۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۵۵۷۶۱
مدیر حوزه علمیه قزوین:

روحانیت مهم‌ترین قشر تاثیرگذار در جامعه دینی است

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: اگر وحدت در حوزه‌های علمیه از میان برود تفرقه و چندگانگی ایجاد می‌شود و با توجه به اینکه روحانیت قشری تاثیرگذار در میان مردم است با ایجاد اختلاف میان این قشر در میان مردم هم تفرقه ایجاد شده و در دین شکاف به وجود می آید.
حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه‌ علمیه استان قزوین

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به وجود چالش‌های آسیب‌زا در روند حرکت حوزه‌های علمیه گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در این مسیر تحجر است؛ به این معنا که انسان دین و آموزه‌های دینی را مربوط به گذشته دانسته و تصور کند معارف دینی اختصاصی به زمان حال ندارد و به روز نیست.

وی در ادامه افزود: گاهی در گوشه و کنار دیده می‌شود عده‌ای خود را از سیاست کنار کشیده، نسبت به سرنوشت مومنان و مستضعفان بی‌اهمیت شده‌اند، از استکبار و ظلم آن برائت نمی‌شود و از سیاست اثری به دست نمی‌آید که تمام این امور از جمله موانعی است که در برابر حوزه‌های علمیه وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه با بیان اینکه عدم وحدت در حوزه‌های علمیه موجب اختلاف و تفرقه میان علمای دین خواهد بود اظهار کرد: اگر وحدت در حوزه‌های علمیه از میان برود تفرقه و چندگانگی ایجاد می‌شود با توجه به اینکه روحانیت به عنوان قشری تاثیرگذار در میان مردم است با ایجاد اختلاف میان این قشر در میان مردم هم تفرقه ایجاد شده و در دین هم شکاف حاصل خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز با حفظ وحدت و انسجام می‌توان در میدان مبارزه با دشمن پیروز شد خاطرنشان کرد: انتشار آموزه‌های دینی و مبارزه با دشمن تنها در سایه‌سار اتحاد و انسجام صورت می‌گیرد دشمن همواره از اتحاد مسلمانان احساس رعب و وحشت می‌کند.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با بیان اینکه عملکرد روحانیت تاکنون در خصوص پاسخگویی به نیازهای دینی مردم مثبت بوده است تصریح کرد: در این زمینه عملکرد حوزه به طور نسبی خوب بوده است علت اینکه عملکردها به طور شفاف صورت نمی‌گیرد به این خاطر است که هجمه دشمن و آسیب‌های اعتقادی وارده بسیار زیاد است از این رو، روحانیت باید انسجام خود را حفظ کرده و فریاد حق‌طلبانه خود را به گوش دنیا برسانند.

وی در پایان گفت: هیچ مجوزی برای کنار کشیدن علما و روحانیت از حراست و پشتیبانی نظام وجود ندارد، چون دین اسلام و شرع مقدس و همچنین سیره اهل‌بیت(ع) چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد؛ سزاوار نیست در جایی که مستضعفان دنیا به یک نظام اسلامی دلگرم هستند روحانیت از پشتیبانی از نظام دست بردارد و خود را کنار بکشد./۸۷۳/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات