامی انقلاب شعار وحدت اسلامی و مساله فلسطین که برخی درصدد فراموشی آن بودند را سر داد و اختلاف میان مسلمانان و تفرقه افکنی میان شیعه و سنی را از بین برد.

حجت الاسلام همام حمودی رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، انقلاب اسلامی ایران را معجزه ای در برابر سلطه قدرت های بزرگ دانست و از کشور های منطقه خواست همچون ایران روابطشان را با عراق ارتقا دهند.

حجت الاسلام شیخ اکرم کعبی دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء با تأکید بر ایستادگی نُجَباء در کنار حزب‌الله لبنان، اظهار داشت: ما در هر نقطه از محور مقاومت مقابل اسرائیل صف‌آرایی می‌کنیم و تا زمان رفع تهدیدات، نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی کامل قدس شریف، از پا ننشسته و دوشادوش ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت در تمام معرکه‌ها با متجاوزان نبرد می‌کنیم.

حجت الاسلام شیخ قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در واکنش به سرنگونی جنگنده F16 رژیم صهیونیستی به دست ارتش سوریه در شبکه اجتماعی توییتر خود نوشت: سقوط جنگنده به دست سوریه به معنی آن است که رژیم صهیونیستی قدرت خود را از دست داده و در زمینه هوایی نیز دچار ضعف شده است.

آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق خواستار مشارکت کشورهای مختلف برای احیا اقتصاد عراق شد و اظهار داشت: ما از کشورهای مختلف به ویژه همپیمانان عراق انتظار داریم که در مسائل اقتصادی به این کشور کمک کنند و عراق را به صحنه درگیریهای سیاسی تبدیل که هیچ سودی برای این کشور ندارند، تبدیل نکنند.

حجت الاسلام سید علیرضا رضوی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا بیان داشت: دشمنان اسلام پس از آنکه قدرت و میزان تاثیرگذاری مراجع را دیدند به مبارزه با آنان برخاستهاند.

انقلاب کرامت؛ روایت هفت سال صلابت و پایمردی بحرینی
جمعیت الوفاق اسلامی بحرین با صدور پیامی از مشارکت گسترده و باشکوه شهروندان بحرینی در تظاهرات مسالمت آمیز هفتمین سالروز آغاز انقلاب مردمی در این کشور تقدیر کرد و افزود: این روحیه ملی قوی و عزم و اراده بالا در سالروز آغاز انقلاب نشان داد که بحرینی ها قوی تر از سال های گذشته در صحنه حاضر شده و اوج پویایی و صلابت و پافشاری بر استمرار انقلاب تا تحقق مطالبات را به نمایش گذاشتند.

جریان الوفای اسلامی بحرین به مناسبت هفتمین سالروز آغاز انقلاب مردمی در این کشور پیامی بیان داشت: توحشی که خاندان آل خلیفه در روزهای اخیر با حمایت نیروهای تروریستی آل سعود و نظام های عربی و غربی برای مقابله با شهروندان به نمایش گذاشت، اوج عجز این نظام غیرمشروع را به اثبات رساند.

ضیاء البحرانی از رهبران ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین اظهار داشت که فعالیت های انقلابی هفتمین سال انقلاب ملت بحرین با عنوان «باقون» برگزار می شوند. وی افزود: ائتلاف 14 فوریه با هر طرحی که به بقای حکومت فاسد آل خلیفه انجامیده و حق ملت در تعیین سرنوشت سیاسی را نادیده بگیرد به شدت مخالفت می کند.

شیخ علی الکربابادی روحانی انقلابی بحرینی در گفت‌وگو با رسا گفت: نوع سرکوب و مقابله با علما در دو انقلاب بحرین وایران در زمان رژیم پهلوی و آل‌خلیفه در بالاترین سطح صورت گرفته که بیناگر میزان تاثیرگذاری و نفوذ کلام علما در این دو جامعه است.

حجت الاسلام شیخ حسین الدیهی نایب رییس جمعیت الوفاق اسلامی بحرین تصریح کردند: ملت بحرین شرورانه و ظالمانه و مفسدانه قیام نکرده بلکه با هدف اصلاح در برابر یک گروه مستبد و ظالم بپا خواسته است. تاریخ شهادت می دهد که بحرینی ها به یاری حق پرداخته و با این ایمان عمیق اعتقاد داریم که به پیروزی دست خواهیم یافت.

حاشیه‌های سفر علمای الازهر به عراق و دیدار با مرجعیت نجف
دکتر خالد محیی‌الدین الحلیبی استاد جامعه شناسی مصر در گفت‌وگو با رسا با بیان اختلاف فکری اخوانی‌ها و سلفی‌ها از تلاش وهابیت برای جذب طلاب و دانشجویان با هدف کادرسازی و استفاده از آنان در ساختارهای دینی و دولتی خبر داد.

صبری عباده مشاور وزارت اوقاف مصر گفت: مبلغانی که به عراق سفر کردند، قوانین وزارت اوقاف را زیر پا گذاشته اند؛ چراکه بدون مجوز به این سفر رفته اند و البته مخالفتی با تقریب مذاهب نیست، اما باید در چارچوب معینی انجام گیرد.

عبدالمنعم ابوالفتوح رییس حزب «مصری القویة» و نامزد سابق ریاست‌جمهوری مصر تأکید کرد که هر کس ایران را دشمن اصلی و تنها دشمن اعراب می‌داند، «دیوانه» و دارای اختلال عقلی و ذهنی است.

شیخ مجدی عاشور مشاور مفتی مصر در کنفرانس «مقابله با فتاوای تروریستی» گفت: صاحبان تفکر افراطی تروریستی بین مسلمانان، مسیحیان و هر دیانت دیگر فرقی قائل نیستند، بلکه با اصل «تو با ما هستی یا نیستی» رفتار می کنند و این نتیجه اختلالی است که در زندگی این گروهک ها وجود دارد.

فلسطین آرمان احیا شده پس از نقلاب اسلامی ایران
پاکستان: حجت الاسلام و المسلمین ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان ضمن انتقاد از تناقض موجود میان شعارها و عملکرد قدرت های جهان در قبال مشکلات جهان اسلام گفت: قدرت های جهان در حل منازعات امت اسلامی صادق نیستند و ما خود باید به فکر باشیم.

اندونزیی: علمای اندونزی عضو انجمن آزادسازی قدس از ملت های عربی و اسلامی خواستند در حمایت از مردم فلسطین و انتفاضه آنها اعلام موضع کنند و بدانند که مقاومت و جهاد تنها راه آزادی فلسطین و مقدسات اسلامی است.

فلسطین: محمد البریم ابومجاهد مسؤول کمیته مقاومت فلسطین تاکید کرد که پیروزی انقلاب اسلامی در ایران عامل اصلی احیای قضیه فلسطین و تبدیل آن به مسأله اصلی و محور امت اسلامی و عربی بود.

یمن: علمای یمن با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایت های آل خلیفه علیه علما و ملت بحرین، خواستار ادامه راه انقلاب و مبارزه تا رسیدن به آزادی و استقلال ملت بحرین شدند.​/۹۸۳/ب۹۵۲/ک 

ارسال نظرات