۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۵۵۶۱۳۳
در نشست همایش وقف علم و فناوری مطرح شد؛

ضرورت توجه به وقف در حوزه علم و فناوری

نشست همایش وقف علم و فناوری با حضور تنی چند از مسؤولان فرهنگی اداره اوقاف و خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برگزار شد.
وقف وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست همایش وقف علم و فناوری با حضور تنی چند از مسؤولان فرهنگی اداره اوقاف و خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی عصر چهارشنبه در محل خانه صنعت و معدن برگزار شد. 

حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با برشمردن اهداف سازمان در سه محور گفت: فعالیت‌های مختلف قرآنی، مدیریت بقاع متبرکه و موقوفات از جمله حوزه‌های اصلی کاری سازمان اوقاف وامور خیریه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه در چند سال اخیر اتفاقات کم‎‌نظیر و بی‌نظیری در حوزه وقف در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و اوقاف خراسان روی داده است، افزود: برای اولین بار مرکز مشاوره وقف و امور خیریه در سال ۹۰ در استان خراسان رضوی ایجاد شد که یکی از ثمرات این مرکز متعدد شدن عرصه‌های وقف بود.

وی ایجاد موقوفات جدید، موقوفات جمعی و مشارکتی را یکی دیگر از ثمرات مرکز مشاوره وقف دانست و خاطر نشان کرد: یکی از وقف‌های مشارکتی که با توجه به تشکیل این مرکز ایجاد شده، وقف علم و فناوری است.

حجت‌الاسلام ایزدی با اشاره به اینکه نماینده رهبری و رییس سازمان اوقاف برای خود در حوزه وقف علم و فناوری مشاوری را تعیین کرده، تصریح کرد: همایش‌های شهرستانی و استانی این وقف برگزار شده است و همایش ملی آن نیز نهم اسفند ماه امسال در دانشگاه فردوسی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین کاری که در انجمن وقف علم و فناوری انجام شده، گفتمان‌سازی در این حوزه است، افزود: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه ویژه به وقف در حوزه علم و فناروی، باید فرصت‌های موقوفه‌ای که در سازمان ایجاد می‌شود را به سمت علم و فناوری بکشانیم.

در ادامه این نشست حسن حسینی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، با تأکید بر اینکه درجه توسعه یافتگی کشور ها به دانشگاه‌های آن کشور بر می‌گردد، گفت: اقتصاد خوب و برتر، محصول دانشگاه‌های کشور است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از اهداف همایش‌ وقف علم و فناوری توجه و ترویج بر سرمایه‌گذاری در این حوزه است، ادامه داد: سنت حسنه وقف مولد اتفاقات خوبی است. بنابراین باید مردم را تشویق به سرمایه گذاری در این حوزه کرد.

همچنین در این نشست خبری جعفر زارع، دبیر کمیته یاوران وقف علم و فناوری، با بیان اینکه مفهوم‌سازی وقف علم و فناوری در سال ۹۱ کلید خورد، اظهار کرد: فعالیت های بسیاری از سال۹۱ در راستای توسعه مفهوم وقف علم و فناوری انجام شده است.

وی با با اشاره به ضرورت جهت‌دهی موقوفات در راستای نیاز روز جامعه مبتنی بر تدابیر رهبر معظم انقلاب افزود: در همین راستا کمیته یاوران وقف علم و فناوری ایجاد شده و در سه سال گذشته در دهه وقف روزی به عنوان وقف علم و فناوری نیز نام‌گذاری شده است.

زارع با بیان اینکه امروزه باید با توجه به نیاز روز جامعه موقوفات را جهت دهی کرد، گفت: همایش‌های ترویجی در این حوزه برگزار شده است و اسنفدماه امسال نیز همایش ملی و علمی، وقف علم و فناوری با همکاری دانشگاه فردوسی برگزار خواهد شد./۸۶۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات