۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۵۵۶۵۰۸
آیت الله اشرفی شاهرودی:

افشای گناه دیگران سبب آشکار شدن گناهان پنهانی خود است

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: هر گناهی اثرات خاص خودش را بر زندگی خواهد گذاشت و اثر عیب جویی و افشای گناه و اشتباه مردم، آشکار شدن اشتباه و گناهی که در نهان انجام داده ایم، است.
آیت الله اشرفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی شامگاه یکشنبه در سخنرانی مسجد گوهر شاد حرم مطهر رضوی گفت: هر کس نماز قضا دارد باید قبل از مرگ خود آنها را به جا آورد چرا که دیگران پس از مرگ او این نکته را فراموش خواهند کرد. همچنین اگر نمازی از نمازهای یومیه قضا شد باید قبل از فرا رسیدن نوبت نماز بعدی قضای آن را به جا آورد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) افزود: ایشان می فرمایند: «نزدیک ترین چیزی که انسان را به کفر نزدیک می کند این است که انسان از برادر دینی خود نقص و عیبی ببیند و پیش خود نگاه دارد و یا منتظر اشتباه او باشد تا روزی آن را به رخ او بکشد». 

وی بزرگواری را یکی از ضروریات اخلاقی دانست و خاطرنشان کرد: مومنان باید بزرگوار باشند و حتی اگر اشتباهی را از کسی مشاهده کردند برای او از خداوند متعال درخواست آمرزش کنند.

آیت الله اشرفی با بیان روایتی از امام صادق(ع) تصریح کرد: ایشان می فرمایند: «پیامبر اکرم(ص) فرمودند که ای مسلمانان! هیچ گاه مذمت، عیب جویی و بدگویی دیگر مسلمانان نکنید و به دنبال خطاها و اشتباهات آنان نباشید. اگر در پی این کار باشید خداوند نیز اشتباهات و خطاهای شما را آشکار و افشا خواهد کرد».

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اثرات مختلف گناهان افزود: هر گناهی اثرات خاص خودش را بر زندگی خواهد گذاشت و اثر عیب جویی و افشای گناه و اشتباه مردم، آشکار شدن اشتباه و گناهی است که در نهان انجام داده ایم./861/پ202/ب1

ارسال نظرات