۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۵۵۴۶۵
چند خبر از فلسطین:

حماس اظهارات منتسب به مشعل در پایگاه خبری «هاف پست» را تکذیب کرد

جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که خالد مشعل هیچ گفت‎وگویی با پایگاه خبری «هاف پست» در مورد معامله قرن نداشته است.
 خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه ای اعلام کرد که خالد مشعل رییس سابق دفتر سیاسی این جنبش هیچ گفت‌وگویی با پایگاه خبری "هاف پست" در مورد معامله قرن نداشته است.

این جنبش در بیانیه ای عنوان کرد که گزارش مطبوعاتی محمد عادل در پایگاه اینترنتی "هاف پست" که به خالد مشعل نسبت داده شده است، به هیچ وجه صحت ندارد.

در این بیانیه آمده است که مشعل طی روزهای اخیر و از مدت ها پیش هیچ گفتگویی با هیچ رسانه یا تلویزیون یا حتی پایگاه های اینترنتی نداشته است.

حماس افزود که از منبع مذکور درخواست کرده است به معیارها و استانداردهای انتشار حرفه ای پایبند بوده و این گزارش را حذف کند و پایگاه خبری مذکور نیز این گزارش را حذف کرده است.

گفتنی است که منبع مذکور به نقل از مشعل مدعی شده بود که فلسطینیان به تنهایی با معامله قرن مقابله می کنند و قوی ترین طرفی که می تواند این معامله را به شکست بکشاند، محمود عباس است و موضع قطر و ترکیه در مخالفت با این معامله در مقایسه با موضع کشورهای عربی در حمایت از آن، تاثیر چندانی در توقف این معامله نخواهد داشت.

برگزاری نشستی ویژه در مورد فلسطین در شورای امنیت

استفان دوگریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانسی خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک تصریح کرد که در روز سه شنبه آینده محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با گوترش دیدار می کند و با او در مورد آخرین تحولات فلسطین و راه های احیای روند مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی گفتگو خواهد کرد.

منصور العتیبی رییس دوره ای شورای امنیت اوایل ماه جاری در اظهاراتی مطبوعاتی تاکید کرد که عباس در نشست دوره ای شورای امنیت در مورد فلسطین در 20 فوریه شرکت و سخنرانی خواهد کرد.

العتیبی افزود که عباس قرار است در سخنان خود به تشریح آخرین تحولات فلسطین پس از اعلام تصمیم دونالد ترامپ در مورد قدس و شناسایی این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بپردازد.

وی همچنین تاکید کرد که نشست غیررسمی اعضای شورای امنیت در 22 فوریه جاری تحت عنوان "50 سال پس از اشغالگری رژیم صهیونیستی" به منظور بررسی اوضاع انسانی اراضی اشغالی فلسطین به ویژه نوار غزه برگزار خواهد شد.

العتیبی اظهار داشت که در نشست روز پنجشنبه آینده کارین ابو زید کمیساریای سابق آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی "آنروا" و یان ایگلند دیپلمات نروژی نیز مشارکت خواهند داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: امیدواریم محمود عباس به میز مذاکرات سازش با اسرائیل بازگردد

هثر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر پیش بینی سخنان عباس در نشست روز سه شنبه شورای امنیت گفت که ما به دنبال برگزاری مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی هستیم، هرچند که معقتدیم که بسیار سخت است که دو طرف بتوانند به توافق و اجماع دست یابند.

نائورت افزود که در نهایت دو طرف باید به توافق برسند، زیرا آن ها مجبورند آماده امتیازدهی و هرکاری برای رسیدن به این توافق باشند و ما امیدواریم که عباس بار دیگر به میز مذاکرات سازش با طرف اسرائیلی بازگردد.

لازم به ذکر است که دولت آمریکا که علنا و صراحتا از رژیم صهیونیستی در محافل مختلف حمایت و جانبداری می کند، تشکیلات خودگردان فلسطین را مسؤول به بن بست رسیدن مذاکرات سازش می داند.

کشف دوربین جاسوسی جاسازی‌شده در شمال نوار غزه

سرویس‌های امنیتی فلسطینی در نوار غزه روز گذشته دوربین جاسوسی جاسازی شده از سوی رژیم صهیونیستی در شمال شهرک بیت لاهیا در شمال نوار غزه را کشف کردند.

سرویس‌های امنیتی در نوار غزه این دوربین جاسوسی را که به شکل تکه سنگی در زمینی کشاورزی در منطقه ابو سمره در شمال شهرک بیت لاهیا جاسازی و مستور شده بود، کشف کردند.

لازم به ذکر است که مناطق مرزی باریکه غزه هر هفته شاهد برپایی تظاهرات‌ها و درگیری‌های شدید میان فلسطینیان و اشغالگران صهیونیست در محکومیت محاصره این منطقه و اعلام همبستگی با قدس است و تاکنون در این درگیری‌ها ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند.

نامگذاری بوستانی عمومی در اسپانیا به اسم «فلسطین»

جمیل ابوسعده مسؤول اقلیت فلسطینی مقیم اسپانیا اعلام کرد که شهرداری منطقه "ARGANZUELA" در جنوب مادرید ـ پایتخت اسپانیا ـ بوستانی عمومی را به اسم «فلسطین" نامگذاری کرده است.

وی تصریح کرد که در ورودی این بوستان تابلویی نصب و روی آن نوشته شده است: «بوستان فلسطین» و قرار است درخت زیتون نیز به عنوان نماد و سمبل فلسطین و صلح اوایل ماه دسامبر آینده در این بوستان کاشته شود.

شهرداری این منطقه با کودکان فلسطینی به ویژه عهد التمیمی دخترنوجوان اسیر فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده است.

درگیری فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری و نوار غزه

فلسطینیان این هفته نیز پس از اقامه نماز جمعه در مناطق مختلف کرانه باختری و نوار غزه در محکومیت تصمیمات اخیر دونالد ترامپ در مورد قدس و تجاوزات دشمن صهیونیستی دست به تظاهرات های گسترده زدند.

اشغالگران صهیونیست با شلیک گلوله و گاز اشک آور اقدام به سرکوب تظاهرات کنندگان کردند که در نهایت این تظاهرات ها به درگیری و خشونت کشیده شد.

هلال احمر فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد که تا این لحظه در درگیری های کرانه باختری و نوار غزه 14 نفر به ضرب گلوله زخمی شده و ده ها نفر هم بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.

11 نفر تاکنون در کرانه باختری و 4 نفر هم در مناطق مرزی باریکه غزه به ضرب گلوله زخمی شده اند.

طارق خمایسه و سامر خویره دو خبرنگار فلسطینی در جریان پوشش خبری درگیری های الخلیل و نابلس زخمی شدند.

طی این درگیری ها، چندین جوان فلسطینی هم به بازداشت نظامیان رژیم صهیونیستی درآمدند.

یک رهبر جهاد اسلامی: هدف از معامله قرن، تقسیم کل منطقه است نه فقط فلسطین

خالد بطش یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی روز گذشته در سخنانی به نمایندگی از گروه های فلسطینی در تظاهرات محکومیت تصمیم دونالد ترامپ در مورد قدس در شهر غزه اظهار داشت که فشار صهیونیست ها بر فلسطینیان با هدف به زانو درآوردن آن ها روز به روز بیشتر می شود تا معامله موسوم به معامله قرن به مرحله اجرا درآید و فلسطینیان وادار شوند قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و کرانه باختری را به عنوان بخشی از اراضی تحت سیطره این رژیم به رسمیت بشناسند.

بطش خاطر نشان کرد که نبرد با دشمن صهیونیستی ادامه دارد و جز با بازپس گیری تمامی حقوق سلب شده ملت فلسطین پایان نخواهد یافت.

وی اشاره کرد که عزم و اراده ملت فلسطین هرگز تضعیف نخواهد شد و ما هرگز از قدسريال غزه یا کرانه باختری چشم پوشی نخواهیم کرد، زیرا این سرزمین متعلق به ما است هر اندازه هم اختلال در توازن قدرت وجود داشته باشد و حامیان عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی بخواهند واقعیت های جدیدی را تحمیل کنند و یا برخی به دنبال مشروعیت بخشی به رژیم غاصب و اشغالگر باشند.

این رهبر جهاد اسلامی تاکید کرد که فلسطینیان در خط مقدم نبرد با دشمن قرار دارند، به همین خاطر دشمن تلاش می کند تا آن ها را سر راه بردارد و این مسئله راه را برای سیطره دشمن بر کل منطقه هموار می کند.

خالد بطش خاطر نشان کرد که تنها راه خروج از این وضعیت، بازگشت امت اسلامی و عربی به سمت مسئله فلسطین و قرار دادن آن به عنوان مسله مرکزی و محوری خود و حمایت همه جانبه از ملت فلسطین در قدس، کرانه باختری، نوار غزه و سرزمین های اشغالی 1948 است.

بطش تاکید کرد که قدس هرگز به شهری یهودی تبدیل نخواهد شد و دشمن هر اندازه هم بخواهد علیه این ملت، سرزمین و مقدسات آن دست به تجاوز و جنایت بزند، باز پیروزی برای این ملت خواهد بود.

وی عموم ملت فلسطین را به ادامه انتفاضه و مخالفت با تصمیمات جائرانه دونالد ترامپ و تلاش برای وحدت در میدان نبرد با دشمن صهیونیستی دعوت کرد./۹۹۴/ب۹۰۴/ف

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظرات