۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۵۵۷۵۹
مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی:

جریان شهادت حضرت زهرا اوج تبعیت از ولایت را نشان می دهد

حجت الاسلام فرازی نیا گفت: اصل «اولویت قرار دادن ولی بر خود» که در نحوه شهادت حضرت زهرا(س) به اوج رسید، آنقدر مهم بوده که ایشان با تمام وجود به آن معتقد بودند و بیان و رفتار ایشان تحت الشعاع آن قرار داشته است.
فرازی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی نیا؛ مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی شامگاه یکشنبه در دومین شب از مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) که در محل حسینیه امام خامنه ای اداره کل اوقاف خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: از آن جا که حضرت زهرا(س) یگانه دوران است، سوره کوثر هم که در شأن ایشان نازل شده یگانه است؛ به این معنا که این سوره نه به صورت جمعی و نه به صورت تجزیه، در هیچ جای قرآن تکرار نشده است یعنی شما واژه هایی مانند «اعطینا» و «کوثر» در هیچ حای قرآن جز سوره کوثر نمی بینید.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی به یادآوری سخنان روز گذشته خود پرداخت و با بیان این که اشراف امت اسلامی مأنوسان با قرآن هستند، افزود: هم شأن این افراد کسانی هستند که زندگی خود را به نور ولایت روشن می کنند و ولایت پذیری آن ها به حدی می شود که هم حس می کنند و هم می فهمند که در مزد ولایت پذیری وعده مهمی داده شده است. خداوند خودش ولایت این افراد را در بهشت بر عهده می گیرد تا به خوبی از آن ها میزبانی کند.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا اسم و رسم های زیادی وجود دارد اما به محض این که از دنیا عبور کنیم، این عناوین کاربردی ندارد و ما را در عالم برزخ ما اسم خودمان و اسم پدرمان صدا می زنند. در روز قیامت به همین اندازه نیز عنوانی برقرار نیست و ارتباطی بین هیچ کس وجود ندارد؛ حتی پدر و مادر و خواهر و برادر نیز در آن شرایط از یکدیگر فرار می کنند. در این معرکه قیامت، عده ای تافته جدا بافته می شوند و مورد عنایت خاص الهی قرار می گیرند که همان محبوبان الهی هستند یعنی کسانی که در قرآن برای آن ها از تعبیر «إن الله یحب» استفاده شده است که محسنین، متقین، متوکلین و مطهرین از آن جمله هستند.

حجت الاسلام فرازی نیا گفت: یکی از گروه های محبوب خدا که در آن پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز قرار دارند، فاطمیون هستند که آن ها به احترام حضرت زهرا(س) اولین گروهی هستند که وارد بهشت می شوند. بر اساس روایات و آیات قرآن کریم، بزرگان ما گفته اند فاطمیون کسانی هستند که هم محبت فاطمی به دل دارند و هم آن حضرت را الگوی خویش قرار داده اند.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: الگوبرداری از حضرت زهرا(س) در دو قالب اعتقادات و رفتار فاطمی باید مورد توجه قرار گیرد. در زمینه اعتقادات، دو اصل اعتقادی «خدا باوری» و «معاد باوری» در زندگی حضرت و اصل «اولویت قرار دادن ولی بر خود» که در نحوه شهادت ایشان به اوج رسید، آنقدر مهم بوده که ایشان با تمام وجود به آن معتقد بودند و بیان و رفتار ایشان تحت الشعاع آن قرار داشته است./820/پ203/ب1

ارسال نظرات