۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۵۵۶۹۹۱

شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در تبریز برگزار شد

شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، همزمان با سراسر کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه در تبریز برگزار شد.
آزمون قرآن و عترت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان، مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی و سعیدی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مسؤولان استانی امروز با حضور در دانشگاه فنی و حرفه ای تبریز، از روند برگزاری شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت بازدید کردند.

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در جریان بازدید به ارائه گزارشی از روند برگزاری این رویداد مهم قرآنی پرداخت و اظهار داشت: این آزمون‌ها با هدف تقویت وحدت و انسجام فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور برگزار می شود.

وی با بیان این‌که شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، همزمان با سراسر کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، در تبریز و شهرستان‌های استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: این آزمون با حضور ٧ هزار و ٢١٤ نفر و در چهار موضوع حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن، معارف اهل بیت (ع) و انس با قرآن در ٢٦ رشته برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که از این تعداد ٤ هزار و ٨٢١ نفر از شرکت‌کنندگان زن و ٢هزار و٣٩٣ نفر مرد هستند، افزود: آزمون کتبی تمام رشته‌ها امروز برگزار می شود که آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن 12 اسفند، آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه دانش آموزان تا هفدهم اسفند و آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه بزرگسالان تا 17 اسفند برگزار خواهد شد.

محمدپور ‌استانداردسازی و جهت‌دهی آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآن کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت را از دیگر اهداف برگزاری این آزمون عنوان کرد.

همچنین حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به بخش شفاهی آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم اظهار کرد: آزمون شفاهی از ۱۲ تا ۱۸ اسفندماه امسال در حوزه های مختلف برگزار می شود که شیفت صبح متعلق به خواهران زیر ۱۳ سال و شیفت بعد از ظهر به برادران زیر ۱۳ سال تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه از هفت هزار و ۲۱۴ نفر شرکت کننده، پنج هزار و ۵۳۰ نفر در آزمون کتبی و یک هزار و ۶۸۴ نفر در آزمون شفاهی در آذربایجان شرقی به رقابت می پردازند، گفت: ۶۸۱ نفر از شرکت کنندگان از کانون اصلاح و تربیت آذربایجان شرقی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که آزمون امسال اولین تجربه مشترک سازمان اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: برای کلیه پذیرفته شدگان در آزمون گواهینامه رسمی صادر می شود و برای نفرات برتر این آزمون جوایز ارزنده ای با همکاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا خواهد شد./935/د103/ب1

ارسال نظرات