۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۵۶۸۵۹
آیت الله نجفی:

زیارت عتبات مقدس نقطه آغاز اصلاح نفس است

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف بیان داشت: زیارت عتبات مقدس نقطه آغاز اصلاح نفس است.
آیت الله بشیر نجفی

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از شیعیان شهر دیوانیه عراق ضمن تشرف به زیارت بارگاه مطهر امام علی (ع) با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار کردند.

حضرت آیت الله نجفی در این دیدار بر ضرورت اصلاح نفس تاکید کرد و اظهار داشت: زیارت عتبات مقدس باید نقطه آغازی برای این تغییرات باشد.

وی افزود: تغییر در جامعه باید از طریق اصلاح نفس، رعایت تقوای الهی و حرکت به سمت تقرب الهی صورت گیرد.

این مرجع تقلید خواستار حمایت مردم از خانواده‎های شهدا و فقرا در همه شهر و استان‎ها شد و بیان داشت: مردم باید با ارتباط و تعامل با خانواده‎های شهدا و فقرا از وضعیت زندگی آنان آگاه شوند و با کمک به آنان مشکلاتشان را کاهش دهند.

وی همچنین در دیدار با جمعی از زائران کشورهای خارجی گفت: زائران باید از فرصت زیارت نهایت استفاده را در راستای بهبود اخلاق و اصلاح فردی و خانوادگی و اجتماعی ببرند.

حضرت آیت الله نجفی به جایگاه عراق در نزد مومنان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: خداوند متعال به علت حضور شش تن از بارگاه‎های ائمه اطهار (ع)، انبیا، اولیا و صالحان عراق را بر سایر کشورها برتری داده است و پایتخت امام مهدی (عج) در آخر زمان خواهد بود.

وی افزود: شارع مقدس به ما سفارش کرده است که برادرانت را همان طور که خودت را دوست داری، دوست داشته باشد بنابراین من عراق و نجف اشرف را دوست دارم و شما را به دوست داشتن آن سفارش می کنم./994/ب902/ف

ارسال نظرات