۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۵۵۷۱۹۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

نگاه شتابزده به بیرون، مانع اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ارزیابی کلی نسبت به عملکرد دولت در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، اقدامات صورت گرفته در این خصوص را ضعیف عنوان کرد.
امام جمعه نکا

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری در ارزیابی کلی نسبت به عملکرد دولت در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، اقدامات صورت گرفته در این خصوص را ضعیف عنوان کرد.

وی با بیان این که متأسفانه اقدامات دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی ملموس نبوده است، افزود: با وجود تأکیدات گسترده رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی، اما در عمل اقدام شفافی در این خصوص صورت نگرفته است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که یکی از اشکالات مهم دولت در این موضوع برخورد شعاری با اقتصاد مقاومتی بوده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری راهبرد کلان کشور را در حوزه اقتصادی با ابلاغ این سیاست ها مشخص کردند، افزود: اما متأسفانه نگاه سطحی دولت به این طرح مهم در مقام عمل موجب عقیم ماندن این موضوع در کشور شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار برای مقام سازی و بحران زدایی از اقتصاد کشور است، خاطرنشان کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی محصول مدت ها جلسات کارشناسی و تخصصی در سطح کلان کشور بود که در نهایت از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد.

وی با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار برای شکوفایی اقتصادی کشور است، تصریح کرد: مسؤولان کشور در نهایت بی توجهی تنها در سخنرانی ها موضوع اقتصاد مقاومتی را دنبال کردند و در عمل سیاست نگاه به بیرون را دنبال کردند.

حجت الاسلام لائینی با بیمار خواندن اقتصاد نفتی ایران، راه علاج و درمان این اقتصاد بیمار را تکیه بر توان و ظرفیت داخلی دانست و تصریح کرد: اقتصادی که با تحریم و تهدید غربی ها دچار تزلزل می شود باید بر مبنای سیاست های بومی و داخلی اداره شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی ها در داخل کشور اعتقادی به سیاست اقتصاد مقاومتی ندارند و این دسته همان افرادی هستند که منفعت بسیاری از وابستگی کشور به بیرون می برند، خاطرنشان کرد: متأسفانه علیرغم تأکیدات بسیار مقام معظم رهبری در خصوص اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اما متأسفانه مسؤولان باز هم در عمل ضعیف عمل کردند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که دغدغه های مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ها تنها به محور سخنرانی برخی مسؤولان در چند ماه اول سال تبدیل شده است، بیان داشت: متأسفانه سازوکار مشخصی برای نظارت بر اجرای این گونه مسائل مهم و راهبردی وجود ندارد و مسؤولان به راحتی از کنار آن می گذرند.

استاد حوزه علمیه مازندران به نقش مهم مجلس به عنوان نهاد نظارتی در خصوص بررسی میزان موفقیت دولت در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مجلس باید مجلس را مکلف کند تا گزارش دقیق و شفافی از میزان اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سطح کشور ارائه کند.

وی با بیان این که ناکارآمدی دولت در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی کاملاً مشخص است، تصریح کرد: تاکنون نیز گزارش دقیقی از اجرای طرح های مرتبط با این سیاست ها از سوی مدیران به مردم ارائه نشده است.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر همواره نسبت به مسأله نفوذ هم در مسائل اقتصادی و هم فرهنگی به مسؤولان هشدار می دهند، گفت: یکی از بهترین راهکارهای جلوگیری از نفوذ اقتصادی دشمن اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوادث اخیر در کشور با چاشنی اقتصادی آغاز شد و در ادامه با نفوذ عوامل بیگانه شعله ور شد، خاطرنشان کرد: ناکارآمدی سیاست های اقتصادی دولتمردان در سال های اخیر کاملاً نمایان شده و یکی از مهم ترین دلیل این ناکارآمد بی توجهی دولت به مسأله مهم اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی با اشاره به این که سیاست دولت در همه مسائل سیاسی و اقتصادی نگاه به بیرون بوده است، افزود: به همین دلیل از ابتدای دولت یازدهم تا به امروز همه توان مسؤولان ارشد در جهت ارتباط و تعامل گسترده با کشورهای غربی خلاصه شده است.

حجت الاسلام لائینی یکی از مهم ترین دلایل عدم موفقیت دولت در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را نگاه شتابزده و از روی ذوق زدگی به بیرون دانست و خاطرنشان کرد: دولت به جای تمرکز بر ظرفیت های بومی و توان داخلی متأسفانه از اجرای صحیح و دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی باز ماند./۱۳۱۷/ت303/ب1

ارسال نظرات