۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۵۵۶۲۶۷
آیت الله خاتمی:

خطر ارتجاع و دنیاپرستی انقلاب و نظام اسلامی را تهدید می‌کند

امام جمعه موقت تهران گفت: ارتجاع و دنیاپرستی خطراتی است که انقلاب و نظام اسلامی را تهدید می‌کند بنابراین مسؤولان مراقب باشند.
آخرین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران شامگاه پنج‌شنبه در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) که با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: باید از ایام فاطمیه این عبرت گرفته شود که چه شد امت اسلام به آن روز مصیبت‌بار شهادت حضرت زهرا(س) دچار شد.

وی افزود: پس از پیامبر(ص) انقلابی که ایشان کرده بودند با وجود خلفای اموی دچار ارتجاع شد، ارتجاع خطری است که همه انقلاب‌ها را تهدید می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با مردم تبریز که مساله ارتجاع را تبین کرده بودند، عنوان کرد: ارتجاع همان بازگشت به بینش‌ها و ارزش‌های جاهلی است کما اینکه قرآن کریم هم به نگرانی پیامبر(ص) درباره ارتجاع اشاره کرده است، آنجا که می‌فرماید اگر این پیامبر از دنیا برود یا کشته شود شما به گذشته برمی‌گردید اگر به ضد ارزش‌های گذشته برگشتید خدا ضرر نمی‌کند بلکه شما دچار ضرر می‌شوید.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ارتجاع امت اسلام را به ضدارزش‌های جاهلی سوق می‌دهد، اظهار داشت: از جمله عوامل ارتجاع دنیاپرستی است که سبب شکست‌ امت اسلامی می‌شود.

وی با استناد به آیه 152 سوره آل عمران، بیان داشت: دنیاپرستی شامل اشرافی‌گری، تجمل‌گرایی و ثروت اندوزی است که در طول تاریخ نه تنها صاحبان خود را از حمایت پیامبران بازداشته است بلکه آنها را در خط مقدم مخالفت با پیامبران و انبیا قرار داده است.

امام جمعه موقت تهران با استناد به آیاتی از قرآن کریم خطاب به مسؤولان و سران نظام اسلامی، گفت: قرآن کریم همواره از سران امت اسلامی و مسؤولان آن خواسته است که به جای توجه به مرفهان بی‌درد به مستضعفان توجه کرده و آنها را تکریم کنند، چراکه اغلب این قشر همواره یاری‌دهنده دین خدا و حق بودند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: اگر بین مسؤولان دنیاپرستی مورد توجه قرار گرفت حزب‌بازی، قبیله‌سالاری و باندبازی باب شده و حق به حق‌دار نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه حقوق‌های نجومی جلوه دیگر دنیاپرستی است، ابراز کرد: حقوق‌های نجومی جلوه دیگری از ارتجاع و دنیاپرستی است که مسؤولیت را برای افراد همچون لقمه چرب تعریف کرده و طوری که حتی حقوق‌های نجومی به شکل قانونی خورده می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به عوامل دیگر ارتجاع، عنوان کرد: عامل دیگر ارتجاع نفوذ و اعتماد به بیگانگان است کما اینکه در طول تاریخ اسلام از این مساله صدمات زیادی خورده است و قرآن همواره به این مساله اشاره داشته است که به بیگانگان و وعده‌های آنها اعتماد نکنید.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا همواره دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هست امروز هم با کمال وقاحت اعلام می‌کند که با نفوذ عوامل خود در ایران این طرح را دنبال می‌کند، که نمونه آن اغتشاشات اخیر است.

وی در پایان گفت: ارتجاع و دنیاپرستی امت اسلامی مصایب ائمه معصومین(ع) را رقم زد، ما در نظام اسلامی مراقب باشیم که گرفتار این دو بلا نشویم./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات