۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۵۵۵۸۵۰
استاد حوزه علمیه:

رفتار و منش یک طلبه باید در جامعه الگو باشد

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رفتار و منش یک طلبه باید در جامعه الگو باشد، گفت: خودسازی و تزکیه نفس شرط اول طلبگی است تا طلبه خود را برای سربازی امام زمان(عج) آماده کند.
عطری نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عطری‌نژاد استاد اخلاق، امروز در جلسه درس اخلاق با موضوع زی طلبگی که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، گفت: رفتار و منش یک طلبه باید در جامعه الگو باشد.

وی افزود: خودسازی و تزکیه نفس شرط اول طلبگی است تا طلبه خود را برای سربازی امام زمان(عج) آماده کند.

حجت الاسلام عطری‌نژاد با تاکید بر اینکه روحانیت مظهر اسلام است، ابراز کرد: لباس روحانیت مظهر مفسر دین و اسلام بودن است در این لباس نمی‌شود ظاهر نمایی کرد کسانی که در پوشش روحانیت به ظاهر نمایی می‌پردازند به دلیل ضعف نفسانی است که آنان را از درون آزار می‌دهد.

استاد اخلاق با تاکید بر اینکه سیره و سبک زندگی طلبگی باید در حد متعارف باشد، اظهار داشت: عبادت، ورزش کردن، معاشرت و مهمانی رفتن شما طلاب باید متعارف باشد و از تجمل گرایی به شدت پرهیز کنید.

وی تبلیغ دین را مهمترین ماموریت طلاب بیان کرد و گفت: طلبه با فراگرفتن علوم دینی باید آن را بدون هیچ توقعی در جامعه تبلیغ کند در مقابل این مهم از مردم توقع احترام نداشته باشد.

حجت الاسلام عطری‌نژاد خدمت به دین و مردم باید مهمترین دغدغه طلاب باشد، عنوان کرد: طلاب خادم امام زمان(عج) هستند. طلاب اگر بدون کمترین چشم داشتی به مردم خدمت کنند به طور قطع دل مردم بیشتر به اسلام جذب می‌شود./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات