۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۵۵۷۷۱

رقابت قرآنی اقلیت‌های مسلمان هلند در لاهه

اقلیت‌های مسلمان مقیم هلند با مشارکت در مسابقه‌ای قرآنی در شهر «لاهه» این کشور، در حفظ سوره‌های «یس» و «نبأ» به رقابت پرداختند.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا، اقلیت‌های مسلمان مقیم هلند با مشارکت در مسابقه‌ای قرآنی در شهر «لاهه» این کشور، در حفظ سوره‌های «یس» و «نبأ» به رقابت پرداختند. این مسابقات به همت دارالقرآن وابسته به مؤسسه فرهنگی الکوثر در شهر لاهه(غرب) هلند و در دو بخش بزرگسالان و خردسالان برگزار شد که در بخش بزرگسالان، شرکت‌کنندگان در حفظ سوره «یس» همراه با تسلط بر احکام تلاوت به رقابت پرداختند و در بخش خردسالان نیز، شرکت‌کنندگان در حفظ سوره «نبأ» رقابت کردند که در پایان هدایایی به نفرات برتر اهدا شد.

این مسابقات ویژه اقلیت‌های مسلمان مقیم هلند و در حاشیه دوره آموزش حفظ و تفسیر قرآن «یس والقرآن» در مقر دارالقرآن موسسه فرهنگی الکوثر شهر لاهه برگزار شد.

دوره آموزشی «یس والقرآن» از روز جمعه (۱۰ آذرماه) آغاز شده و به مدت ۵ ماه روزهای جمعه هر هفته در ساختمان مؤسسه فرهنگی «الکوثر» در شهر لاهه هلند در حال برگزاری است و تا انتهای فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

بر اساس اطلاعیه دارالقرآن مؤسسه فرهنگی الکوثر، آموزش حفظ سوره «یس» برای جوانان و بزرگسالان، حفظ سوره‌های «نبأ» و «نازعات» برای نونهالان و نوجوانان و آموزش احکام و قواعد تجوید سوره‌های مذکور از جمله برنامه این دوره است.

تفسیر سوره «یس» به زبان‌های عربی و هلندی به همراه برنامه‌های فرهنگی و تفریحی و برنامه ویژه نونهالان از دیگر بخش‌های این برنامه قرآنی است و در این دوره، سید علی سعبری، آموزش تفسیر به زبان عربی، علی طریحی و جعفر بدری، آموزش حفظ و احکام تجوید و وائل خطیب، آموزش تفسیر به زبان هلندی را برای گروه سنی جوانان و بزرگسالان برعهده دارند.

همچنین، در بخش نونهالان و نوجوانان نیز فراس ساعدی، سعد خفاجی و رعد ابوالحب آموزش این گروه سنی را برعهده خواهند داشت./۹۹۴/ب۱۰۲/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات