۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۵۵۴۷۰
شبکه تلویزیونی فرانسه:

کشتار مردم یمن ثابت کرداخلاق در سیاست جهان کنار گذاشته شده است

شبکه تلویزیونی بی.اف.ام فرانسه گفت: جنگ یمن و کشتار مردم این کشور ثابت کرد که اخلاق در سیاست امروز جهان کنار گذاشته شده است.
یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه تلویزیونی بی.اف.ام فرانسه گفت: جنگ یمن و کشتار مردم این کشور ثابت کرد که اخلاق در سیاست امروز جهان کنار گذاشته شده است. این شبکه تلویزیونی در بخشی از برنامه تفسیر بامدادی این هفته خود به کشتار غیرنظامیان یمن در عملیات نیروهای سعودی و همچنین حمایت های همه جانبه غرب از ریاض در این عملیات پرداخت.

دراین برنامه که به بررسی مسائل خاورمیانه اختصاص داشت، کارشناس شبکه تلویزیونی بی.اف.ام تاکیدکردنیروهای عربستان سعودی در عملیات نظامی خود در یمن تاکنون سی هزار تن از شهروندان عادی این کشور را قتل عام کرده اند، با این همه ما (فرانسه و کشورهای غربی) نه تنها هیچ واکنشی نسبت به این عملیات نداشته ایم بلکه به حمایت از عربستان نیز پرداخته ایم.

کارشناس مسائل خاورمیانه شبکه بی.اف.ام افزود: اروپایی ها چشمان خود را به کشتار و قتل عامی که هر روز از سوی نیروهای سعودی در یمن انجام می شود بسته اند. چنین امری نشان می دهد که اخلاق از حوزه جغرافیای سیاسی جهان کنار گذاشته شده است.

کارشناس این شبکه تلویزیونی همچنین به کمک های تسلیحاتی کشورهای غربی به عربستان اشاره کرد و گفت: نیروهای عربستانی با جنگ افزارهایی که از ما می خرند به یمن حمله می کنند و ما به حمایت نظامی و اقتصادی از عربستان پرداخته ایم.

استفان سومیه که خود مفسر و مجری برنامه های سیاسی در رسانه های فرانسوی است نیز در بخشی از این برنامه تلویزیونی به تایید سکوت و اهمال فرانسه و کشورهای غربی در کشتار مردم یمن پرداخت و مواضع کارشناس این برنامه در خصوص جنایات ریاض در یمن را تایید کرد و افزود، این ما بوده ایم که به عربستان سلاح و جنگ افزار فروخته ایم.

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در سال 2015 (فروردین 94) به بهانه حمایت از «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، تجاوز نظامی به این کشور را با حمایت های سیاسی و نظامی غرب آغاز کرد./۹۹۴/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات