۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۵۵۶۲۴۱
آیت الله مقتدایی:

اشرافی‌گری عامل سلب اعتماد مردم است

قائم مقام رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اشرافی‌گری عامل سلب اعتماد مردم است و پایه‌های هر نظامی با فاصله گرفتن مسؤولان از مردم سست خواهد شد.
آیت الله مقتدایی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی ظهر امروز در همایش فصلی روحانیون و تجلیل از علمای شاخص انقلابی که در سالن ولایت سپاه اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: چنانچه دعوت به سمت و سوی الهی با آگاهی و بصیرت کافی همراه باشد اثرپذیری آن نیز به شکل چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: همان وظایفی که در نشر معارف اسلامی و اخلاقی بر عهده انبیا و اولیای الهی نهاده شده بود در حال حاضر بر دوش علما و روحانیون سنگینی می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با توجه به تلاطم و هجمه‌های موجود که توسط کوردلان و مستکبران جهانی هدایت می‌شود  نشر صحیح احکام و معارف الهی اهمیت خود را بیش از پیش نشان می‌دهد.

آیت الله مقتدایی با اشاره به اینکه علما حافظان و نگهبانان اسلام هستند بیان کرد: روحانیت با درک صحیح از شرایط حساس جامعه و عمل به وظایف اصلی خود مانع از عدم اجرای احکام الهی و ترویج ناملایماتی‌ها و زشتی‌های جامعه شوند.

وی ادامه داد: زمانی دشمنان انقلاب این فرضیه را مطرح می‌کردند که با ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دو دستگی و نفاق و برهم‌پاشی نظام را شاهد خواهیم بود غافل از اینکه آرمانهای چنین انقلابی فراموش نشدنی و از بین رونده نیست.

قائم مقام جامعه مدرسین قم با اشاره به اینکه بیداری اسلامی جهان مدیون آرمانهای انقلاب است  بیان کرد: ایران اسلامی همچنان با تدبیر و شجاعت رهبر فرزانه انقلاب فعالیت‌های عدالت گستر خود را پیش خواهد برد و  در سایه تدابیر ولایت فقیه و هوشیاری همه جانبه مردم امنیت و ثبات کشور تضمین خواهد شد.

آیت الله مقتدایی بیان کرد: اشرافی‌گری عامل سلب اعتماد مردم است و پایه های هر نظامی با فاصله گرفتن مسؤولان از مردم سست خواهد شد./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات