۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲
کد خبر: ۵۵۶۳۲۳
انصاری خبر داد؛

شرکت بیش از ۴ هزار نفر در مسابقات دارالقرآن امام علی

مؤسس دارالقرآن امام علی(ع) با اشاره به مسابقات امسال این دارالقرآن گفت: در این دوره ۴ هزار و ۶۰۰ نفر شرکت داشتند که ۲ هزار و ۴۰۰ نفر به رتبه های حائز اهمیت دست یافتند.
محمد انصاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد انصاری مؤسس دارالقرآن امام علی(ع) روز گذشته در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات سراسری این دارالقرآن که در بیت علامه طباطبایی برگزار شد، برگزاری و شرکت در مسابقات قرآنی را توفیقی بزرگ دانست و ترویج برنامه های قرآنی را بسیار مهم عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه ها و مسابقات متعدد حفظ قرآن کریم، از اساتید این عرصه یاد کرد و افزود: معمار و بنیانگذار حفظ قرآن آقای پرهیزکار بودند و صدای ایشان سبب علاقه مندی بسیاری از افراد به قرآن کریم و حفظ آن شد.

انصاری با بیان این که هدف از برگزاری مسابقات قرآن تشکیل و تربیت لشکر قرآنی است، اظهار داشت: با توجه به تهاجمات فرهنگی دشمن و آلوده بودن فضاهای مجازی که می تواند سبب انحراف جوانان شود وظیفه پرچمداران قرآن این است که آموزش قرآن به جامعه را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: هرکس که آموزش دیده می تواند به دیگران آموزش دهد و دیگران را از معارف ناب قرآنی بهره مند کند، پیامبر اسلام فرمود بهترین افراد کسی است که قرآن را یاد بگیرد و به دیگران آموزش دهد، علامه طباطبایی نیز از آموزش قرآن آغاز کردند و سپس مفسری برجسته شدند.

مؤسس دارالقرآن امام علی(ع) با بیان این که جوانان باید از آموزه های قرآنی بهره مند شوند، ابراز داشت: باید جامعه را جامعه ای قرآنی کرد تا در برابر تهاجمات دشمن مصون باشد، خوشبختانه کشور ما اسلامی است و باید به قرآن و اهل بیت(ع) توجه لازم را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در این دوره ۴ هزار و ۶۰۰ نفر شرکت داشتند که ۲ هزار و ۴۰۰ نفر به رتبه های حائز اهمیت دست پیدا کردند که از آن ها تقدیر می شود و ۵۷ نفر نیز در رشته های گوناگون به مقام های برتر رسیدند.

انصاری خاطرنشان کرد: در این مسابقات شرکت کننده هایی از کشورهای گوناگون حضور داشتند و در این دوره از رده های سنی گوناگون شرکت کردند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات