۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۵۶۴۵۸
حکیم:

وحدت ملی در عراق با اعتدال و میانه‎روی حفظ می‎شود

رییس ائتلاف ملی عراق جوانان را عامل اصلی پیشرفت عراق دانست و اظهار داشت که وحدت ملی در این کشور با اعتدال و میانه‎روی حفظ می‎شود.
حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق طی سخنانی در جمع جوانان، آنان را مایه امید کشور در حال و آینده دانست و گفت: جوانان کلید تغییر، تصحیح و پیشرفت عراق هستند.

وی افزود: با اعتدال و میانه‎روی می توانیم وحدت کشور را با همه تنوع مذهبی و قومیتی حفظ کنیم.

رییس ائتلاف ملی عراق تصریح کرد که ما میزان قدرت و توانایی جوانان را به خوبی می دانیم و به آن اعتماد داریم. توانمند سازی جوانان کلید حل بسیاری از چالش های موجود در کشور است و ما اصل توانمند سازی جوانان را در جریان حکمت ملی داریم.

وی تمسک به هویت اسلامی را مایه افتخار دانست و ادامه داد: عشق به وطن یک شعار نیست بلکه یک احساس، اولویت و مسؤولیت است. عشق به وطن یعنی اینکه عراق و منافع مردم را بر همه مصالح سیاسی مقدم کنیم.

حجت الاسلام حکیم در بخش دیگر سخنان خود به بورس تحصیلی دانشجویان اشاره کرد و گفت: متاسفانه به علت مشکلات مالی کشور بورس تحصیلی دانشجویان تعطیل شده است. امیدواریم که دولت و پارلمان با همکاری یکدیگر در بودجه سال جاری به مساله بورس تحصیلی دانشجویان توجه ویژه ای داشته باشند.

وی انتخابات آینده پارلمان عراق را حساس توصیف کرد و بیان داشت: انتخابات آینده دموکراسی را از سال 2005 میلادی به 2018 ارتقا می دهد و این کشور را از مرحله ثبات به مرحله ساخت دولت پس از پیروزی‎های امنیتی و سیاسی وارد می کند./994/ب902/ف

ارسال نظرات