۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۵۵۷۱۰۶
در مشهد؛

افتتاحیه دوره تخصصی «توانمندسازی مبلغین در پاسخگویی به شبهات» برگزار شد

دوره تخصصی توانمندسازی مبلغین در پاسخگویی به شبهات حوزه مذاهب اسلامی از سوی مرکز تخصصی مذاهب اسلامی مشهد با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی آغاز به کار کرد.
دوره تخصصی توانمندسازی مبلغین در پاسخگویی به شبهات حوزه مذاهب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، افتتاحیه دوره تخصصی توانمندسازی مبلغین در پاسخگویی به شبهات حوزه مذاهب اسلامی در مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام محسن افضل آبادی، مدیر مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی مشهد در این مراسم اظهار کرد: در طول تاریخ هزار و 400 ساله اسلام، فرقه‌ها و مکاتب نوظهوری پدید آمد که هر کدام به فراخور شرایط زمان اسلام و مکتب امامیه را دچار چالش کرد.

وی عنوان کرد: از میان مسلمانان اهل سنت جهان 450 میلیون نفر اشعری مسلک و 300 میلیون نفر ماتریدیه داریم که این دو جریان در بحث مبانی مقابل وهابیت هستند اما امروز جریان سلفیه به قدرت در حال نیروگیری از این دو جریان به سمت خود است.

حجت الاسلام افضل آبادی افزود: چون ما نتوانستیم جریان اصیل اهل بیتی را به خوبی معرفی و مطرح کنیم سلفی‌ها در حال جذب آنها هستند و به جای گرایش به محمد رسول الله(ص) و مکتب اسلام سراغ وهابیت و محمدبن‌ابوالوهاب می روند.

وی ادامه داد: آنچه از سیره ائمه اطهار(ع) و علمای سلف به ما رسیده است تنها راه مواجهه با این تهدیدات توانمندسازی برای پاسخگویی به این شبهات است، به تعبیر حضرت امیرمؤمنان(ع) هیچ کس در خانه خود به دفاع نپرداخت مگر اینکه ذلیل شد.

مدیر مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی مشهد خاطرنشان کرد: امروز بر اساس این سیره موظف و مکلف هستیم در حوزه پاسخ به شبهاتی که مطرح می شود خود را مسلح کرده تا این تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم از این رو مرکز تخصصی مذاهب اسلامی مشهد با همکاری اداره کل فرهنگی ـ تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی این دوره را طراحی کرد.

حجت الاسلام افضل آبادی خبر داد: دوره مجازی تخصصی سطح سه در نیمه دوم سال آینده راه اندازی می‌شود تا افرادی که امکان حضور در دوره را ندارند بتوانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه سرفصل های پیش‌بینی شده برای این دوره منحصر به حوزه شبهات است که در چهار بخش؛ فقهی، کلامی، تاریخی و سؤالات برگزار می شود، متذکر شد: بخش سؤالات برای این منظور است که از حالت انفعال خارج شده و فقط منتظر سبهه ای نباشیم که آن را پاسخ دهیم در واقع سؤالات هجمه های ما محسوب می‌شود.

مدیر مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی مشهد یادآور شد: این دوره تا اردیبهشت‌ماه سال 97 ادامه دارد و کلاس‌های آن پنجشنبه و جمعه هر هفته در این مرکز دایر می شود./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات